1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.
  2. Seuraavat Twitch-streamit: Hyvää Joulua ja Menestystä Vuoteen 2019!

Lowstakes MTT blogi

Keskustelu osiossa 'Blogit ja projektit' , aloittajana Cactu, 25.2.2016.

1. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    Moro kaikille, olen 22v mies pohjoisesta ja pelaan pokeria huvin vuoksi töiden/opiskelun ohessa. Aloitin 2013 ja olen pitänyt parikin pidempää taukoa. Pelailen aika pientä volumea starssilla ja RAY:n softalla, MTTeitä lähinnä ja lisää pöytiä tarvittaessa otan sittarit mukaan. Tällä hetkellä buyinit varmaan keskimäärin 5$~, mutta otan shotteja päivittäin isompiinkin riippuen fiiliksestä. Sunnuntaisin sitten keskimääräinen bini siinä 20$ luokkaa kun enemmän valueta tarjolla.

Sharkscope josta puuttuu 2.2k€ RAY:n softan voitot: [​IMG]

Mielestäni graphini on ihan kiinnostava, joten laitan pienen selityksen mitä jokaisessa vaiheessa on tapahtunut. Ensimmäiset 1k pelejä:

Aloitin depoomalla starssille 10$ pari kertaa, pelaten 0.01$/0.02$ cash ja 1.5$ hyper 6max SNG, jotka on varmaan huonoimmat pelivalinnat mahdollista nyt jälkeenpäin katsottuna, haha. Hävisin kaiken koska olin huono häviävä pelaaja, mutta tuuritin 20FPP (nyt starscoin) satelliitistä jotenkin sunday million ticketin. Täysi aloittelija fisuna en tiennyt että kyseisen ticketin voi muuttaa turnaus dollareiksi joten pelasin kyseisen turnauksen ja planeetat vain sattuivat menemään oikeaan järjestykseen ja sain ensimmäisen ison voittoni. Jälkeenpäin katsottuna varsinkin postflop pelaaminen kyseisessä turnauksessa oli ihan hirvittävää, mutta pelasin niin tiukkaa strategiaa preflop etten onneksi postfloppiin monesti joutunut. Uudella isohkolla bankrollilla menin sitten pelaamaan MTT pelejä starssilla, olisikohan 5$ buyin luokkaa ja tuuritin toisen ison voiton itselleni melkein heti. Yhtäkkiset voitot saivat minut luulemaan että omistinkin mahtavan pokeritaidon ja tietenkin pitää mennä isompiin peleihin, joten aloin pelaamaan 5-10$ pelejä, ja ei mennyt kauaa kun puolet bankrollista oli kadonnut ja tässä vaiheessa selkosi itsellekkin että ehkä en olekaan niin hyvä kuin luulin. Pidin tässä vaiheessa pokerista taukoa noin vuoden verran ja cashouttasin jäljelläolevat 500$ rollista.

Seuraavat 10kk menivätkin todella pienien buyin sittareiden pelaamiseen. Deposin parikymmentä dollaria ja aloitin 0.25$ ja 0.50$ sittareista. En voittanut mitään, mutta enpähän hävinnytkään. Pokerin pelaamisen perusteet tulivat tässä vaiheessa minulle selväksi, ja muutuin vähän voittavaksi pelaajaksi. Olin vielä silti kamalan surkea, mutta niin olivat kaikki muutkin. Siinä 2.5k pelejen kohdalla päätin alkaa pelaamaan 1$ 45maneja, 1$ 90man knockoutteja ja 3.5$ 45man turboja. Nämä pelit menivät alussa minulla mahtavasti ja voitin tuurilla todella paljon. Seuraavat 1k pelejä kuitenkin aika lailla break-even. Bankroll oli tässä vaiheessa 500$ luokkaa (1k$ voitolla yhteensä).

