1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.
  2. Seuraavat Twitch-streamit: Hyvää Joulua ja Menestystä Vuoteen 2019!

Pokeri_Piian parhaat

Keskustelu osiossa 'Eliittiblogit' , aloittajana Pokeri_Piia, 12.5.2016.

1. Kyyberi

Kyyberi Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach Moderator

Saadut kiitokset:
    2 746
    Mä sanoisin että löysän aggressiiviset on harvoin niitä jotka voittavat usein. Mutta kun tietää mitä tekee, se on aika toimiva pelitapa koska suurimmalla osalla eniten vaikeuksia tuottaa juuri aggressiota vastaan pelaaminen.

Jotta noita vastaan voi lähteä pelaamaan, pitää omaksua range-ajattelu. Ilman sitä se on ihan tuurikauppaa ja nappien painamista, josta seuraa vain vitutusta ja itkua. :)

• Kiitos Kiitos x 1
    • Hyödyllinen Hyödyllinen x 1
  2. Pokeri_Piia

Pokeri_Piia Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    572
    Mitä tarkoittaa range-ajattelu?

Tiukka aggre (joita itse kai edustan) on ihan ok, koska yleensä tietää että sillä on osunut jos tulee kovaa vastaan, ja ymmärrän kipata. Mutta löysästä aggresta ei piru vie koskaan tiedä onko osunut vai ei, kun se pelle korottaa aina!

• Kiitos Kiitos x 1
    • Hauska Hauska x 1
  3. Ghaleon

Ghaleon Well-Known Member
    Poker Coach

Saadut kiitokset:
    3 706
    Sitä et mietitään millanen käsi range sulla tai vihulla on tietyssä tilanteessa. Miten todennäköistä on et noi ranget on osunu esim. siihen floppiin. Kun se löysä mulkku korottaa siihen sun cbettiin mitä eri käsiä se vois pelata siitä preflop rangesta valuena ja kuinka todennäkösesti se vois olla bluffi. Miten oma käsi pelaa noita käsiä vastaan ja mitä esim. ite repataan jos tullaan viel yli siihen korotukseen.

Toki riippuu sit vihusta et kuinka pitkälle tollasen oman rangen miettimisen kannattaa viedä. Satunnaispelaaja monesti pelaa enemmän omaa varsinaista kättään kuin ajattelis mitä vihulla voi olla.

• Hyödyllinen Hyödyllinen x 4
  4. Kyyberi

Saadut kiitokset:
    2 746
    Siksi sä pelaatkin sen rangea vastaan, ja sua kiinnostaa miten usein se keskimäärin osuu. Range-ajattelussa ei koiteta arvata vihun kättä juuri tarkalleen, vaan annetaan sille käsijoukko. Ja sitten arvioidaan onko esim. maksaminen voitollista hänen käsijoukkoaan vastaan.

Simppeli esimerkki. Vihulla puskee riverin ja meillä on kärkipari. Nyt tiedämme (oikeasti emme tiedä, mutta esimerkissä tiedämme) että vihulla on rangessaan (käsijoukossaan) settejä, rattaita, ylipareja, keskipareja ja missanneita vetoja (bluffeja). Noista voitamme bluffit ja keskiparit.

Potti on $10 ja vihu puski $5. Tarvitsemme 25% equityn maksulle (pitää voittaa potti siis vähintään kerran neljästä). Kun laskemme vihun rangea, huomaamme että siellä on parempia käsiä 60% ajasta ja huonompia 40% ajasta. Eli jos maksamme, voitamme potin 40% ajasta. Tämä on useammin kuin maksuun vaadittava 25%, joten maksu on +EV (=voitollista) pitkässä juoksussa.

Sillä, onko vihulla juuri tällä kertaa parempi vai huonompi käsi, ei ole väliä. Pitkässä juoksussa voitamme maksulle enemmän kuin häviämme.

Jos tilannetta ei osaa ajatella kokonaisuutena rangen kautta, ja ymmärrä pitkän juoksun konseptia, tuossa tapahtuu helposti niin että maksun jälkeen ajattelee pelanneensa huonosti jos vihulla sattuu just sillä kertaa olemaan parempi käsi.

• Hyödyllinen Hyödyllinen x 3
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  5. mygame

mygame Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    743
    Jossain 6-max pöydässä missä löysä mulkku pelaa vpip 84 -96 , on hyvin vaikea välttää joutumasta aktiin tämän mulkun kanssa.
    Ja se että mulkku ahdistelee vielä sieltä takaa päin vaikeuttaa entisestään tilannetta. Ja monesti erityispiirteenä vielä survoo kaiken överisti sisään. Usein helpottaa jos päästään itse pelaamaan positiosta tai osutaan edes sen kerran kymmenestä. :D

• Hauska Hauska x 4
  6. MarkusY

MarkusY Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    3 980
    Löysien mulkkujen nutsit saa usein actionia.

