1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.
  2. Seuraavat Twitch-streamit: Hyvää Joulua ja Menestystä Vuoteen 2019!

Kortti tuo, Kortti vie!

Keskustelu osiossa 'Blogit ja projektit' , aloittajana Cerf83, 14.3.2017.

1. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Päätin pitkästä aikaa tehdä tällaisen "blogin" itselle, kun nyt olen aktivoitunut livepelienkin suhteen mukavasti ja ehkä sieltä saadaan hauskoja käsiä ja tilanteita, joita voisi jakaa ja kirjata myös omaksi muistoksi. Tietenkin mikäli aikaa ja motivaatiota riittää on mahdollista tuoda esille mielenkiintoisia käsiä myös nettipeleistäni tässä yhteydessä. Tarkoitus myös vähän tätä kautta seurata omaa kehittymistä ja ehkäpä myös opiskelumotivaatiota yms. tämän käynistyneen vuoden osalta. Kertaan tähän alkuun vielä alkuvuoden tapahtumat pääpiirteittäin pokerinpeluun suhteen

Vuosi alkoi omalta osaltani varsin perinteiseen tapaan, matkasin Bahamalle tarkoituksena lomailla pääosin, mutta samalla myös siinä sivussa pelata hieman PCB:n sivuturnauksia ja myös sateliitteja isompiin. Matkustin jo Bahamalle heti vuodenvaihteen jälkeen ja ensimmäiset päivät otin ihan puhtaasti lomailuna, sen jälkeen lähdin kokeilemaan onneani kahteen sateliittiin, toinen 2.2k turnaukseen ja toinen 5k mainiin. Kummastakaan ei juuri jäänyt ihmeempää kerrottavaa lukuunottamatta että törmäsin "9 high like a Boss" Kassoufiin joka pelasi samaa Main Event sateliittia, mitä itsekin. Näin jälkikäteen harmitti sitten etten ollut enemmän kartalla Main Eventin suhteen, mukana nimittäin oli kait lähemmäs 200 Spin and go peluria, joiden tuoma value oli epäilemättä uskomatonta. Tuli nimittäin pelattua myöhemmin sivuturnauksissa spinnarivoittajia vastaan ja suurelta osalta tuntui puuttuvan alkeellisimmatkin pokeritaidot. Huomioitavaa oli myös että spinarivoittajista kymmenet eivät edes saapuneet paikalle ja he menivät ilmeisesti sittouttina palkintopottiin. Järkevää olisi siis ollut etsiä jokaisesta mahdollisesta paikasta steikkiä ja maksaa lopuilla itse sisään itsensä Mainiin, mutta en hoksannut spinariefektiä vasta kuin myöhemmin.

Sateliittien jälkeen seuraavaksi tuli pelattua 1k 6max turnausta, joka oli ehdottomasti ohjelmassa se jota odotin eniten etukäteen, sillä 6-max NL on oman subjektiivisen arvioni mukaan vahvin pelimuotoni. Turnauksessa pelaajien taso oli aika vaihtelevaa. Ensimmäisessä pöydässäni oli muutama pelaaja joiden pelinkuvasta, sponsoritarroista yms. päättelin olevan varsin kovia ammattilaisia, sekä muutama ns. heikompi pelaaja. Epäonnekseni olin vähän puristuksessa juuri kovien pelaajien välissä, mutta silti peli sujui kohtuullisen mukavasti, kunnes hävisin suoralla riverillä isommalle suoralle. Valitettavasti tuosta jaosta en muista enää täysin yksityiskohtia niin en voi betsikokoja yms. toistaa. Käteni kuitenkin J9 ja 8TQxK taisi olla pöytä vastustajallani muistaakseni AJs. Olin lähinnä tuon jälkeen onnellinen että jotain jäi jäljelle. Tuon jälkeen onnistuin toipumaan takaisin mukaan peliin, ratkaiseva jako oli spotti jossa checkshovetin riverissä A korkean värin ja vastustaja maksoi suoralla+väriblokkerilla. Tuostakin kuitenkin tarkat betsikoot unohtuneet, joten en kykene täydellistä kättä palauttamaan. Tuosta eteenpäin grindasin aika tasaisesti itseäni isompaan ja isompaan stäkkiin ja pöytä itseasiassa helpponi turnauksen mentyä pidemmälle.

Haastavaksi turnaus meni oikeastaan siinä vaiheessa kun oli kolme pöytää jäljellä ja minut arvottiin pöytään jossa pelaaminen oli hyvin vaativaa, mutta samalla myös mielenkiintoista. Pöydässä nimittäin useita pelaajia joiden tekninen suorittaminen ja olemus suorastaan henkivät puhdasta ammattimaisuutta. Eniten omaan silmään vakuutti eräs pelaaja, joka pöydässä pistettin vastustajien toimesta uskomattoman vaikeisiin spotteihin, mutta teki niissä pari todella hienoa maksua joiden suhteen en varma olisinko itse kyennyt. Vaikutuin kyseisen pelaajien otteista, niin että päätin ottaa kuvan ja skoutata hänet turnauksen jälkeen.

Kyseesä oli Koray Aldemir, jolla varsin vaikuttava lista Hendonissa. Täytyy antaa täysi kunnioitus silloin kun näkee lähes "virheetöntä" peliä. Muutenkin pöytäni oli supermielenkiintoinen ja harmitti jälkikäteen kun en tajunnut ottaa livekäsiä ylös, betsikokoja ja pöytäkortteja yms. Ne olisi olleet mielenkiintoista analysoitavaa jälkikäteen, tässäkohdin näkyi tavallaan oma livekokemattomuus. Onnistuin pitämään pintani vaikeasta positiostani huolimatta ja kasvattamaan jonkin verran stäkkiä kunnes FT tuli. FTn suhteen sitten blindit olivat jo aika isot ja suuret stäkit availivat jatkuvasti. Omaksi kohtaloksi muodostui aika standardi TT shove, joka sai maksun QQlla heränneeltä kaverilta ja olin ulkona ensimmäisenä. FT siis 7 henkinen. Tulos tietenkin pettymys, vaikka viimeisessä kädessä ei ollut kauheasti tehtävissä, mutta toki tuossa käy aina tilanteita aiemmista käsistä läpi ja miettii olisiko voinut pelata jotenkin toisin.

