1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.
  2. Seuraavat Twitch-streamit: Hyvää Joulua ja Menestystä Vuoteen 2019!

Pokerinhallintablogi (STT+MTT)

Keskustelu osiossa 'Blogit ja projektit' , aloittajana Duski, 29.11.2015.

1. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Näin vähän ennen vuodenvaihdetta voisikin tehdä suunnitelmia jatkoa varten, tavoitteita tulevalle vuodelle jne.

Aloittelin tätä projektia viime vuoden joulukuun tienoilla, alussa pistin tavoitteeksi pelata enimmäkseen sittareita ja sivussa vähän isompia turnauksia. Alussa tulosta tuli hyvin sittareissa, sitten taas laskua ja aika lailla breakeveniksi jäi vääntö, kun taas samalla hiljalleen isommista turnauksista alkoi pelikassaa kertyä. Maaliskuun tienoilla muut pelit ja harrastukset taisivat viedä valtaosan ajasta eikä pokeriin tullut juuri koskettua; periaatteessa tämä on kyllä suurin ongelmani pokerin kannalta, liian pitkiä taukoja tulee pelaamiseen välillä. Toisaalta, tämä on vielä harrastus, eikä tätä ole pakko tehdä jos ei niin halua, mutta tavoitteena olisi kuitenkin kehittyä ja saada vielä paremmat sivutulot jatkossa.

Hyvät ja pahat vuoden meiningit:

+ Vähän päälle 1800€ Starssin pelikassassa nyt; alunperin deposin 300€ sinne joten 6x alkukassa, jos ensi vuonna tapahtuu sama olen onnellinen mies. :tup:
    + ROI 42%, todella hyvä tulos, joskin suunnilleen pienimmillä tasoillahan tässä onkin pelattu enimmäkseen. :tup:
    + MTT-pelaaminen on maistunut ja sujunut hyvin
    + Pelikassasta ei ole tehty yhtään nostoa ulos koska tarkoitushan on kasvattaa sitä!
    - Hourly rate mahtavat 2,3€ tämän vuoden turnauksista, eli ei ole tuntipalkoille vielä päästy. :tdown:
    - Pokerin opiskelua ei taas ole tullut tehtyä juuri ollenkaan, satunnaisesti käden tai pari käynyt joskus läpi, tässä on paljon parannettavaa, vaikka aikakin on rajallista. :tdown:
    - Sittarit on jääneet taka-alalle

Kokonaisuudessaan olen todella tyytyväinen vuoteen, oikeastaan ainoana miinuksena liian pitkät tauot pelaamisessa, pitäisi jotenkin osata jakaa vapaa-aikaa muiden harrastusten ja pokerin välillä, nyt usein käy niin että jokin vie kaiken vapaa-ajan ja kaikki muu on telakalla. No, mitään en kyllä tähän voi luvata niin kauan kun ei toimeentulo ole pokerinpeluusta kiinni. Mentaalipuolella taas tuntuu että pää pysyy aina vain paremmin kasassa, toisaalta toistomäärät tuntuu auttavan, tarpeeksi kun vaan tulee kokemuksia niin biitteihinkin alkaa suhtautumaan enemmän ja enemmän olankohautuksella; tässä myös osaltaan auttaa se että en ole suuresti nostanut sisäänostoja, jolloin huonommatkin päivät jää aina vain pienemmiksi suhteessa pelikassaan ---> Yritän jatkossakin pitää reilusti binejä varalla, noin keskimäärin, nyt osallistun turnauksiin välillä 1$-11$, painottuen kuitenkin 3-5$ suuruisiin eli n. 400-600 biniä kassaa ---> Yhtenä päivänä menee max 20 bin joten mikään yksittäinen päivä ei hirveää kuoppaa tee.

Käteispelaaminenkin houkuttaa jossain määrin, erityisesti omahan kokeileminen ja opettelu. Pieniä määriä käsiä omahaa on tullutkin pelailtua ja voitolla ollaan mahtavat 2,41$ 356 käden jälkeen. :D Periaatteessa jonkinlainen perustietämys omahasta minulla jo on, jonkin verran myös omahastreamejä olen seuraillut täälläkin ja saanutkin todellisista pelitilanteista paljonkin ajatusta irti nopeasti. Käteisessä tietty kiinnostaisi tuloksen tasaisempi tekeminen ja se että voi pelata milloin tahansa, vaikka pienemmänkin määrän. Jos pelailen käteispelejä niin sielläkin varmaan aloitan aika maltillisilta tasoilta juuri sen vuoksi että itse pelistä tuleva stressi jää hyvin pieneksi, vaikka tekisin jotain suuria munauksia. Samalla on myös hyvä opetella pelaamaan tosissaan siitä huolimatta että panos ei ole kova, kurinalaisuus ei ole koskaan huono asia.

Eli tavoitteet ensi vuodelle:
    + Lisää pokerin opiskelua (ja valmennusta?)
    + Kassan kasvattaminen niin että voi nostaa sisäänostojen keskiarvoa
    + Pitkien taukojen välttäminen pokerinpelaamisessa
    + Käteispelien testaaminen jälleen kerran (omahaa, lopultakin?)
    + ja erityisbonustavoitteeksi tehdä tulosta enemmän kuin 10$ / käytetty tunti!