• Hauska Hauska x 3
  7. Aarnimetsa

Aarnimetsa Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach

Saadut kiitokset:
    5 368
    Tää on taas näitä että yhdellä lauseella voi päästä melkoisiin ongelmiin. Useimmiten kun kallein mahdollinen virhe tehdään silloin kuin maksetaan liikaa - käsittääkseni lähes jokaiseen pokeripeliin huonoin mahdollinen perusstrategia on olla korottamatta ikinä ja maksaa aina.

Käytännössä tuossa menee kuitenkin hieman mutkat suoraksi vedettynä tietynlaisen kivi paperi sakset-mallin mukaisesti.

Jos vastustajat ovat pääosin löysiä ja passiivisia, tiukka ja aggressiiivinen pelitapa tuottaa hyvän tuoton.
    Jos vastustajat ovat pääosin tiukkoja (aggre tai passiivinen ei oikeastaan suurta merkitystä), löysä ja aggressiivinen pelitapa tuottaa hyvän tuoton.
    Jos vastustajat ovat pääosin löysiä ja aggressiivisia, optimaalinen vastalääke on löysä ja passiivisempi pelitapa jossa maksetaan enemmän. Ei kuitenkaan niin että maksetaan aina ja kaikella löysiä ja aggroja vastaan.

• Hyödyllinen Hyödyllinen x 2
  8. Kyyberi

Saadut kiitokset:
    2 746
    Mä oon kokenut hyväksi tavaksi lähteä liikkeelle siitä että jaetaan vihut karkeasti neljään eri kategoriaan, ja mietitään miten sitä rahaa tehdään (=missä heidän heikkoutensa ja virheensä ovat) kutakin vastaan. Pelaaja voi olla käsivalikoimaltaan tiukka tai löysä, ja aggressioltaan passiivinen tai aggressiivinen. Ja ne yhdistelemällä saadaan:

tiukka-passiivinen (nitti)
    tiukka-aggressiivinen (regu)
    löysä-passiivinen (maksuautomaatti)
    löysä-aggressiivinen (se mulkku)

Jokaista vastaan pitäisi pelata vähän eri tavalla, joten siinä onkin pohdittavaa millaisia virheitä kukin vihu tekee. :)

• Hyödyllinen Hyödyllinen x 2
  9. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    On noissa löysissä mulkuissa oma kauneutensakin. Just vedin yhtä sellasta turpaan sata-nolla KK vs. 22. Kakkosilla yritti säälittävästi bluffata ja menetti lähes kaikki merkkinsä mulle. :D Edit. Mä sain näköjään löysän mulkun tilttaamaan, se tippui jo turnauksesta.

• Mestari Mestari x 1
  10. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Jumalavita, mä voitin turnauksesta matkan kahdelle Las Vegasiin!! Paketin arvo 5500 euroa, sisältää myös 1500 dollarin arvoisen pokeriturnauksen Vegasissa. Uskomatonta mutta totta! :tup:

#60 Pokeri_Piia, 30.5.2016
    Viimeksi muokattu: 30.5.2016
    • Mestari Mestari x 18
  11. Farseer

Farseer Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 079
    Taitaa olla dollareita ainakin tuo turnaus buy-in, mutta silti nice!

Tuon 1 500 dollaria saa vissiin myös käteisenä, ainakin 888:n ulkopuoleisilla saiteilla. Johtuen siitä, että WSOP:n ja Rion sääntöjen mukaan mikään kolmas taho ei voi rekisteröidä sua turnaukseen ;) Voi sen silti pelata, mutta vaihtoehtona voi käyttää summan esimerkiksi pienempiin turnauksiin.

• Hyödyllinen Hyödyllinen x 4
    • Kiitos Kiitos x 1
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  12. ps2011

ps2011 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 987
    Mille ajalle majotus on laitettu.

Ja onneksi olkoon.

• Kiitos Kiitos x 1
  13. Kauris84

Kauris84 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    2 245
    Mä lähtisin reissuun jos sikseen mut en pelais kyllä ehkä sitä turnausta jos sen tosiaan saa rahana. Tosin itsellä kun lentopelko niin jättäisin reissun tekemättä :lol:
    1,5K$ on kuitenkin kohtuu hyvä rolli jo nettiinkin... Kannattaa miettiä vaihtoehtoja :) Onnittelut kuitenkin voitosta!