6-max pettymystä lähdin sitten purkamaan 220d megafieldin turbolla, joka kaksipäiväinen vieläpä. Ideana oli tuossa karsia fieldistä x-prosenttia ihmisistä ensimmäisenä päivänä ja toisena päivänä oltiin sitten rahoilla. Tämän turnauksen suhteen turnaus eteni siihen tilanteeseen valitettavasti että rahabubblen hetkellä olin ikävässä tilanteessa, pöydässä nimittäin oli kaveri parin blindin stäkillä joka käytännössä rajoitti pelaamistani aikatavalla koska olin itse myös varsin shorttina. Lisäongelman tuottajana oli se, että järjestäjät eivät itsekään tienneet kuinka suuri rahabubble oli tarkalleen, joten oli hyvin vaikea arvioida edes millä rangeilla olisi pitänyt pelata itsensä sisään. Jokatapauksessa rahoille mentiin tässä ja toiseen päivään mentiin shorttina. Toinen päivä sitten alkoi loistavasti sillä onnistuin saamaan merkkejä lisää varsin hyvin saadessani AQn ja tuplaukset AJota vastaan, lisää merkkejä sain sitten läpimenneillä shoveilla ja lopuksi ihan varastamalla normaalisti blindejä. Kohtalon spotiksi muodostui sitten tilanne jossa mikäli oikein muistan AQolla reshovetin cut-off avaajaa vastaan noin 8mlla sbstä ja hän maksoi muistini mukaan 77lla ja vei potin. Lopputuloksena oli 46. sija 362 fieldistä.

Seuraavaksi menin pelaamaan samanlaista turnausta, mutta tällä kertaa 440d buyinnilla. Tällä kertaa turnaus alkoi jo alusta asti 220d versiota paremmin, pöytääni istui nimittäin norjalainen spinarivoittaja, jonka kanssa olin pelannut 220d versiossa ja siinä itseasiassa vienyt kaikki merkit häneltä. Kyseisestä pelistä kuitenkin norjalaiselle selvästi jäänyt tietty mielikuva minusta pelaajana, jota hän toi esille ja se mielikuva liittyi vahvasti kykyyni tehdä bluffeja. Spotti joka turnauksessa tuli oli käsi jossa hän avasi myöhäisestä positiosta ja 3bettasin häntä BBstä AAlla ja pöytä runnasi kaunistii 22J, turn x blanko ja river K ja betsasin riverissä isohkon overbetsin noin 2x potillisen. Ajattelin etenkin tuossa tilanteessa että kaiken puheen jälkeen yms. hän ehkä levelöisi itsensä maksamaan käsillä joilla hänen ei pitäisi ehkä maksaa tuossa tilanteessa, vain koska hänellä tuntui olevan minusta pelaajana tietynlainen käsitys. Vastustaja oli todella hämillään siitä mitä minulla voi olla ja puhui siitä ääneen kauan ja lopulta maksoi ja kippasi kätensä, joten en päässyt näkemään millä hän tarkalleenottaen maksoi ja olinko edes oikeassa, vaan pelasivatko kortit vain. Noin lisähuomiona pidin norjalaista näkemäni perusteella varsin hyvänä pelaajana ja hän oli erinomaista seuraa myös jonka kanssa keskustelin usein vielä tulevina päivinä. Tämän jälkeen turnaus eteni varsin tasaisesti aina bubbleen saakka, jossa sain melkoista lisäjännitystä peliini, kun pelaaja joka lievästi sanottuna oli ylilöysä ja yritti liikaakin bubblea hyväksikäyttää avasi Dstä ja maksoi BB reshoveni 22lla ja olin siis aika syvänä vielä muistaakseni 8m tms, itsellä AK, joten sain melkoisen bubbletrillerin tuon maksun jälkeen. Onneksi AKlla tuli voitto ja pääsin todella hyvällä stäkillä toiseen päivään.

Toinen päivä alkoi heti varsin hyvin ja fieldi tuntui kohtuullisen pehmeältä, tein monessa spotissa tätä hyväksikäyttäen avauksia joita en oikeastaan koskaan tekis netissä. Lisäksi tein liikkeitä jotka selvästi olivat hyvin eksploittaavia, mutta joiden uskoin olevan varsin voitollisia nimenomaisia pelaajia vastaan. Stäkkiä kertyi taas suhteellisen tasaista vauhtia, mitä nyt välillä tuli pikkustäkkien shovejen kanssa turpaan. Kuitenkin näidenkin jälkeen oma stäkki pysyi varsin pelattavana jatkuvasti, ennen FT valitettavasti sitten hävisin vielä yhden tällaisen flipin joka ajoi minut lopulta finaalipöytään taas hieman pienemmällä stäkillä mitä olisin halunnut. Finaalipöytä muutenkin oli varsin turhauttavaa, kun mukana selvästi pelaajia jotka eivät juuri ICMstä olisi vähempää voineet välittää, joka teki omankin pelaamisen vaikeaksi, kun esimerkiksi shoveen oli odotettavissa tiettyjen pelaajien kohdalta hyvin löysiäkin maksuja. Hyvä esimerkki ftstä oli käsi jossa kaveri avasi keskeltä ja sb shovetti 6m stäkillä noin ja avaaja maksoi 78s ja reshovettajalla oli K9o. Kumpikin käsi minusta varsin absurdi tilanteessa ja maksajakin laittoi peliin suurimman osan stäkistään. Valitettavaa kannaltani oli että jouduin olemaan lähinnä katselijan roolissa, kun pari kaveria gamblasi tosissaan FT:ssäni varsin järjettömästi. Kohtaloni oli sitten tilanteessa jossa toinen pieni stäkki oli saanut tuplat ja olin selvästi pienin olla spotissa jossa BBssä olin muistaakseni QTs ruutua kädessä ja 2.5m noin sb shovetti ja maksoin, hänellä 89o muistaakseni joka voitti ja olin ulkona sijoituksena oli 6. sija.