Onnea kaikille pöytiin, hyvää joulua ja onnekasta uutta vuotta! :beer:

• Kiitos Kiitos x 2
    • Mestari Mestari x 1
  2. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Tammikuu on mennyt nihkeästi. Alkukuun aikana tuli turpaan runsaasti, jälleen syyttelin huonoa runnia kunnes vaivauduin vähän kiinnittämään huomiota omaan peliin... ja siellähän sitä säädettävää löytyi. Vastustajille tuli usein lahjoitettua max valuet kun oma TPTK ei ollutkaan se paras käsi, liika aggroilu kostautui usein. Pienellä säädöllä chippien suunta alkoi taas kääntymään ja eilen ja toissapäivänä finaalipöydistä sen verran rahaa takaisin että breakeveniä lähellä ollaan taas. Pitää vaan muistaa pari perusasiaa:

1. Jos vihu esittää jotain kättä, yleensä se kannattaa uskoa.
    2. Kärkipari ei ole sellainen käsi jolla halutaan deeppinä survoa chipit sisään joka tilanteessa. :D

Vähän passiivisemmin kun aloin pelata tietyissä spoteissa niin vastustajatkin alkoivat bluffaamaan enemmän tai valuettamaan heikommilla käsillään, jolloin se TPTK olikin usein edellä. Mielenkiintoista sinänsä huomata kuinka pienestä hienosäädöstä voi tässäkin olla kyse, ihan pikkuiset muutokset ajattelussa muutti tuloksia todella paljon. Vastaavasti jos ei pelaa skarppina pöydässä joka tilannetta niin helposti häviää turhaan paljon enemmän mitä tarvitsee. Olen pyrkinyt myös pitämään potteja pienempinä, jolloin liikkumavaraa jää enemmän; periaatteessa jos uskon pelaavani paremmin kuin vihut niin mitä enemmän tilanteita / turnaus saa pelattua sen todennäköisemmin chipit tulee minun luokse - isot betsit / lottoaminen taas vie turhaan omaa edgeä pois ja lisää varianssia. Tietty jos vihu pelaa 50%+ käsiä niin pitää olla valmiimpi lähtemään kevyemmin mukaan, mutta olen vähentänyt flippaamista aina kun mahdollista / järkevää ja pelaamaan postflop enemmän.

• Kiitos Kiitos x 1
  3. Ghaleon

Ghaleon Well-Known Member
    Poker Coach

Saadut kiitokset:
    3 706
    Juu toi ei lie niin harvinainen liikki turnaus tai sittari pelaajilla et se TPTK on käsi jolla ollaan halukkaita meneen poikki. Huomannu esim. tuolla microgamingillä kun alussa ollaan tosiaan 100bb syvänä niin välillä noi kärkiparit on verkon reguilleki joku nuts käsi. Pistää huvittaan välillä. Joku aika sitten oli esim. yks käsi minkä saatoin blogiinki laittaa.

Olin avannu 56s napilta, SB regu maksaa. Floppi J65 värin vedolla. SB donkkaa 2/3 pottia, päätän korottaa siihen ja vihu puskee AJ kanssa allin flopilta. Ollaan aikalailla 100bb deep eli kunnon pukkasu. Siinä tulee mieleen et ok joku paisti voi maksella heikommilla Jx mut mua vastaan se on joko reippaasti jälessä tai max flipissä kombo vetoa vastaan maksun saadessaan. Noh en toki pistä pahakseni tällasista hepuista...

• Kiitos Kiitos x 1
  4. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Nihkeän alkuvuoden jälkeen tällä viikolla tuli sentään vähän uppia, +290$ 5$ bubble rushin voittamisesta ja eilen 400$ 2$ rebuy-splashin neljännestä sijasta. Huvittavasti homegameseissa Cerf93 oli todennut ennen 290$ voittoa "Duski pelaa kuin voittaja" tms, vaikken siinä pärjännytkään niin pytty osui sopivasti siihen... Ja mygamelle tuli todettua ennen 400$ osumista että pitäisi enemmän muistaa pelata rebuyta kun niistä tuli viime vuoden paras rahastus. Njoo...

Pelikassa nyt 2k€.

Omahakäteistäkin tullut pelattua nyt 6k+ kättä, eli eipä vielä paljoa. Vähäsen tuli kuoppaa tehtyä, alussa vuosin ihan liikaa huonoissa spoteissa ja yritin pelata liian monta pöytää liian pienellä kokemuksella. Sittemmin karsin pöytiä ja säädin peliä ja käyrä alkaa näyttää nousujohteiselta, mutta vielä on 71$ kuoppaa täytettäväksi... joka on toisaalta vain 7 biniä tuolla 10$ tasolla. Fiilikset tämänkin suhteen hyvät, ainoa ongelma on vaan ajan jakaminen asioiden kesken. Voi olla että jää vähän sivuprojektiksi, ajattelin välillä tavoitteeksi 100k kättä tälle vuodelle mutta varmaan hyvä jos puolet saan siitä kasaan, toisaalta jos turnaukset runnaa hyvin jatkuvasti niin eipä ole tarvettakaan käyttää aikaa muuhun. Ehkä tulee toimimaan vähän vaihteluna turnausten vääntämiselle. Positiivista käteisomahan treenaamisessa on ollut kyllä se että turnausomahan pelaajat alkaa vaikuttaa vielä hirveämmän surkeammilta kun alkaa jotain ymmärtämään. :D