• Kiitos Kiitos x 2
  14. mygame

mygame Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    743
    Paljon onnea huikeaa. :clap:

• Kiitos Kiitos x 1
  15. Jones

Jones Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 845
    Onnittelut! Mahtava suoritus!

• Kiitos Kiitos x 2
  16. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Joo dollareita, olin niin innoissani et kirjotin euroja. :) Paketin arvo kyllä on euroissa. Voitin Everestiltä. Sehän on kiva jos buy-inin saa rahana. Mieluummin meen pienempään turnaukseen ja pidän ylijäämärahan ite.

17. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Kiitos! Viikon majoitus Treasure Island hotellissa.

• Kiitos Kiitos x 1
  18. Jones

Jones Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 845
    Mitäs muuta tuohon pakettiin kuuluu?

19. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Tuossa lukeepi että matka- ja käyttörahaa kahdelle 2200 euroa (menee kyl lentoihin jo), 1500 dollarin sisäänosto pokeriturnaukseen, 7 yötä kahdelle Treasure Island hotellissa, VIP-palvelut (pre-event concierge, registration, certification, en ihan ymmärrä mitä nuo tarkalleen ottaen tarkoittavat tässä yhteydessä) ja sit joku tervetulosessio, bussikierros, hospitality lounge, show ja jäähyväisjuhla kahdelle. Kuulemma 2-3 päivän sisällä mulle lähetetään yksityiskohdat matkasta.

• Kiitos Kiitos x 1
  20. ps2011

ps2011 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 987
    Lähinnä tarkoitin ajankohtaa, jospa käytäs syömässä. Marjo, minä, sinä ja x.

Vielähän voi tietysti ylläri Manialaisia ilmaantua.

Meillä lähtee paluulento 25.6.

• Kiitos Kiitos x 2
  21. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Kävin Midnight Sunin livesatelliitissa, oli kyl aika blääh kun re-buyn aikana jotkut meni kaikella all-in. Muutenkin löysiä kikkeleitä liikenteessä... Mulla ei mennyt kummoisesti mutta en sentään ihan alussa tippunut. Huomen olis toinen, ehkä siin on enemmän paikkoja kun on pienempään turnaukseen. Eipä kyl eilisen voiton jälkeen harmittanut.

22. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Ilman muuta! En tiennykään et ootte noin kauan Vegasissa. Just noihin aikoihin varmaan siellä Vegasissa ollaan, kun siinä luki että liveturnaus 24./25.6. Viel en oo saanu tarkkoi yksityiskohtia matkasta, ne tulee kuulemma 2-3 päivän sisällä.

23. ps2011

ps2011 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 987
    Joo saidan kannatta olla pitkään, kun lennot tulee / päivä halvemmaksi.;)

Kannattaa teidänkin vertialla eri lentopäivien hintaa ja lisäöiden hotlien hintaa. Joskus osuu mukavasti ja saa samaan rahaan muutaman päivän pidemmän reissun.

24. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Jos ei satelliitti mennytkään putkeen, voitin Ray nettipokrusta yli satkun yhteensä. Löysäliinit sai köniin. Harmi vaan, ettei pyttyjä tullut vaan tulin kahdessa turnauksessa kakkoseksi. Ray pokerissa on se hyvä, ettei siellä tarvii tuntikausia kökkiä kun on niin vähän pelaajia.

25. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Ajattelin että mun täytyy rajoittaa pokerin pelaamista, koska mun pitää kirjoittaa gradua ja ens viikolla on tentti ja sitä seuraavalla kanssa. Mun on tietysti vaikea rajoittaa itseäni, mutta poikaystävä saa huomauttaa jos pelaan sellaisena päivänä kun olen ilmoittanut pitäväni taukoa. Ajattelin muutenkin alkaa suunnitella paremmin etukäteen mitä turnauksia aion pelata, ja pelata vain ne eikä mitään siinä välissä. Nykyään tulee liian ex-tempore mentyä nettiturnauksiin, ja siinä saattaa lipsua liian isoihin turnauksiin kun hetken mielijohteesta menee. Huomenna en pelaa ollenkaan, mutta on valmennus. Se kyllä vähän jännittää, että mitähän palautetta saa kuulla omasta pelityylistään. :D Kyllä siinä on varmasti monta kohtaa joissa voisi parantaa.

• Kiitos Kiitos x 1
Lataa...