Tämän FTn jälkeen menin suoraa päätä sitten vielä 220d hypeturboon joka oli viimeinen mahdollisuus vielä raapia jotain kasaan tältä reissulta pokerin suhteen. Tämä turnaus olikin sitten monella tapaa ehkäpä reissun hauskin kokemus. Heti alkuun jouduin samaan pöytään Team pokerstars pelaajan kanssa, jota en tuntenut, jälkikäteen selvitin että kyseessä Kevin Martin niminen streemaaja. Hänen pöytäkäytöksensä oli ehkäpä kummallisinta mitä olen nähnyt, sillä hän käytti koko energiansa pöydän ainoan naisen lämmittelyyn jopa myötähäpeää tuottavin konstein ja puhein. Esille keskusteluun oli tuotu selvästi kaikki kortit rahoista lähtien, itse peliin kyseinen pelaaja ei keskittynyt juuri lainkaan ja ei mm. huomannut milloin oma vuoro oli jne. Tämän merkillisen näytöksen jälkeen minut siirrettiin uuteen pöytään ja olin onnellinen sillä, nyt ajattelin pääseväni seuraan jossa ei joudu odottelemaan muita pelaajia jotka eivät keskity peliin lainkaan. Olin harvinaisen väärässä, sillä jouduin ojasta vielä pahempaan allikkoon, kun pöytääni tuli vieläkin absurdimpi pelaaja. Eräs venäläinen pelaaja nimittäin stallasi jokaikisen käden tekemättä mitään, kunnes joku kutsui kellon paikalle ja hänelle laskettiin aika viimeiseen sekuntiin. Tämä jatkui kädestä toiseen ja pelaaja ei välittänyt mitään vaikka suurin osa pöydästä osoitti hyvin aggressiivisesti hänelle mieltään, jopa saadessaan AAn käteensä venäläinen aikapankitti viimeiseen sekuntiin ennen kuin shovetti kätensä ja pöydän harmiksi onnistui vielä saamaan tuplat. Kaikista oudointa oli että venäläinen jatkoi tätä jopa hand for hand tilassa! Kaksi kuvaavinta tapausta kyseisen pelaajan tuottamasta ärsytyksestä oli se, kun pöydästäni tippunut suomalainen sanoi minulle lähtiessään "pidä huolta ettei tuo ainakaan voita". Toinen tapaus oli kun samassa pöydässä pelannut 2 metrinen bodarityyppi alkoi uhoamaan jo varsin fyysisesti venäläistä. Tämän oudon turnauksen selvitin myös rahoille, turnaus sinällään ilman sivutapahtumia oli varsin mielenkiinnoton kun toiminta lähinnä nashshovettamista. Viimeiseksi kädekseni jäi kun shovetin KQo buttonista ja Fabian Ortiz BBstä maksoi KTo kädessään ja riveröi ohivedon riverillä ja sijoitukseni oli lopulta 11. harmittavasti. Vastustajan maksu oli oikein, joten eipä siinä valittamisen aihetta jäänyt.

Kaikenkaikkiaan loistava loma lomailumielessä ja kai varsin tyytyväinen voi olla omaan peliini pokerin suhteen, en nyt mitään kamalaa apinointia missään vaiheessa suorittanut. Tietenkin jos mennään yksityiskohtiin niin varmasti virheitä oli peli täynnäkin, osaa en edes hoksannut missään vaiheessa varmasti. Suhteessa omaan tasooni voi pelilliseen suorittamiseen olla pääpiirteittäin tyytyväinen.

Tulos reissusta oli...

Sisäänostot:
    330+650+1100+220+440+220+220=$3130

Voitot:

560+4300+3940+580=$9380

Vielä kun ottaa huomioon, että matkassa tuhlaatui rahaa ehkä 6k-7k euroissa ja myin 1.1k turnauksestani 50%, niin reilusti jäätiin tappiolle, hyvä puoli kuitenkin että pääasiassa lomamatkaksi suunnitellun matkan hintaa saatiin ainakin alaspäin suuresti. Lisäksi kokemusta livepelaamisesta joka jatkoa ajatellen varmasti hyödyllistä.

Tarkoitus oli kirjoittaa koko avaus kerralla, mutta avauksesta tuli näemmä pidempi mitä uskoin ja en ole vielä nukkunut sitten viime illan, joten taidan kirjoittaa Tallinnan kokemukset ja nettipeliosuudet myöhemmin loppuun. Toivottavasti tekstistä ei nyt kauhean sekavaa tullut kun väsyneenä kirjoitin...

Tagit:
    • Mestari Mestari x 6
    • Kiitos Kiitos x 4
  2. paistisilli

paistisilli Active Member

Saadut kiitokset:
    146
    Mukava kun aloitit blogittelun taas näinkin mehukkaalla avauspostilla. Tsemppiä peleihin ja muuhun. Jatkoa odotelessa...

3. Ghaleon

Ghaleon Well-Known Member
    Poker Coach

Saadut kiitokset:
    3 706
    Vois kuvitella et tollasesta käyttäytymisestä mitä toi venäläinen teki et stallaa joka käden kelloon asti annettas rangaistus? Jotain tyyliin sitouttiin tietyksi ajaksi. Ohan toi törkeetä pelin viihtyvyyden kannalta muille pöydässä ja toki huono asia myös et pöydässä saadaan pelattua paljon vähemmän käsiä kuin kuuluisi.

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  4. Rataraato

Rataraato Active Member

Saadut kiitokset:
    237
    Ceriffi presidentiks!

5. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Voisi kuvitella tosiaan, ilmeisesti päätösten liiallinen miettiminen ei kuitenkaan säännöissä ole mitenkään kiellettyä. Käytännössä henkilökunta toimi niin, että olivat vähän ajan kuluttua jo kellon kanssa valmiina venäläisen takana ja kun hänen vuoronsa tuli kellotus aloitettiin lähes samantien. Hyperturbo oli tuossa nimensä mukainen ja 10 min levelit, joten paljoa käsiä ei pelattu yhtä tasoa kohti pöydässä, jossa venäläinen oli.

• Kiitos Kiitos x 1
  6. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Jatkan nyt siihen mihin eilen jäin.. Seuraava liveturnaus tuli eteeni vähän yllättäen, nimittäin sain ilmoituksen Finnair pisteiden vanhenemisesta ja noilla pisteillä oli niin iso rahallinen arvo, että ajattelin suunnitella jos käyttäisin niitä johonkin lomamatkaan. Tällöin mieleeni juolahti Kings of Tallinn turnaus, joka oli sattumalta edessä ja johon aiempana vuonna olin jo lähes mennyt paikanpäälle. Päätin oikeastaan siltä istumalta käyttää pistesaldoni lentoihin ja Ebookerssin "rakebackilla" onnistuin suurimmaksi osaksi maksamaan hotellin. Tallinnan turnauksessa myös paljon mielenkiintoa herätti 6-max turnaus joka oli ohjelmassa. Itseä kiinosti etukäteen myös hieman tiimikisa jonka idea oli että pari prossaa jokaisen turnauksen palkintopotista laitetaan sivuun ja jaetaan eniten pisteitä keränneelle neljän henkilön joukkueelle. Pisteitä jaettiin sitten rahasijoitusten mukaisesti tietyllä kaavalla. Olin jo saanut sovittua kaikkipeliin1 kanssa, että tulemme pelamaan samassa joukkueessa, mutta loppujen jäsenien hankkiminen tuotti ylitsepääsemättömiä ongelmia, koska suhteeni suomalaisiin pokeripiireihin ovat olemattomat, eikä kaikkipeliinkään onnistunut sen paremmin. Ennen alkua siis joukkuekisan suhteen olin jo heittänyt toivoni, kuitenkin muita hauskoja liveturnauksia oli tiedossa.