Ja päivän grindit käyntiin. -->

• Kiitos Kiitos x 1
  5. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Alkuvuosi mennyt tuskaisesti, kuoppaa tullut starssilla lähinnä. Lopulta nostin 1k€ pois ja avasin parille pienemmälle paikalle pelitilit. Harkitsin vakavasti käteispelaamiseen palaamista, kertasin käteispelijutut ja aloin grindaamaan. Pian huomasin että turnauspelaamiseseeni oli aika varmasti hiipinyt perinteinen tappiopelko, eli en uskaltanut vaan ottaa tarpeeksi valueta pahimmilta pelleiltä. Samaa ongelmaa oli nimittäin alkuun käteispeleissä ja sain sitä hiljalleen kitkettyä pois (rahaa keskelle vaan jos mulla on osuma ja vastustaja pelaa yli 40% käsistä jne).

Pokeripsykologia on mielenkiintoista. Aika usein tuntuu että kun voitan jotain, tulee eräänlainen varovaisuus peliin mukaan, etten vaan häviäisi voittoja. No, varovaisuus turnauspelaajalle on varma tapa alkaa häviämään, olen nyt muistuttanut itseäni että 80%+ jää rahastamatta, joten armotta vaan sitä bet-bet-bettiä pellejä vastaan ja chipit keskelle jos ollaan heidän rangeaan edellä. Ja olen nähnyt että pellethän maksaa jos on vaan mitään mahdollisuutta vetää ohi, joskus tietenkin onnistuenkin siinä.

Joka puolella on vaan pelikassa vielä niin ohut että pitää taas pelata pieniä pelejä, mutta eipähän pelotakaan niin paljon. Näköjään vieläkin pitää saada turnausmassaa alle että pysyy rutiinit kunnossa. Mutta taistellen eteenpäin, kohta on melkein 2 viikkoa lomaa, tavoitteena olisi pelata sitten... runsaasti. :)

• Kiitos Kiitos x 1
  6. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Jälleen kävi perinteisesti, sain itseni opiskelemaan lisää pokerista kun tuli kuoppaa alkuvuonna. Katselin paljon videoita ja mietin omaa peliä ja käytännössä olen nyt pelannut pienempiä määriä kerrallaan, että ehtii paremmin ajatella päätöksiä. Suurin muutos omassa pelissä tuli turnauksiin kyllä siinä miten pelaan 15-40 blindin pinoa, nyt otan röyhkeästi paljon enemmän riskejä, erityisesti reshovetan myöhäisiä avauksia vastaan jos vaan on kädessä mitään järkevän tapaistakaan. Worst casekin kun on yleensä sitä että vastustaja maksaa ja ollaan 20% tilanteessa 80 bb:n potissa; mutta jos vain odottelen kunnes 10 bb:tä jäljellä niin pitää voittaa jo kolme all-in tilannetta, yhteensä 12,5% oddseilla jos flippaa. Tietenkin turnauksen tilanne yms vaikuttaa paljon, ja hyvin harvoinhan myöhään turnauksessa myöhäisestä avaajilla mitään on joten yleisin tulos on että chippejä tulee vain lisää kun avaaja kippaa.

Erityisen tärkeää tämä taitaa olla juuri näissä megafieldeissä, on pakko kuitenkin olla niin paljon tuuria jo muutenkin niin parempi ottaa riskit aiemmin kuin (liian) myöhään, varsinkin kun kuitenkin pakko alkaa puskemaan jossain vaiheessa ja jos stakki ehtii kovin ohueksi niin pitää vielä enemmän olla tuuria että pääsee pitkälle. Ja kun aikansa on puskenut ja nähnyt sen miten usein foldeja sieltä tulee... Myös mentaalipelin puolelta muistelin / kertasin asioita ja jälleen tuntuu että ei heilauta tulokset niin paljon, megafieldeistä ei oikein kannata odottaa mitään vaikka menisikin hyvin, tuurin määrä mitä tarvitaan on silti valtavaa.

Pikkusaiteilla olen tehnyt pikkutulosta, +100€ suunnilleen pienten fieldien turnauksista pienellä volyymillä. Starsilla useat megafieldit menneet pitkälle mutta rahastukset jääneet muutamiin kymppeihin loman aikana. Kunnes sitten eilen 3,3$ The Big alkoi runnaamaan hyvin, stakki kasvoi ja haaveet finaalipöydästä samalla.

Sitten UTG ja minulle AA, minimibetsillä avasin kun blindit oli jo isot, 37 bb:n stakki minulla. Kaikki muut kippaa paitsi pöydän isoin stäkki maksaa bb:stä. Flop AKQ patavärin vedolla, perusinhottava floppi, tuskin KK / QQ lähtisi vaan maksamaan preflop joten rahaa keskelle ei varmaan enempää saa ellei bb:llä ole JT, vastustajan statsitkin sen verran hyvät että päätän ottaa varovaisen linjan ellei täyty täyskädeksi tms, check-callia ja toivotaan että vastustaja lähtee bluffaamaan. Flop meneekin check-check ja turnille tulee A. Okei, suunnitelmat uusiksi, miten saadaan stäkit keskelle? :mrgreen: Bb pistääkin 2/3 potillisen, mietin hetken ja maksan ja toivon todellakin sitä JT vastustajalle + blank riveriä. Potti on vähän pieni kyllä vielä mutta turnin raisella pelkäsin pahasti ajavani vastustajan pihalle... river ruutukakkonen. Bb pistää taas 2/3 potillisen, mietin vielä hetken päätöstä; joko vastustajalla on JT+ tai ei, minulla takana 1,75 potillista enää, joten päätän shovettaa kaiken sisään. Ja vastustaja miettii aikansa... ja päättää maksaa JT. Tietty tuuriakin mukana, melkein ainoa käsi millä vastustaja tässä voi maksaa minulle.