Sitten tullaankin viimeisen puolen vuoden heatteriin. 4.5k pelejen kohdalla pelasin 7$ 45maneja, 2-5$ MTT pelejä ja 3.5$+R 180maneja. 4.8k pelejen kohdalla otin shotin 27$ progressive KO 600 entry 12k$ guara turnaukseen ja shippasin sen voittaen 2.3k$. Voitin RAY:n softalla 50€ re-entry 6k€ guaranteed RANE turnauksesta 2.3k€, entryjä olisikohan ollut 200. 5.5k pelejen kohdalla $27 Turbo knockout $40K guara sijoittauduin kolmanneksi ja sain 3.3k$, chipleader tilanteesta 3handed kahdessa kädessä all-in preflop bustoksi voittomahdollisuuksilla 60% ja 75%. Harmitti vähän kun kummankaan käden voittaminen olisi ollut melkein takuuvarma ykkössija joka oli toiset 2.7k$ lisää, mutta mitäpä voi tehdä.
    Seuraava nyppylä 5.6k pelejen kohdalla oli 11+R 40k$ guara turnauksesta 5.5k$, jossa tehtiin diili viiden pelaajan ollessa jäljellä (chipleader otti diilistä kotiin reilut 9k$). Olen nyt montuttanut semmoiset 2k€~ kun olen ottanut shotteja esim bigger 55$, bigger 109$, RAY:n isompiin turnauksiin, sunday millioneihin jne, mutta kun en voittanut mitään niin siirryin taas takaisin lowstakes MTT peleihin. En sanoisi crushaavani, mutta tuskin olen tappiollinen pelaaja. Toivotaan isoja voittoja myös tulevaisuudessa, joista tänne sitten laitan päivittelyjä. :)

Tagit:
    • Kiitos Kiitos x 8
  2. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    Olen nyt viimeaikoina miettinyt että haluaisin coachaamista skypen tai jonkun avulla, en kyllä tiedä mistä pitäisi moista etsiä... Johonkin pokeri coachaus sivustollekin voisi laittaa subscriptionin, runitoncea ainakin on hypetetty minulle. Onko kellään suosituksia?

edit/ Aarnimetsan yksityisvalmennus vaikuttaisi aika namilta... Pitää harkita.

3. Farseer

Farseer Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 079
    Shoteissa suosittelen ehdottomasti laatua määrää enemmän. Nuo Starsin Bigit ja Hotit ovat siihen aika huonoja, muilla saiteilla ja myös Starsilla itsellään on parempia. Aivan kuten myös leipäturnauksiin kannattaa valita mahdollisimman hyvät pelit. Noita RAYn isompia on ihan ok pelata, etenkin valuesattien kautta.

Kannattaa kans huomioida et useat hyvää tulosta MTT:sta tekevät pelaajat pelaavat alle 20€ averagebinillä. Toki korkeammallakin on mahdollista tehdä hyvää tulosta, mutta varianssi kasvaa liian isoksi useimpien pelikassalle.

• Kiitos Kiitos x 3
  4. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    Mitkä olisivat parhaimpia turnauksia sitten kaikilta saiteilta, jos nyt joitakin nimettäisiin?
    Tarkotuksena tosiaan ei minulla ole nostaa averagebiniä kamalan korkeaksi, 20€ kuulostaa ihan hyvältä. Jotkut ammattilaispelaajat joilta olen kysynyt on antanut minulle neuvona pelata keskimäärin 50€ turnauksia tällä 10k€ rollilla, mutta se vaikuttaa minulle ihan hölmön isolta averagebiniksi.

5. Farseer

Saadut kiitokset:
    1 079
    Turnauksen kesto ja keskimääräinen tulos ratkaisevat. Turbo rebuyt eri saiteilta useille varmasti hyvä pohja. Jos noita isompia haluaa niin vastaavien kautta sisään. Toki tässäkin kannattaa muistaa se, että pelaa lähtökohtaisesti sellaisia turnauksia joista pitää ettei mene pakkopullaksi. En esimerkiksi RAYlla juuri pelaa mut esimerkiksi salatut rebuyt ja jotkin pienet turbo rebuyt / hyperrebat on siel ihan ok. Kans sillä on merkitystä et pelaako mieluummin HUDin kanssa vai ilman, nyt kun jo useammalla saitilla HUD ei pelitä.

50€ avg. bini 10k€ kassalla olisi todella hölmöä. Varianssin voisi ehkä siinä selättää jos keskimääräinen pelaajamäärä olisi noin 100 ja ROI 15%, mikä olisi jo melkoinen vaatimus. Useimmilla isoja binejä pelaavilla pelinvalinta on täysin onnetonta ja seurauksena ovat joko usein katki tai sitten kassa riittää isoihin swingeihin. Jos isoja fieldejä pelaat mixaten pieniin (RAY yms.) ja etenkin noi isot binit ovat pienempiä fieldejä niin sitten ehkä 20€ avg. binille riittää 10k€ kassa. Jos olisi pelkkiä Starsin megafieldejä niin avg. bini ei saisi olla kyllä yli 10€.