Itse turnaustapahtuma alkoi osaltani heti samana päivänä kun saavuin ja olin kirjautunut hotelliin sisään, osallistuin nimittäin 110 euron hyperturboon heti samantien. Tämä turnaus oli omalta osaltani livepokeria synkimmillään, todella karmeaa korttijakaumaa pääosin, vaikka pöydässä ei kovin moni ollut pelannut mitä ilmeisemmin paljoa pokeria niin en silti juuri paljoa muuta päässyt tekemään kuin kippailemaan heikoimpien 50 prosenttiin kuuluvia käsiä. Itseasiassa en edes muista tarkkaan milllä kädellä tipuin ja mitä vastaan, ainoa todella selkeä muistikuva oli että turnauksessa oli "julkkiksia" boyntypelaajina ja olin hyvin lähellä saada sen boyntyn jostain itselle tuntemattomasta virolaissuuruudesta, harmi vain että hän onnistui voittamaan allinnit.

Mielenkiintoisempi tapahtuma oli sitten edessä seuraavana päivänä, nimittäin Main Event oli alkamassa. Lisäintoa tuotti kaikkipeliin1 viesti, että joukkuekisaankin mukaanpääsy oli sittenkin mahdollista, PS2011 oli yllättäen tekemässä tuloaan Tallinnaan ja lisäksi Main Eventin ensimmäisellä tauolla ne pelaajat joilta puuttui joukkueesta jäseniä saivat etsiä pelaajia tiimiinsä vahvistuksia muiden joukkueettomien joukosta. Onnistuimmekin tuosta tilaisuudesta nappaamaan neljännen kaverin joukkueeseemme, joka oli entuudeltaan itselle täysin tuntematon. Tiimimme nimeksi valitsimme johtuen omasta vahvasta myötävaikutuksesta "9 high like a boss" nimen.

Tämän jälkeen lähdinkin intoa puhkuen pelaamaan Main Eventtiä ja ilokseni suuri toiveeni täyttyi myös pöytäarvonnan suhteen, sillä pöytääni oli arvottu Juha Helppi, joka eniten livevoittoja voittanut suomalainen turnauslegenda ja jota vastaan en ollut aiemmin pelannut juurikaan. Helpin pelityyli yms. oli mysteeri minulle ja nyt sain aikaa tarkkailla hänen peliään, betsikokoja ja muita teknisiä yksityiskohtia ja muodostaa sitä kautta omaa kuvaa hänestä pelaajana. Muutoin voisin luokitella pöytäni varsin helpoksi, selvästi monen pelaajan suhde pokeriin oli enemmän ajanvietteen puolella kuin kovinkaan vakavalla tasolla, joka näkyi hyvin erikoisista käsivalinnoista, betsivalinnoista jne. Toinen pelaaja muutama paikka oikealla puolen oli poikkeus tästä, hän pelasi omien havaintojeni mukaan todella vahvasti ja oman arvioni mukaan hyvin vähin virhein. Valitettavasti hänen osalta, hänellä oli yksi karmeimmista näkemistäni tuurista ja hän päätyi häviämään päivän edetessä sekä entryn, että re-entryn samaan pöytään. Viimeinen jako suorastaan järkyttävä jako, keskiposition tiukahko pelaaja avasi 2.5x muistaakseni ja sb 3bettasi ja tämä pelaaja 4betshovetti ehkäpä 15m-17m luokkaa olevan stäkkinsä ja jostain ihmeen syystä sb maksoi 22lla tämän.... 4betshovettajalla oli KK ja river tietenkin oli 2 ja joku pöydästä lisäsi vielä suolaa haavoihin todeten että kippasi 2. Tässäkohdin itsellä oli senverran kovat sympatiat pudonnutta pelaajaa kohtaan, että kehuin hänen pelisuoritusta hänelle ja valittelin huonoa onnea. Toivottavasti sentään edes vähän kykenin lohduttamaan, oli senverta julmaa kohtalo, kun kaveri teki kaiken oikein monessa jaossa ja aina sama tulos, häviö...

Omalta osalta Main Event alkoi hyvin hitaasti, korttijakauma oli varsin huono ja lähinnä alussa keskityin tarkkailemaan muiden peliä. Pelissä olikin varsin mielenkiintoisia piirteitä äsken kuvaillun lisäksi, eräs kaveri joka oli ilmeisesti heti alkuun hävinnyt Helpille yhden sisäänoston tuntui suorastaan sairaalloisen kovalla tavalla kostoa hakemassa. Hänen positionsa oli suoraan Helpistä vasemmalla ja eli Helpin ollessa BB:ssä hän oli UTG positiosta, siitä huolimatta hän laskujeni mukaan avasi joka kerta UTG:stä Helpin blindeille ja näyttöön mennyt 59s käsikin vahvisti näkemystäni siitä, että korteilla ei ollut juuri väliä...Muutenkin kyseinen pelaaja oli aika villi ja häntä vastaan osui yksi suurimmista poteistani päivälle.