Seuraava merkittävä käsi tulee kun minulle tulee KK preflop bb:ssä, 7 pelaajaa pöydässä. Keskipositio avaa 3x bb, molemmilla meillä n. 50 bb takana, pistän 9x bb 3-bettiä ja vastustaja maksaa. Olin aika yllättynyt maksusta, mutta aika löysät statsithan vastustajalla onkin. Flop on melkein parasta mitä voi, 299, joten bettaan puolikkaan potillisen, potti on jo niin iso että chipit menee kyllä sisään jos vaan vastustaja päättää parillaan tms jatkaa. Mutta vastustaja päättääkin korottaa päälle, noh, mikä tahansa pari voi tietenkin uskoa olevansa nyt edellä, tuskin sentään 9x olisi lähtenyt kikkailemaan, enkä nyt 22 jaksa pelätä tässä spotissa. Joten loput chipit sisään, vastustaja maksaa... ja näyttää 22. Tietenkin, ehdin ajatella, ennenkuin dealer pistää kolmannen ysin pöytään. 8-)

Nämä chipit kantoivatkin sitten finaalipöytään asti, joskin valuin hiljalleen ja finaalipöydän alussa olin viimeisenä chipeissä, mutta taistelin / munkitin vielä itseni neljänneksi +635$ ja vuoden starssin tuloksen taas plussalle pari sataa. Pakko olla tyytyväinen kun fieldi oli jotain 4k+ pelaajaa, joskin voittokin olisi kelvannut.

Ah, megafieldit, pettymyksistä huumaan, rakastan ja vihaan näitä. :lol:

• Kiitos Kiitos x 1
    • Mestari Mestari x 1
  7. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Postaus motivaation säilyttämisestä!

Eilen tuli pitkästä aikaa 888:lla pytty, +110$ siellä, ehkäpä sielläkin voisi peleistä tulla jotain sittenkin. Starssilla yksi finaalipöytä 6. sija ja +50$ tms, tosin kokonaisuudessaan aika plusmiinusnollapäivä varmaan siellä. Kuitenkin peleistä jäi hyvä tunne päällimmäiseksi, vedin pitkästä aikaa yli 20 turnausta ilman että alkoi henkisesti väsyttämään paljoa - mikä johti myös muihin oivalluksiin.

Olen lukenut nyt toista kertaa läpi Daniel Kahnemanin Thinking, Fast and Slow kirjaa. Siinä käsiteltiin mm. termiä ego depletion; eli tilanne jossa pitää esimerkiksi toimia kurinalaisesti kerran toisensa jälkeen tai pidemmän aikaa. Ego depletion viittaa siihen että resurssit tähän ovat rajalliset ja kuluvat, joskin myös palautuvat ajan myötä. Yleensä mitä paremmin ihminen voi näin hallita toimintaansa, sen todennäköisemmin hän pärjää muutenkin hyvin elämässään.

Vastaavasti jos ajatellaan pokeripsykologiaa, niin ainainen ja ikuisuustavoite olisi minimoida tämä ongelma (ego depletion) --> eli pyritään olemaan välittämättä tuloksista ja painamaan vain eteenpäin. Luulen melko vahvasti että motivaatio-ongelmien tullessa itse kullekkin on rajalliset resurssit poltettu loppuun ja rationalisoidaan tämä motivaation puutteeksi - mitä se itse asiassa hyvin lähelle onkin, egosi on totaalisen väsynyt touhuun ja haluaa jotain aivan muuta. Mutta eilen kun setti lähestyi kuudetta tuntia ja alku oli mennyt hirveästi mutta fiilikset oli silti hyvät, oivalsin yhtäkkiä että kerrankin tuntui siltä että olin onnistunut jättämään egon taakse, pelaamaan vaan ja nauttimaan pelistä... ja jättämään kaikki oheistoiminnot pois (netin selaaminen jne).

All well and good, mutta miten tähän päästään? Itse olen lukenut mentaalipuolen juttuja ja yrittänyt niitä välillä soveltaakin, sekä käytännössä nyt kun pelaan taas vähän pienemmän sisäänoston pelejä niin tuntuu mieli ja motivaatiokin pysyvän parempina. Missään nimessä en suosittele väkisin pelaamista, jos tuntuu paskalta niin sitten pitää yrittää ratkaista se miten ei tuntuisi niin vaikealta pelata ensin, eikä mennä väkisin grindaamaan; todennäköisesti et pysty kuitenkaan tiukoissa paikoissa tekemään sitten yhtä hyviä päätöksiä kun egosi on jo valmiiksi väsynyt, ehkä et voi edes keskittyä itse peliin niin hyvin. Lisäksi pitkästä aikaa tuli tunne että tänä vuonna voisi sittenkin myös tulosta tehdä, koska motivaatio tuntuu pysyvän paremmin yllä mitä koskaan ennen. Luultavasti myös toistomäärät ja rutiinin kehittyminen auttaa; yhä useammasta tilanteesta tulee tuttu eikä tarvitse miettiä yhtään mitä tekee kädessä jolloin mentaalinen kuormakin kevenee. Mutta olen aika varma että lähes kaikki menestyvät ammattilaispelaajat pystyvät ohittamaan ikävät beatit sun muut melko kevyesti, luottaen siihen että kokonaisstrategia on kunnossa eikä päätöksissä ollut mitään vikaa.

