1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.
  2. Seuraavat Twitch-streamit: Hyvää Joulua ja Menestystä Vuoteen 2019!

Ketjun parhaat viestit: Stars Wars

1. JuhisMasa

JuhisMasa Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    408
    Re: JuhisMasan Blogi: Pintaa syvemmälle

Koulukiireet on hieman verottaneet viimeaikana pokerin pelaamiseen käytettävissä olevaa aikaa. Viimeisimpiä kursseja vedellään joten kontaktitunteja on ollut vaihteeksi hieman enemmän. Pelaaminen jäänyt täten reilusti vähemmälle, mutta jonkin verran olen kuitenkin yrittänyt saada jakoja alle. Mitä nyt kurssien deadlinet ja kontaktitunnit antaa periksi.

Totesin, että tällä hetkellä on hyvä aika alkaa pelaamaan IPokerilla speediä. Aika ei riitä tällä hetkellä normipöytien pelaamiseen tai niiden metsästämiseen. Sessiot kaiken lisäksi painottuu illalle koulun vuoksi.

Speedpokerin kehittämistehtäviin siis. Hyvää vappua kanssa kaikille samalla!

• Kiitos Kiitos x 1
  2. Aarnimetsa

Aarnimetsa Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach

Saadut kiitokset:
    5 368

Lähes kaikilla muillakin on HEM2:n kanssa nyt ongelmaa, niillä on ilmeisesti joku lisenssiserveri kosahtanut. Eli ei mitään paniikkia, äläkä ala koko konetta pistämään uusiksi.

• Kiitos Kiitos x 1
  3. JuhisMasa

JuhisMasa Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    408

Aamusella matkalla hammaslääkäriin tuli keskustelussa esille puolison kanssa minun pokerin pelaaminen. Niin, siis puoliso oli matkalla töihin jos saitte kuvan että oli saattamassa minua pientä pelokasta hammaslääkäriin :D Oli hieman yllättävää kuulla, että hänen mielestään minun kannattaisi alkaa pelaamaan enemmän. Olisi kuulemma todella mukavaa, jos pääsisin pian pelaamaan isompaa tasoa ja palauttelemaan hieman pelivoittoja kotia päin. Hieman puheista sai sellaisen käsityksen, että kokopäiväiseksi pokerin pelaajaksi olisi alettava as soon as possible kun pääsee tasoja ylemmäs. No jaa, oli hieman pakko toppuutella ja sanoa että hiljaa hyvä tulee. Sanoin, että ammattilaisuus ei ole päätavoitteena, vaan oppia nyt näin alkuun pelaamaan. Ei kuitenkaan vielä NL5 pelaaja paljoa kotiutuksilla kerskaile tai tuo lisätuloja opintotuen lisäksi. Kerroin hänelle samalla hieman tavoitteistani pokerin saralla, lähinnä tämän vuoden tavoitteista ja suunnitelmista. Puoliso rohkaisi minua toteuttamaan suunnitelmani.

Pääasiallisesti puoliso on ollut pelaamisestani hieman skeptisellä ja negatiivisilla mielin, kun pelaaminen jollain pikkutasolla tuntuu olevan ajankukkaa ja häviän vaan suurimmaksi osaksi. Mitä hyötyä on pelata rahalla jos ei voita? Miksi hukata aikaa olemattomaan ja turhaan, jos olisi helpompaa vaan tehdä töitä. Mutta nyt, kun olen alkanut panostamaan pelaamiseeni verrattain enemmän mitä yhteensä viimeisempinä kahtena vuotena, niin hänkin on alkanut havaita että ainakin yritän. Käyty keskustelu antoi minulle lisää lähtökohtia ja monia syitä parantaa omaa peliä. Jos kerran emäntä tahtoo että minä pärjään pokerissa, niin miksi tuottaa pettymys? Kaikkein parasta asiassa on se, että tiedän saavani kaiken tarvittavan tuen, mitä elämässä aion saavuttaa.

• Kiitos Kiitos x 1
  4. KiviKasa

KiviKasa Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    324

Veinillä on hyviä neuvoja!!