Käsi alkoi tämän löysän pelaajan avatessa 400/200 50 tasoilla muistaakseni hijack positiosta 800 merkkiin, kaikki muut kippasivat ja minulla BBssä AKo käsi, maita en tarkkaan muista enää... 3bettasin 3k. Hän maksoi 3betsini ja floppi oli T 4 5 . maita en ottanut ylös, mutta hyvin varma olen että kyseessä rainbow ja värinvedot eivät tässä jaossa olleellisia. Potti siis flopissa flopissa 6650 ja betsaan cbet 2.2k, vastustaja maksaa... Turn on T, tässä vaiheessa en näe mitään järkeä betsata, noin lähtökohtaisestikin T korttina osuu todennäköisesti paremmin flattarin rangeen, mikä tässäkohdin kyllä täsmällisesti vaikea määrittää ottaen huomioon kyseisen pelaajan varsin villin strategian... Sökötän siis ja vastustaja betsaa 4.3k 11050 pottiin ja minulla kohtuullisen selvä maksu tässä vaiheessa. River on 5, joka kannaltani aika hyvä kortti. Sökötän jälleen ja vastustaja betsaa hyvin nopeasti 8.6k 19650 pottiin, minulla jää tämän betsin maksamisen jälkeen mikäli häviän 5k tms. merkkejä jäljelle ja ihmettelen mielessäni myös miksi ihmeessä vastustaja ei shovettanut vaan lyö tällaisen oudohkon betsin. Jokatapauksessa tätä nimenomaista vastustajaa vastaan en etenkään näe mahdollisuuutta ainakaan kipata kättäni, vaan päädyn maksamaan ja hän sanoo heti että "minä en todennäköisesti voita" hän näyttää nopeasti korttejaan ja ne olivat uskoakseni 96o ja tämän jälkeen hän heittää korttinsa pakkaan ja voitan tärkeän potin.

Toinen isompi potti kyseistä pelaaja vastaan oli hieman myöhemmin, tästä kädestä en tehnyt muistiinpanoja, joten ei ole blinditasoja yms. informaatiota. Jokatauksessa tässä kyseinen löysä pelaaja avasi ja 3bettasin 6:heart:5:heart: buttonista ja hän tapansa mukaan maksoi 3betin. Floppi oli muistini mukaan 8:heart:9:heart:J:heart: ja hän teki noin potillisen kokoisen donkbetsin suoraan. Minä olin nähnyt hänen aiemmin tekevän vastaavia donkbetsejä mm. K5A pöytään BBstä K5lla jne. En olettanut kauheasti että hän tekee tätä kipatakseen ja survoin merkkini keskelle, joka nyt ei ollut mikään massiivinen betsi ottaen huomioon potin koon 3betin ja potillisen donkin jälkeen, silti hän kippasi.

Helppi pelasi myös pöydässä muutamia varsin mielenkiintoisia käsiä joissa tapahtumia riitti. Hänen lähestymistapansa peliin etenkin livepöytään tuntui olevan todella eksploittaava, mikä näytti toimivan loistavasti. Jotkin betsikokovalinnat olivat vähän mielenkiintoisia ja teoreettisesti varmasti ns. vääriä, mutta muistan aikanaan Selbstin sanoneen että eipä sitä monia pelaajia vastaan tarvitse miettiä mitä esittää kun vaan betsaa kolme kertaa niin kyllä ne periksi antavat. Helppi teki myös erään todella isohkon kipin joka teoreettisesti varmasti väärä, mutta tosiaan varmasti populaatiota vastaan hyvä, kun miettii minkälaisia pelaajia pöydässä oli ja kuinka paljon suurimmalta osalta heistä löytyi ehkä kykyä kääntää käsiä bluffeiksi. kyseessä siis KQJ6J pöytä, jossa takaoven värinveto tuli maaliin ja pöytä pariutui ja Helppi betfoldasi ATo ilmeisesti ilman väriblokkereita. Onnistuin utelemaan vastustajan kädenkin myöhemmin ja Helpin kippi oli oikea ainakin jos huomioi pelkän käden.

Muita isompia potteja ei itsellä tullut, lähinnä vein kohtuudella sitten pienempiä potteja ja pääsin toiseen päivään noin 56k stäkillä, alkustäkin ollessa 30k. Toisen päivän pöytäni julkistettiin etukäteen ja yritin hieman käyttää aikaa pelaajien tietojen kaiveluun netistä, mukana oli mm. Sunday Millionin juhlaturnauksen voittaja joka onnekkaasti voittanut toista miljoonaa muistini mukaan siitä, mutta tuollaisen onnenkantamoisen pohjalta toki vaikea taitoja arvioida tarkasti. Kuitenkin loppupäätelmäni oli, että ei pöytä pitäisi kovinkaan vaikea olla, kun parhaiden pelaajien meriititkin olivat enemmän Omahan puolelta, joten olin varsin tyytyväinen tilanteeseen ennen päivän alkua.

Toinen päivä alkoikin varsin hyvin, kun flattasin avaajan positiosta ja aika rohkeasti bluffasin pöytää johon en uskonut vastustajan omaavan kovinkaan hyvin balansoitua sökörangea. Muutenkin pelasin kohtuu aktiivisesti kunnes sitten tuli omalta kohdalta varsin kohtalokas potti. Blindit olivat 1200/600 200 tasolla avasin etupositiosta 3k korotuksella AA käden, korotukseni maksoivat button sekä iso blindi, jotka pöydän kaksi ehkäpä heikointa pelaajaa. Lisähuomiona Buttonin stäkki oli varsin pieni, jopa epäilyttävän pieni, mikäli tämä olisi ollut ns. järkevä pelaaja mutta tässä tapauksessa tiesin että hänen rangensa oli hyvin laaja. Hänellä tuntui olevan jatkuvasti tarve pelata käsiä ja hän aiemmin näyttikin hyvin heikon käden 45o muistaakseni, jonka oli pelannut hyvin shortilla stäkillä.

Floppi oli jokatapauksessa 8:club:7:spade:2:club: ja itsellä oli A:club: vieläpä. Potti oli flopin jälkeen siis noin 11k ja yllättäen BB donkbetshovetti pottiin 32k-33k joka kohtuullisen iso betsi, ottaen nyt huomioon sen mitä olin aiemmin nähnyt kyseiseltä pelaajalta, en oikeastaan ollut edes kauhean huolestunut etteikö käteni olisi suureksi osaksi paras käsi. Käytännössä vähän vain aikatellejä tasoittelin ja esitin miettimistä ja mulkoilin kolmatta pelaajaa näytin vuoksi, kunnes maksoin ässäparillani, button kippasi. Vastustaja paljasti 6:club:3:club: ja pöytä runnasi niin että Riveristä tuli J:club: joka aikatavalla katastrofaalista stäkkini kannalta. Blinditkin nousivat hetken päästä ja aloin olemaan käytännössä aikalailla shovestäkissä. Tämän jälkeen koko loppupäiväni turnauksessa oli melkoista shorttistäkkikitumista, koskaan en oikein toipunut ja pelini oli jatkuvasti hyvin rajoittunutta....