Jos siis ajattelet kyllästyneesi pokeriin, olet luultavasti väsyttänyt egosi joka on liikaa roikkunut mukana tuloksissa (myös isot voitot joihin et ole tottunut rasittavat varmasti tässä). Vaikka joillakin ihmisillä on paremmat varastot tässä suhteessa, niidenkin rajat tulevat kyllä vastaan jos kuukaudesta toiseen painetaan päälle. Toisin sanoen, motivaation puutteen ilmeneminen voi olla mentaalipelin ongelma joka on vain hyvin piiloutunut koska tulee esille vasta pidemmällä aikavälillä. Ainakin omalla kohdalla tuntuu asia olevan vahvasti näin, jälkikäteen tietenkin helpompi huomata kun tuntuu että (ainakin tällä hetkellä) ongelman ohi on päästy. Varmaan yleisin hetki milloin tämä pomppaa taas esiin on siinä kun aletaan pelata isommilla panoksilla, turnauksia tai käteistä, kun paineet kasvaa... varmaan tuntuu aika ironiselta kun aloittaa innoissaan uuden tason ja viikon tai parin kuluttua tuntuu siltä että koko pokeri on turhaa. Sitten pitää taas alkaa egoa kitkemään pois päätöksistä, turhaan rasittaa vaan.

Tietenkin varsinainen rahan voittaminen edellyttää että oma peli on kunnossa, mutta se että pystyy pelaamaan vuodesta toiseen vaatii sen että pääkin on kunnossa, eli mental leakit pitää saada kuntoon, ainakin pahimmat. Koska "ei kiinnosta enää" on todella helppo ajatus hyväksyä ja siirtyä eteenpäin tekemään muuta... joskaan ei siinäkään mitään, jos löytää oman alansa ja aidon kiinnostuksen kohteen missä ei tarvitse näitä asioita pohtia, go for it! Mutta jos pokeria aikoo vääntää, niin ainakin hyvä on tiedostaa näitä asioita.

EDIT: Osa tekstistä on yleistyksiä, tietenkin ammattilaispelaajat myös etsivät ja löytävät virheitäkin omasta pelistään jne... mutta itse pelitilanteessa ei hirveän suurta stressiä tuloksista pitäisi ottaa.

• Kiitos Kiitos x 2
  8. mygame

mygame Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    743
    Hieno postaus, ja tuli hyvään saumaan tänään taas totaali hajoaminen ja kurinalaisuudesta ei tietoakaan.

9. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Huvittavasti juuri kun menin kehumaan mentaalipelin kehittymistä ja motivaation säilymistä niin on tullut taukoa turnauspelaamiseen. Pelasin jotain 40k(?) kättä käteistä, opettelumielessä (pelin lukua / bluffispotteja / + muiden konseptien opettelua). Uuno kun olin, en malttanut pelata pienimmillä tasoilla ja niinpä turpaan tuli turhaan jotain 250$, sitten pari kymppiä pienemmiltä tasoilta lisää; joskin huomasin oppineeni paljon.

Pelasin entisestä poiketen 6-kätisiä pöytiä, joten aivot joutuivat melkoiseen sohjoon ja kurinalaisuus petti vähän väliä. Jos / kun kantti kesti niin ev-käyrä alkoi hiljalleen kääntymään positiiviseksi, mutta sitten välillä väsyneenä / liian pitkiä sessioita vetäessä tuli mokailtua. Mutta päätavoitteen saavutin, turnauspelaamiseen sain uusia aseita sekä ajatuksia, pelinluku taas kertaluokkaa paremmalla tasolla ja muutenkin turnauspelaaminen tuntuu nyt todella yksinkertaiselta vs 6-kätinen "ranged levällään"-microgrindi.

Toisaalta töissä kun on työtunnit lisääntyneet niin pokerille jäänyt aika ja energia on vähentynyt väkisinkin, pahiten tämä näkyi juuri siinä kun sitten väkisin yrittää pelata x määrän käsiä niin pääsee vaan itselleen suuttumaan kun tekee typerää bluffcatchia tiukille vihuille joita vastaan ei oikeastaan koskaan pitäisi maksella niin paljoa mitä makselin... kerran toisensa jälkeen. Eli yhä helmasynti laahaa mukana, liian väsyneenä pelaaminen... harmi kun työt vaan tekee sen että viikossa on n. 2 päivää mahdollista pelata täysin levänneenä + lomat. No, ainakin töissä runnaa tasaisesti. :)

Mutta katsellaan mitä loppuvuosi tuo tullessaan, niinpä viime vuosikin alkoi nihkeästi mutta päättyi hyvin, jospa tästäkin vielä saataisiin nousua loppuvuodelle.

10. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Päivityksen paikka, oho, johan tässä aikaa menikin välissä. Tulokset pitkään aika nihkeitä, eikä mitään hirveää määrää turnauksia taida tälle vuodelle tulla. Työt vie tietenkin voimia, joten ei niin paljoa energiaa ole riittänyt. Rollikin alkoi hiljallee starssilla kuivua kun ei vaan tulosta tullut, paljon tärkeitä flippejä hävittynä jne. Tänään päätin että eipä sillä väliä, harrastuksesihan tämä on jäänyt, joten pistetään vaan loputkin peliin; sitäpaitsi muilla saiteillahan raha tuntui irtoavan helpommin ja rolliakin niillä on, joten jos menee stars katki menköön.

12.5.png

"Suunnitelma" vaan vähän epäonnistui kun tuli 3 finaalipöytää ja rolli pomppasi takaisin 320€ paikkeille. Pitkästä aikaa pokerijumalat olivat suopeita isoimmassa turnauksessa ja finaalipöydästä 255$ diilistä 4 pelaajan kesken. Toisesta 81$ ja kolmannestakin jotain muutama kymppi. Sopivasti viimeiset rahat olikin kiinni niissä suunnilleen. No, ainakin on paljon opittu tässä matkalla, onhan starssilla noita pienempiäkin fieldejä ja nopeita pelejä (erityisesti bubble rushit), mitkä tuntuu itselle sopivan hyvin.

Ja sitten vaan retroperjantaita novalta kuuntelemaan ja hetki taas hymyillään voittamisen ilosta. :D

11. Laiffor

Laiffor Active Member

Saadut kiitokset:
    33
    Mietin hetken tuota kuvaa, että mitä ihmeellistä siinä on. Sitten älysin laittaa sen suuremmaksi :whistling:. Monestihan asiat muuttuu sujuvammiksi ja helpommiksi, kun niistä lakkaa ottamasta liikaa stressiä.

• Kiitos Kiitos x 1
  12. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Rolli starssilla nyt n. 280$. Oikeastaan suurin muutos pelaamisessa ollut massapelaamisen lopettaminen, pelaan pienempää määrää paremmalla keskittymisellä ja ajatuksella. Vastustajat tekee ihan ihmeellisiä mooveja ja toisaalta bluffipaikkojakin näkee paljon paremmin kun ei ole liikaa mietittävää yhtäaikaa menossa. Isommalla määrällä pöytiä pelistä tulee automaattista, pakon edessä paljon nopeita päätöksiä ja sitten jos joutuu jonnekkin pysähtymään ei edes usein muista miten tilanteeseen on päädytty ja mitä nyt pitäisi edes tehdä.

Toisaalta varianssihan on siitä mukava kaveri että kun menee hyvin, voi kuvitella sen johtuvan siitä että nyt taas pelaa hyvin. No, oli miten oli, fiilikset on taas mukavat loppuvuodesta vaikka tulokset kokonaisuudessaan vuodelle taitaakin jäädä aika olemattomiksi. Onpahan sentään tullut viihdyttyä pelin parissa taas paremmin.

Pikkuisen paremmilla runneilla.... viime päivinä megafieldistä sijalla 20+jotain (pihalle JJ vs KT) sija ja tänään finaalipöydästä 7. sija +52$ (pihalle KK vs AQo), omahaturnauksesta eilen 70$, siellä sitä vasta sankareita löytyy, vaikea vaan pelata useaa näitä samalla.

Helppoa rahaa sinällään yhä, kunhan pitää oman pelin kasassa.

EDIT: Hups, kävihän tuo piikkinä korkeammallakin tuo rolli, korjattu alkua.

13. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Ai niin, ja yhä edelleen ikuinen helmasynti kassanhallinta, onneksi tulee tätäkin treenattua täällä pikkutasoilla. Kun kävi tuo rolli 320€, niin heti aloin pelaamaan 1-5$ turnauksia ja äkkiä ropisikin pari sataa alaspäin; nyt valtaosa turnauksista on 1$ ja joukossa vain jokunen 2-5$ turnaus seassa. Eli nyt on se 200+ biniä, mutta tarkoitus olisi jatkossa nostaa tätäkin ennen kuin alkaa isomman sisäänoston turnauksia pelaamaan. Alkuvuodesta tuli ihan turhaan otettua takkiin paljon ja nopeasti kun 1,8k kassalla alkoi 11$ turnauksia testailemaan; pitää olla sen verran reilusti kassaa takana ettei parin viikon surkea jakso paljoa hetkauta.

1$ turnauksissa vielä menee pienempi kassa suhteessa koska vastustajat pelaa... mielenkiintoisesti. Mutta 11$ turnauksissa pitää olla jo runsaasti binejä vaikka sinnekin mahtuu paljon vaikka minkälaista säätäjää. Eli jotain 500+ bin varmaan tavoittelen, vaikka aikaa voikin tähän mennä niin se etu töistä on että kiire ei ole mihinkään pokerin suhteen.