Opiskelun suhteen mulla ainakin alko hommat aueta uusille uomille kun lähettiin xxIxx:n kanssa rakentamaan (tai mie siis tottelin, xxIxx rakenti) viikottaista suunnitelmaa grindeille ja opinnoille. Aikasemmin olin opiskellu vähän mitä sattuu ja miten sattuu ja millon sattuu. Ei ollu rutiineja, toistuvia hyviä tapoja tehä asioita. Aloin grindaamaan kun tuntu siltä, mietin et pitäs opiskella, mut ei nyt huvita. Siitä jäi vieläpä sellanen syyllisyyden tunto nakuttamaan takaraivoon ja alitajuntaan. Sekin oli osatekijänä kaikkeen ihme sähläilyyn pokerin osalta. Mietin ettei tästä mitään tuu, miks mie en opi ja miks mie en edisty. Miks en nouse tasoja ja perhana kun noi muut porskuttaa vaan etiäpäin. Täytyy nöyränä myöntää, että olin jopa kateellinen toisten menestykselle, mikä on kyllä yks maailman typerimmistä asioista. Miten se on muka multa pois jos joku toinen menestyy omalla sarallaan? (poikkeuksia toki on esim kilpailutilanteissa, mut you know mitä tarkotan tämän suhteen).

Tähän hommaan oli aika yksinkertaiselta kuulostava lääke: Yksinkertaista asiat. Tee rutiinit, niin tiedät aina mitä tulet tekemään eikä mee aikaa/energiaa hukkaan ihmettelyyn. Toista ja kokeile kunnes löydät oman parhaan tavan, älä epäröi epäonnistua, miten muuten tiedät mikä toimii ja mikä ei? Esimerkkinä yksinkertaistamisesta ja jouhevuudesta seuraava: paketoi sun grindi ja opiskelu, paketti numero yks on 0,5h tuntia opiskelua blindeilta pelaamista ja 2h grindaamista ja 0,5h jälkianalyysiä. Paketti numero 2 on 3h grindaamista. Paketti numero 3 on 2h syväanalyysiä ja 1h grindaamista jne jne..

Ite lähin omassa projektissa alkuun ihan raakasti opiskelemaan perusjuttuja. Positiot ja niiden merkitys pelattavaan käteen, 3bettaaminen, puolustus 3bettiä vastaan jne. Ja samalla tiellä aion yhä jatkaa, askel kerrallaan vaikka välillä astutaan just kovettumassa olevaan sementtivaluun. Siitäpä sitä sitten nakutellaan ittee irti ja koitetaan seuraavalla kerralla kattoo mihinkä astutaan ;)

Tsemppiä!! :tup:

• Kiitos Kiitos x 1
  5. Dayah

Dayah Administrator
    Ylläpidon jäsen Moderator

Saadut kiitokset:
    1 986

Parikymmentä peliä 90-man sittareissa on todella vähän, kymmenkertaisellakaan otejoukolla en tekisi vielä suuria johtopäätöksiä. Pelaa rauhassa enemmän, ja analysoi tilanteita jälkikäteen. Merkkaa epäilyttäviä käsiä, ja tarvittaessa postaa tänne käsi-analyyseihin, niin saat useamman mielipiteen.

Todella hyvä, et oot nostanu opiskelun tärkeälle sijalle! :tup: Meinaat pelata käteistä pääpelinä, ja isoja MTT-sittareita ja MTT-pelejä samalla? Hiukan pelottaa, että olet nostanut kaikki nuo esille, ja vielä teemalla "perusteet haltuun". Kannattaisi ensin keskittyä tiettyyn pelimuotoon, jotta se tulee selkärangasta, ennen kuin lähden sekoittamaan eri pelejä. Muuten helposti osaat palan sieltä ja toisen täältä, mutta et kattavasti jotain tiettyä peliä. Lisäksi opit voi mennä alkuun sekaisin. Mieti vielä, mikä noista kiinnostaa kaikista eniten, ja mihin on parhaimmat mahdollisuudet esim. ajan puitteissa, ja lähde liikenteeseen siitä. Myöhemmin voit sitten ottaa seuraavan askeleen.

• Kiitos Kiitos x 1
  6. Aarnimetsa

Aarnimetsa Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach

Saadut kiitokset:
    5 368

Mä olen sitä mieltä että ei tarvitse välttämättä olla kovin kova elävä laskukone, että pokerissa voi pärjätä. Jos ei matematiikka ole vahvuus, niin silloin pitää löytää sopivia oikoteitä ja opetella valmiiksi tärkeimpien laskujen lopputuloksia, että pystyy itse pelissä sitten toimimaan oikein. Eli se on juuri sitä perusteiden osaamista. Ehkä tässä kohdassa olisi hyvä myös kysyä mitä matematiikkaa olet ihmetellyt, mihin sitä tarvitaan ja yritetään ratkoa mihin siitä olisi hyötyä? Ehkä nyt on sitten aikaa miettiä noita juttuja jos rollia ei ole. Myös vedonlyöntiin tarvitaan kassanhallintaa, ei rollin kasvattamiseen ole oikein oikoteitä ja nopeitten boostien hakeminen päätyy useammin bustoon kuin boostiin.

• Kiitos Kiitos x 1
Lataa...