• Kiitos Kiitos x 3
  6. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    Sunnuntaina on tuo 10M$ gtd sunday miltsi ja ajattelin siihen shotittaa ottamalla kaksi freeroll heppaa itselleni (ostan 100% ja annan 10%-15% freerollin profiteista) ja itse pelaamalla sen re-entryjen kanssa jos tarpeen tulee. Onko tämä pöljä sijoitus minun kannalta tällä rollilla? Kiinnostaisi kuulla muiden mielipiteitä että kannattaako vai ei.

7. JoelH

JoelH Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 236

Kuulostaa aika isolta moovilta :D kai sen voi shottaa mut en kyl rentrailee lähtis

8. Farseer

Saadut kiitokset:
    1 079
    Hyvällä hepanvalinnalla toki biittaat loton, mutta kassanhallinnallisesti tuossa ei ole mitään järkeä. Tosin aika harva hyvä pelaaja lähtee tuota 10% osuudella freerollaamaan parhaalla motivaatiolla, kestää kuitenkin niin järkyttävän pitkään sunnuntaina jolloin parhaat pelit tarjolla.

• Kiitos Kiitos x 1
  9. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    No jos shotteja olen ottamassa jossain vaiheessa niin miksei tuohon turnaukseen? Sama juttu kun jos pelaisin neljänä sunnuntaina putkeen millionin ja muuten pelaisin lowstakes kun jos pelaan 2x hepalla ja 1x re-entryllä tuohon yhteen turnaukseen. Fieldikin varmaan pehmeämpi tuossa 10M$ turnauksessa kun normaali millionissa. Vai onko ongelmana vain se ettei ole tarpeeksi rollissa, ettei kannata ottaa näin isoja riskejä?

10. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    Jees, satelliitista ticketti sunday millioniin!

11. MarkusY

MarkusY Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    3 980
    Jos sun abi on ~5$ niin ne shotit pitäisi ottaa johonkin 10-20$ peleihin eikä 215d megafieldeihin.

Se että pelaisit neljänä sunnuntaina putkeen itse vs 2x hepalla ja 1x re-entry ei ole sama asia. Ensinnäkin annat hepoille osuuden pois mahdollisista voitoista. Lisäksi en tiedä kuinka myöhään aiot ottaa re-entryn mutta re-entry on kuitenkin käytännön sama kuin latereg joten sekin vaikuttaa siihen ev:hen missävaiheessa sen mahdollisesti otat.

Ei pahalla mutta tuo kuulostaa aika älyttömältä shotilta ja rivienvälistä luettavissa että asiaan ei ole paneuduttu tarpeeksi eikä tiedetä mitä ollaan tekemässä. Sen shottirahan voi käyttää huomattavasti järkevämminkin kuin ostamalla 4 lottoarpaa.

Jos nyt päätät suunnitelman kuitenkin toteuttaa niin gl vaan :tup:

12. Farseer

Saadut kiitokset:
    1 079
    MarkusY toi tuon aika hyvin kasaan. Lisäksi kannattaa huomioida että täysin freerollaavat hepat eivät välttämättä pelaa parhaalla motivaatiolla ja pelitaidolla. Sen takia en ite koskaan osta osuuksia mistään "myyn 80% 1,25 markupilla-freerollauksista).

Jos nyt johonkin ison binin turneisiin haluat shotittaa niin esimerkiksi Partyn, Ongamen tai jonkun muun pehmeän saitin / verkon majorit ovat pienivarianssisempia ja pehmeämpiä. Tuo $10M turnaus on huono myös siitä et ei siinä paistit re-entryja ota ja jos eka pöytä onkin usein pehmeä niin seuraava onkin usein jo tosi kivinen.

• Kiitos Kiitos x 1
  13. Kauris84

Kauris84 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    2 245
    215T$ Sä pääset sillä yhteen sunday millioniin jossa on +50K pelaajaa. Mutta sä pääset sillä ainakin kymmeneen keskimäärin 20$ turnaukseen josta voit voittaa useita tonneja PALJON helpommalla vs. SM. Se on ihan kannattavuuskysymys, itsekin varmaan pelaisin tuon sm:n koska se on täysi speciaalipeli jos omaisin +10k kassan. Normaalin Sunday millionin tiketin kans en edes miettis pelaavani sitä jos se tosiaan ei ole tiketti vaan T$.

E: Luin vasta nyt loppuun sun avauspostauksen ja voisin todeta että melko varmasti et ole häviävä pelaaja, sulla saattaa olla suurin ongelma pelinvalinnassakin.

14. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    @Kauris84 En usko että mun normaali peleissä mitä pelaan on mitään vikaa, mutta ongelmana on just ne että mihin otan shotteja. Pitää tutkia muiden saittejen isompia binejä.

Tällä näkemällä ei näyttäisi siltä että tuun ottamaan heppoja ja pelaan vain tuon ticketin. Re-entryyn jos blindi levelit on tarpeeks pienet bustotessa. Toinen mun hepoista pyysi 215$ lainaa että pelaa itse sen, ja otetaan sitten osuus swapit 1/3 osa cashista että variance tippuu hieman.

15. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Shoteissa ei kannata hyppiä kovin korkealle, itse just vastikään shottasin viikonlopun ja max. peli 10€ kun abi on jossain vajaa 2€ paikkeilla... Eikä jäänyt sitä älytötntä vi*utusta kun bustaisi jonkun megaison turneen :) GL Sunday miltsiin!! :tup:

16. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    https://ongamepoker.betsson.com/en/ tästäkö saitista puhut? minkälaista peliä tuolta löytyy ja miten eroaa muihin pehmeihin saitteihin?
    Laitoin tänään winamaxin pelit testiin ja katselin kannattaisiko 888pokerilla yrittää pelata. Partypokerin softa näyttää kuralta... Mitä muita hyviä saitteja löytyy?

17. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Microgamingin verkosta kans kannattaa katsoa pelejä, sit on vielä iPokerin verkko (tosi pehmeet pelit), kannattaa selata noita pokerimanian affisaitteja (etusivulta), sieltä irtoo bonuksiakin noihin sivustoihin kun tekee tilin manian kautta. Partystä mä olen ihan samaa mieltä, ruma kuin saapas ja aspa on mikä on mut, no se on mun kokemus kyseisestä saitista vain :)

18. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    Deposin tuonne 888pokerillekin 500$ kuten myös winamaxille. Onko tässä järkeä enää lisää saitteja miettiä vai pitääkö vain painaa volaa lisää vain nyt :)

Toivon etten ole missannut jotain tärkeätä imba value depo bonusta... Laitoin vain rahat tilille ja noissa kummassakin on vain joku perus bonus raken mukaan.

19. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    No se perus bonus on jo paljon parempi kuin missata se "first depo bonus". Kait ne noita on jos on ensimmäinen talletus jonka teet :)
    Ja joo, riippuen montako pöytää pelaat, kyllä winamaxilta ja 888:lta saa jo pöytiä paljon, kokeilemalla itse huomaa parhaiten :)

20. JuhisMasa

JuhisMasa Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    408
    Muistitko tehdä tilin Pokerimanian kautta?

21. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    En tehnyt. En nähnyt mitään erikois diilejä joita olisin saanut tekemällä pokerimanian kautta ja olen jo tehnyt kerran accountin sinne. Missasinko jonkun bonuksen?

22. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Kaksi käyttäjätiliä siis? Missään saitilla ei ole kaksi accoa sallittua jos sitä ei erikseen mainita tai mahdollisesti supporti käske tehdä niin... Sulla käy tuossa tapauksessa tuuri jos saat senttiäkään enään ulos.

Manian kautta kannattaa tehdä tili joka tapauksessa koska sehän tukee tämän loistavan foorumin toimintaa jos nyt ei välttämättä mitään isoja bonuksia saa.

888:lla muuten saat bonuksen usein talletusta tehdessä kun viitsit vähän chatata siihen pieneen chattiin (joka näyttää lähinnä vitsiltä) mikä tulee talletusta tehdessä ;)

23. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    Siis vanha account jolle deposin ekaa kertaa.

24. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    No sitten ei ongelmaa. Tosiaan koita sitä chattia jos teet toisen depon, siitä saa bonuksia ja joskus turnauslippuja tms. ja mitä kaikea ne nyt jakaakin sieltä...

• Kiitos Kiitos x 1
  25. Cactu

Cactu Member

Saadut kiitokset:
    14
    Olin valmiina re-entryymään niin monta kertaa kun on tarve mutta ei sitten tullut tilaisuutta yhteenkään.
    Bustokäsi: http://www.boomplayer.com/en/poker-hand ... 73B7A8417C
    Eipä tuossa turnauksessa kovin kiinnostavia spotteja tullut joita tänne voisi laittaa arvosteltavaksi.

Lataa...