• Kiitos Kiitos x 1
  14. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Pistetään pikapäivitys kun on vuosi taas paketissa. Rolleja on periaatteessa useammassakin paikassa mutta suurin osa peleistä tulee pelattua yhä starssilla; rolli siellä nyt 326€ kaikenlaisten pikkuvoittojen jälkeen. Muutaman päivän ajan on tullut vähän käteistä testailtua microtasoilla, zoomia jälleen, mutta vain yhtä pöytää kerrallaan ja kas kummaa, tulostakin on tullut joskin pelattu käsimäärä on vielä aika pieni.

Kaksi pääsyytä käteispeleihin on ajan rajallisuus sekä pelin opettelu; läheskään aina ei vaan voi vetää turnaussettiä missä menee pitkään eikä aina pikkuturnauksia ole välittömästi tarjolla ja mielestäni käteispöydissä voi kuitenkin parhaiten opetella itse peliä, ainakin itselle turnauspelit tuntuu paljon helpommilta ja selkeämmiltä jos välillä onnistuu vähän käteispöydissäkin "harjoittelemaan".

Fiilikset on taas hyvät ja alkuvuodesta yleensä vähän rauhallisempaa töissäkin joten tavoitteena olisi yrittää pelata ainakin enemmän kuin viime vuonna, mutta saapa nähdä miten käy.

15. xxIxx

xxIxx Moderator
    Moderator

Saadut kiitokset:
    3 000
    Onnea peleihin !

• Kiitos Kiitos x 1
  16. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Pelattua on tullut, yöllä pitkästä aikaa Sunday Million + Sunday Stormi. Normaalistihan näitä en pelaa, pistin erikseen rahaa Starssille lisää ettei koko rolli mene... mutta vuoden spesiaali Sunday Millionin (ja samalla Stormin) pelaan silloin tällöin jos sattuu työvuorojen kanssa sopimaan (tämä oli kolmas kerta).

Tuloksena tietenkin pihalle ilman rahoja Millionista, ihan ok meni pelit alussa mutta sitten AQ < A8, pari onnekasta tuplausta ja sitten KQ törmäsi AK kun piti vaan shovetella alle 10 bb stakilla. Stormi runnasi jo aika hyvin jonnekkin top 3k olikohan ja 84$ tms sieltä. Samalla 16:30 alkanut 5,5$ Mini Daily Marathon jatkui ja jatkui vaan, lopulta tuloksena sija 45, QT < KJ sb vs bb 10 bb:n stakki meni siinä ja sieltäkin 84$.. eli melkein plusmiinusnollaa kun aamusta napsin pikkuvoittoja pienistä turnauksista muualla.

Eli ei toiminut nopean rikastumisen suunnitelma tänäkään vuonna. :)

17. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Nuo megaluokan Sunday millionit on kyllä tosi pehmeitä, pelasin itsekin tuota turnausta useampia tunteja ja koko aikana pöydässäni oli tasan yksi hyvä vastustaja, tämä toki olikin sitten ihan ehdotonta eliittiä NL puolella, mutta muuten koko pöytä täynnä pelkkää totaalivalasta. Tietenkin pelaajia niin paljon että melkoista lottoamista tuo on....

18. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Sepä se, alussa voi saada hyvinkin stakkia eikä rahastus sinällään välttämättä vaikeaa... mutta isot rahat vaatii kyllä elämän suurinta tuuria varmaankin.

No, paluu arkeen, pelailin tässä pari päivää nyt pienempiä turnauksia 888:lla ja Microgamingin verkossa ja sieltä täältä ihan ok rahastuksia, 160$ kakkossijasta ja muuta mukavaa. Lopultakin alkaa järki voittaa ja painopiste peleissä siirtyä sinne mistä rahaa saa helpommin, Pokerstarssilla on joka turnauksessa kyllä alussa kaikenmaailman mölkkyä mutta loppua kohden alkaa peli kovenemaan... lähinnä pidän Starssin turnauksia nyt täytteenä että saa mukavan määrän päälle yhtäaikaa + kaikkein mehukkaimmat turnaukset mitkä ei kestä koko päivää (ellei ole koko päivää aikaa).

888:lla taas finaalipöytäkin voi olla vielä valasta täynnä, esim. hupissa vein vastustajalta 2/3 stakista ennenkuin heräsi vastaan pelaamaan (tai sai sitten hyviä kortteja jatkuvaan?)... sitten KJs reshove törmäsi AQs ja tuplasin mokoman, ja huipennuksena JTs vs 23s samalla värinvedolla flopilla merkit sisään; floppi oli vain pieniä kortteja eikä kummallakaan mitään, vastustaja veti siis 6-outtista ja turnillehan se tuli ja hieman harmillinen kakkossija. No, hyvissä meni merkit sisään joten ei voi liikaa valittaa ja tänään vielä pari kohtalaista sijoitusta ---> n. +200$ 888:lle.

Kokonaisuudessaan fiilikset hyvät, vuosi on vedetty varmaan jo voiton puolelle vaikka sunnuntaina menikin Millioniin pistetyt rahat kankkulan kaivoon... oma peli tuntuu olevan nyt kohdillaan, runnitkin on nyt olleet kyllä hyviä mutta myös rohkeus / itseluottamus ja riskien otto oikeissa paikoissa tuntuu toimivan hyvin tällä hetkellä. Tästä on hyvä jatkaa, vuoden päätavoite olisi yrittää välttää pidempiä taukoja pelaamisessa, vaikka toisaalta pitää yrittää myös levätäkin välillä ja rentoutua. Eteenpäin siis!

19. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Pikaiseen voisi tilastoja päivitellä vuoden osalta (luvut suuntaa-antavia):

888: +130$
    Pokerihuone: +430€
    PokerStars: -100$

Ilman Sunday Millionia Starskin olisi plussalla, mutta siellä vielä tammikuussa olikin eniten pelejä ja silti kovin nihkeästi tulosta. Kaikenkaikkiaan suurin osa rahoista tehty tässä kuussa ja suunta alkaa näyttää hyvältä. Stars tulee olemaan vuoden osalta lottoarvonta, jos sieltä napsuu joku iso voitto niin jees, mutta voi olla myös plusmiinusnollaa, Pokerihuoneelta tulee varmaan perustulosta ja 888 on vähän siinä välissä.

Lomaviikko joten teoriassa ehtii jopa pelaillakin mukavasti nyt...:tup:

EDIT: Pokerihuone on Unibetin verkossa...

#69 Duski, 26.2.2018
    Viimeksi muokattu: 26.2.2018
  20. Ghaleon

Ghaleon Well-Known Member
    Poker Coach

Saadut kiitokset:
    3 706
    Onkos Pokerihuoneella jotain eri versioita sit? Tietääkseni toi on ihan relaxin verkossa eli sama ku Unibet?

21. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Hömm olen itse katsonut joskus väärin, vilkaisin netistä joskus mitä verkkoa se on mutta jotenkin sekoilin näköjään siinä.

22. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Turtsi.png

Unibetillä / Pokerihuoneella on mukava pelata. Sunnuntaina voitto samasta ja tänään. :D

• Mestari Mestari x 1
  23. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Mielenkiintoisia huomioita tuli myös tehtyä eilisissä peleissä. Nykyään tuntuu että joka kädessä tulee ajateltua paljon enemmän erilaisia asioita (rangeja, vastustajien strategiaa, miten pitäisi teoreettisesti pelata / onko parempi exploitata tässä jne); vastaavasti samalla tuntuu että oma peli leviää ihan käsiin jos alkaa olla liikaa turnauksia käynnissä yhtäaikaa - ja tämä määrä tuntuu vain pienenevän tällä hetkellä, nyt pystyn ehkä pelaamaan noin neljää kunnolla samanaikaisesti.

Huvittava ja hieman ärsyttäväkin ilmiö, tietenkin kun oppii itse lisää niin menee hetki ennenkuin asioita tulee automaattista, toisaalta tulosta kyllä tulee hyvin joten ei voi hirveästi valittaa. Osa on kyllä varmaan myös sitä että Pokerihuoneella ei hudi toimi joten pitää itse tiedostaa enemmän tai vähemmän millaisia tyyppejä vastaan pelaa... eilen tämä kyllä realisoitui siinä että osasin mielestäni aika hyvin vetää päätökset kohdilleen, vaikka tietenkään foldatessa ei varmuutta ole jos on jotain kuitenkin ollut itselläänkin.

Työmuistin rajallisuus tulee vaan vastaan vähän, mutta siedän sen jos tulosta tulee.

24. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Itsellä on kovia haasteita myös ihan siitä syystä että käytän liikaa aivoja pelatessani, menee naurettavasti joskus käsiä kippiin ihan ajan loppumisen takia kun tulee useita tiukkoja päätöksiä eteen yhtäaikaisesti .Eilenkin mietin toisessa pöydässä todella monimutkaisessa paikassa riverissä pitäisikö blokata vai shovettaa kyseinen bluffikombo samaan aikaan toisessa pöydässä menee kärkipari checkfoldiin kun aika loppuu. Samoiten aikapaineessa tulee tehtyä välillä ihan naurettavia virheitä. Muiden pelaajien peliä ei ehdi seurata juurikaan omien käsien ulkopuolella ja etenkin Veikkauksen HUt ja finaalipöydät tulee järjestäin pelattua tosi heikosti kun ne ovat illan ensimmäisiä pelejä ja kun niissä HU tulee eteen niin yleensä on 9 pöytää vieressä auki, joka itsellä tekee HUn pelaamisesta hyvällä tasolla aika haastavaa. Aika usein itseasiassa tulee huomattua jossain Veikkauksen finaalipöydisssä pöydän puolivälissä että yleensä on finaalipöydässä.

25. Duski

Duski Active Member

Saadut kiitokset:
    145
    Jeps, ja aika usein kuitenkin tiukoissa kohdissa päätökset on aika lähellä toisiaan eikä niissä kannata itseään väsyttää. Toisaalta kun joutuu pelaamaan ilman hudia niin huomaan että ns. perstuntuma toisen peliin syntyy paremmin ja nopeammin; usein kuitenkin on kohtia missä on vaikeaa saada isoa määrää käsiä statseihin kuitenkaan joten kun pakon edessä joutuu yksinkertaistamaan oletuksia niin pääsee ehkä jopa lähemmäs parempaa tulosta kuin miettiessä muutamasta samplesta jotain syvällisempää...

Ja chatissa taisit mainita siitä että riverillä bluffataan liian vähän, muistin sentään pari kertaa viedä eilen potin kun vastustaja vaikutti luovuttavan, kiitos tästäkin! :tup:

Lataa...