Ainoa mielenkiintoinen tilanne oli ehkäpä kun minut arvottiin Pyysingin pöytään ja kyselin tuttaviltani heti, onko hän vielä yhtä tiukka kuin maineensa on, sain myötävän vastauksen. Hetkeä tätä myöhemmin tuli mieleenkiintoinen spotti heti kyseistä pelaajaa vastaan avasin 99 aikaisesta positiosta hyvin shorttistäkki reshovetti päälle muistaakseni cutoffista ja Pyysing meni samantien sisään myös shortihkolla stäkillä ehkä 5m tms Dstä. Laskelmoin tilanteessa että 99 olisi varmaan maksu teoriassa ainakin, mutta sitten tuon viestin ja Pyysingin nopean toiminnan perusteella päädyin kippaamaan. Pyysing näyttikin KKn ja tiputti shorttistäkin, joten ehkä oli oikea kippi ainakin korttien paljastuttua. Jälkikäteen kerroin Pyysingille päätyneeni kippaamaan juuri hänen maineensa perusteella, hän vastasi ettei maine tullut puun takaa. Tässä pöydässä sitten kiduin pitkähkön aikaa kunnes sain AJs cutofiin ja stäkkini oli 41k-42k ja blindit 3k/1.5k 400, joten shovetin kaikki sisälle suoraan avaamattomaan, muut kippasivat ja BB aloitti pitkän mietinnän.... Mitä kauemman hän mietti päädyin siihen lopputulemaan, että kaikki parit olisivat jo maksaneet, samoin paremmat ässät joten jos hän maksaa se on hyvä asia, koska olen aina hyvissä sisällä, jopa todella hyvissä dominoivalla ässällä usein. Aloin siis oikein mielessäni rukoilemaan maksua. Maksu tulikin viimein, mutta käsi oli aivan erilainen mitä oletin, vastustaja maksoi nimittäin 55 tapaisella monstereilla lähes slowrollaten minut, ja vaikka floppasin värinvedon niin kaveri vei potin kotia ja olin ulkona.

Näemmä vaikka koitan kohtuu tiiviisti kirjoitella niin viestit venyy....Joten jatkan tätä myöhemmin.

Loppuun bonuksena kuitenkin laitan yhden aika jännän jaon viime yön nettipeleistä.

Olen kyseistä vastustajaa vastaan pelannut kohtuu paljon käsiä, floppi ja turni minusta kohtuu normaaleja toiminnoltaan mitä tulee omaan peliin. River on lähinnä varsin mielenkiintoinen, henkilökohtaisesti itsellä päässä klikkasi tuo turnbetsin sizing ja riversizing jotenkin. Oletin että kyseinen vastustaja olisi betsannut esim käännetyllä 99lla tms isommin turnin ja yrittänyt kasvattaa pottia sitäkautta ehkä jo turnissa tehokkaammin. Loogisin valuebetkandinaatti hänelle tietenkin oli JT käsi, tosin ajattelin itse tilanteessa myös että kyseinen vastustaja olis koittanut jo turnissa lyödä enemmän käännetyllä vedolla. Myös oma käteni on varsin loistava JTn kannalta luonnollisesti koska blokkaan JT:tä hyvin, enkä uskonut hänen flattaavan offarina JT:tä. Lisäksi mietin myös vähän omaa rangeani, en usko että kovin usein sököttäisin kahta kertaa KX komboja tässä tilanteessa, QQn osalta se tietenkin todennäköisempää ja JJ myös tavallaan käsi joka omaa hyviä blokkeriominaisuuksia joka minulla on kädessä. Hyväksi ominaisuudeksi kädessäni näin myös sen etten omannut herttaa, koska osa oletattavista bluffeista saattaa olla ohimenneitä värinvetoja myös. Mielenkiintoista olisi kuulla muiden mietteitä, tästä tilanteesta? Ps. Huomioikaa tuo vastustajan betsikoko joka on varsin suuri 2x potillista.

#6 Cerf83, 15.3.2017
    Viimeksi muokattu: 15.3.2017
    • Kiitos Kiitos x 3
    • Mestari Mestari x 1
  7. Ghaleon

Poker Coach

Saadut kiitokset:
    3 706
    Ei imo haittaa ku viihdyttävää luettavaa ollu :)

Mitä tohon netti käteen tulee niin millanen toi vihu siis statsien tai riidien perusteella on? Joku ok reg vai satunnaispelurtin tyylinen vai mitä? Lähinnä se et en välttämättä lukis niin paljoo turnin bet koon pohjalta vihun kättä jos on fisusa peluri. Ihan sil et välillä näkee jotain minbet useempi katu vaikka omaavat käytännön nutsit.

Flopilla ku sököttää niin yleensä laskee merkittävästi Kx komboja ja muita vahvoja kuten 44, 88 rangesta. Sanoisin kyl et myös värin vedot osittain poistus. Toki riippuu onko vihu ollu enemmän passiivinen vai aggro. Aika näppärä spottihan toi yleisesti on noin syvillä lähtä semibluffaileen vihulle positiosta, kun kumpikin sököttää.

Turnilla mahollisesti jotain heikompaa Kx viel ja suoran vetoja tohon 89 ympärille. Ehkä joitain 89, 9T+ tyylistä. Joitain Kx komboja mahollisesti ja 99. Riippuen nyt kuinka löysä ollu. Riverillä value range sit lie enemmän kaks paria tai parempaa. JT, 99, Q9. Ei varmaan heikot Kx yleensä lähtis tolleen painaan valueta.

Pitää tästä lähtä live peleihin.

• Kiitos Kiitos x 3
  8. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Ehkä korostin liikaa turnin sizingia tuossa, ei se tosiaan ainut syy miksi maksoin. Vastustaja taas ipokerilta yksi sellaisista reguista jota vastaan ehkäpä eniten pelaan, kun hän tuntuu pelaavan päivittäin lähes saman pienifieldisen urnauksen mitä minäkin. Aiemmasta historiasta ajatellen en siis epäillyt etteikö hän olisi kykevä tuossa bluffaamaan. Oletan myös että hän jossain määrin saattaa tuntea strategiaani, joka on moneen muuhun mtt pelaajaan verrattuna ehkä enemmän sököttävä tuohon pöytään. Oletin myös hänen ehkä betsaavan kahdella sizingilla todennäköisesti riveriä, pienemmässä sitten ehkä parin/2parin tyylisiä komboja enimmääkseen/bluffeja ja isommassa sizingissa sitten ehkä astetta vielä vahvempia käsiä ja ilmaa. Tuo käsi mikä häneltä paljastui lopulta oli minusta vähän outo, itse en ainakaan tuollaisella kädellä tehdä tuota isoa bluffia. Tavallaan kyseinen käsi saattaa myös viitata siihen että hän kuvitteli minun suunnilleen foldaavan koko rangen riverissä kunhan vain laittaa tarpeeksi painetta.

• Kiitos Kiitos x 1
  9. kaikkipeliin1

kaikkipeliin1 Active Member

Saadut kiitokset:
    75
    Vihu mahdollisesti ajattelee vaan puhtaasti eksploittina käyttävän tuota sizingia ehkä jopa ainoastaan pillinä kun sun kätes näyttää hyvin paljon heikolta 9x TT-JJ jonka keskivertopelaaja varmaan kippaa tossa tarpeeks usein.

Siltä ehkä unohtuu ettei se tolla linellä hirveesti muuta reppaa kun TJs mikä on vaan 3-4 komboa riippuen blokkereista.. Ehkä joku harvinainen Q9s.. 89s kai vois lyödä ainakin osan ajasta jo flopilla ja 99:lle kummallinen turn sizing.

ps. lisää pls näitä kiva lukee

• Kiitos Kiitos x 1
  10. Ghaleon

Poker Coach

Saadut kiitokset:
    3 706
    Voi hyvin tosiaan olla et oletti saavansa aikalailla kaiken paremman pakkaan. Mutta ite kyl miettisin tos onko yleisesti järkevää edes lähtä tuota kättä kääntämään bluffiksi, jos kerran flopin sökötyksellä jo cappaa aikalailla omaakin rangeaan. Ite kyl lähtisin hakeen vaan halpaa showdownia tos tai sit lähtisin vaihtoehtosesti jo kääntään flopilla luhviksi. Kun voidaa antaa enemmän painetta ja repata paljon laajemmin vahvoja komboja.

• Kiitos Kiitos x 1
  11. Juri

Juri Active Member

Saadut kiitokset:
    133
  12. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Jatkan taas mihin eilen jäin...

Main eventin tappion jälkeen omat mielialat olivat aika alhaalla, ei paljoa livepokeri kiinostanut ja menin omaan huoneeseeni lepäilemään. Muutaman tunnin suremisen jälkeen, tuli taas uutta intoa ja ajattelin, että pakko sitä mennä pelaamaan jo ihan sen takia etten tiimikisankaan takia halua ihan lonkkaa vedellä, vaan yritän saada pisteitä ainakin jonkinverran. Klo 00 aikaan olikin alkamassa 165 euron Win the button hyperturbo. Formaatti oli itselle tuttu ideana ja muistan että joitakin vuosia aiemmin Bahamalla Teresa oli kovasti kehunut kuinka mukava pelimuoto tuo on livessä, ajattelin siis mennä kokeilemaan vaikka itsellä tosiaan ei ollut aiempaa kokemusta. Sain myös houkuteltua mukaan lähes puoliväkisin joukkuetoverini PS2011:n. Ensimmäinen pöytäni oli hyvin mielenkiintoinen, osa pelaajista tuntui olevan Mainista pudonneita joilla oli korkki auennut pettymyksestä ja peli heidän osaltaan oli sen mukaista myös. Pöydässä myös nähtiin erään pelaajan toimesta useita karaoke-esityksiä, joiden musikaalinen taso ei päätä huikaissut, mutta huumorianti eittämättä oli korkea.

Omalta kohdalta peli alkoi taas hitaasti ja totutellen peliin, jostain syystä itselläkin väsy painoi tässävaiheessa senverta että oli vaikea aluksi hoksata että button liikkui jatkuvasti ympäri pöytää ja tuli tehtyä yksi misclick maksukin shoveen, kun automaattisesti ajattelin buttonin olevan yhden pykälän eri paikassa. Pikkuhiljaa peli alkoi kulkemaan paremmin ja omakin mielenkiintoi alkoi nousemaan, sitä mukaan kun stäkki kasvoi. Seuraava pöytäkin oli jo selvästi kovempi kun vahvassa humalassa olleet pelaajat olivat pääosin tippuneet. Viereeni osui myös tiimikaverini PS2011 joka oli varsin mukavissa asemissa turnauksissa myös. Mitään hienouksia ei varsinaisesti tässä formaatissa enää loppuvaiheessa nähty kun hypeturboformaatissa suuri osa päätöksistä oli prefloppäätöksiä. Finaalipöydän alusta tosin muistuu mieleeni ihan käsittämätön jako kun ep kaveri shovetti ehkä jotain 15bb-20bb ja kaveri cutofista tai buttonista maksoi tuon A5o kädellä, joka oli tietenkin melkoinen ICM katastrofi hänen kannaltaan. Maksuhan ei varmasti ollut voitollinen chipev:nä edes.

Finaalipöytä eteni joukkueemme kannalta todella hyvin aina siihen pisteeseen että minä ja PS2011 olimme kolmen hengen pöydässä jäljellä, tässä tilanteessa spotti oli aika jännä siinä suhteessa että kolmas pelaaja omasi sivubetsin, jonka arvo oli suurempi kuin palkintohyppäykset ja hänen osaltaan nosti voiton arvoa aivan valtavasti. Tästä syystä hän olikin koko aiemman FTn pelannut hieman poikkeavasti ottaen normaalia suurempaa riskiä. Itse taas aloin olla jo hyvin väsynyt pelaamiseen ja päätin suostua ICM diiliin joka todennäköisesti oli kannaltani huono päätös (olin suurin stäkki), mutta tähän vaikutti paljon myös hyvät suhteeni kahteen jäljellä olevaan pelaajaan. Pelasimme ICM jälkeen pokaalista ja voitin sen, ratkaiseva käsi oli todella onnekas itselle, vastustaja shovetti ehkä 10bb tms KTo ja itsellä AA bbssä, joten vastustajani kannalta erittäin huono tuuri. Tiimimme kannalta menestys oli melkoista 1. ja 3. sija ja lisäksi yksi joukkuekaverimme oli vielä Main Eventissä mukana hyvissä.

Tilanteen ollessa tiimikisan kannalta hyvinkin lupaava oli helppoa löytää motivaatiota seuraavan päivän halpaan 110 euron turnaukseen, lähdin heti alusta asti pelaamaan parasta peliäni, maksimoidakseni todennäköisyyttä kärkeen. Turnaus lähtikin kulkemaan varsin mukavasti, pöytäni ei taaskaan ollut erityisen haastava ja onnistuin varsin aktiivisella ja aggressiivisella pelillä generoimaan jatkuvasti lisää merkkejä. Paria pelaajaa vastaan myös tein aika rohkeita pelejä joissa poikkesin mitä tulee aggressioon paljon siitä minkä uskoin olevan optimaalistrategia sillä oletuksella että vastustajat pelaisivat teoreettisesti lähellä oikeaa.

Tähän liittyen strategiani oli koko tämän liveturnaussarjan ajan oikeastaan ollut etsiä tällaisia hyviä eksploitteja. Yritin seurata vastustajien frekvenssejä esim. pöytiin joissa teoreettisesti pitäisi olla vaikkapa erittäin matala cbet%, jos huomasin vastustajan sitli cbettaavan säännöllisesti tähän tyyppiin kuuluvaa pöytää pystyi esimerkiksi tällaista vastustajaa vastaan käyttämään todella paljon aggressiota cbettejä vastaan myöhemmässä vaiheessa esim. reissuilla ja laittamaan painetta liian heikolle rangelle. Tähän tapaan yritin yleensäkin kun aikaa ja käsiä oli hyvin rajattu määrä poimia strategiaeroavaisuuksia juuri korkean tai matalan frekvenssin peleistä, koska tällöin pienemmälläkin otannalla kykeni yleensä tekemään todennäköisemmin hyviä eksploitteja. Nettipelissä omalla massiivisella multitablaamisella ei tällaiseen oikein ole mahdollisuutta, kun seurannassa yleensä lähinnä vaan omat kädet, mutta livessä on juuri hienoa kun voi tarkkailla niin yksityiskohtaisesti myös käsiä joita ei itse pelaa ja poimia kaikkea mielenkiintoista infoa. Tämä on niitä hienoja puolia juuri livepokerissa, sitä tuntee olevansa enemmän pokerinpelaaja kuin kone.

110 euron turnaus eteni omalta osin kuin raiteilla oikeastaan, kaikista mielenkiintoisin spotti tuli ihan juuri ennen bubblea, kun pöytääni sijoitettiin Mika Paasonen, joka oli tällä hetkellä pahimmasta kilpailijajoukkueestamme. Tämän tiedostettuani halusin itse aika aggressiivisesti pudottaa kyseisen pelaajan pois, ihan tiimikisasyistä mikäli vain mahdollista. Ajattelin myös oikeastaan tätä kyseistä pelaajaa vastaan pelata vähemmän ICM orientoituneesti tulevaisuudessa, jos vain saan hänet pois. Oikeastaan mitään tällaista paikkaa ei tullut koko aikana, kumpikin pelasimme käsiä, mutta emme juuri toisiamme vastaan lainkaan. Paasonen oli kyllä hyvin lähellä tippua ilman minun apua, nimittäin turnauksen eksaktissa bubblessa hän oli allinnissa ATolla muistaakseni 88 vastaan ja sai riverissä Tn, joka oli minulle tietenkin suuri pettymys, vaikka ei mitään henkilökohtaista häntä vastaan ole tietenkään, päivastoin.

Suuri paikkani tämän suhteen tuli sitten ihan lähellä ft bubblea, muistaakseni 11 pelaajaa oli enää jäljellä ja jako eteni niin, että muistaakseni cut-offista kaveri limppasi, tämä limppari oli todella heikko pelaaja joka käytti eri avauskokoa riippuen kätensä vahvuudesta ja limppaus hyvin todennäköisesti merkitsi vain heikkoa kättä ilman mitään balansointeja. Tähän Paasonen shovetti Sbstä aika vähän ehkä 5m tms ja itsellä herkullinen paikka kun BB:ssä oli AJo, tiesin oikeastaan että heti maksan, mutta tarkistutin vielä varmuuden vuoksi stäkit, että olin nähnyt varmasti oikein pinojen suuruudet. Maksu olikin sitten helppo, harmi vain että Paasonen jälleen riveröi ohitse KTo kädellään. Tämä luonnnollisesti pahin katastrofi tiimikisan suhteen.

Tästä tappiosta huolimatta pääsin kuitenkin erittäin shortilla stäkilläni finaalipöytään, josta sitten tipuin toisena, eli sijoitus 8. Paasonen runnasi aina kakkoseksi asti, joka ei tietenkään ollut hyvä lopputulos tiimikisan kannalta. Kuitenkin tästäkin huolimatta pistetilanne vaikutti meidän kannalta hyvinkin positiiviselta, kaikkipeliin1 oli kuitenkin vielä Main Eventissä ja paljon pelattavaa oli vielä jäljellä.

Itse kiiruhdin tästä turnauksesta tiputtuani samantien sisään 330 euron deepstackkiin. Tavoite oli tässäkin luonnollisesti pärjätä mahdollisimman hyvin. Huonoksi onneksi minut arvottiin samaan pöytään tiimikaverini kanssa joka ikävää, koska meidän törmääminen isossa potissa olis pahinta mitä vois oikeastaan tapahtua. Tulin mukaan aika paljon myöhässä joten alkustäkkini oli kaikkea muuta kuin deepstack, pöytäpaikkani oli kyllä muuten ihan hyvä. Hyvin nopeasti kävi selväksi, että pöydässä oli yksi pelaaja joka pelasi aivan naurettavan lukumäärän käsiä, oli sekä avaamisen, että 3bettaamisen suhteen ihan älyttömän laajalla rangella liikkeellä. Yksi huvittavimmista poteista oli kun tämä kaveri 3bettasi muistaakseni buttonista spotissa jossa ep avannut ja välistä shorttistäkki flatannut, kaveri 3bettasi ja alkuperäinen avaaja kippasi ja shorttistäkki survoi merkit sisään. Mitä itse laskeskelin pottia niin hänen olisi pitänyt oddsien puolesta jokaisella mahdollisella kädellä maksella, mutta niin vain kellomies kutsuttiin paikalle ja käsi meni kippiin. Vaikea kuvitella mikä käsi hänellä oli, mitä ilmeisemmin niin naurettavan heikko että kippasi ehkä jo imagosyistä.

Itse hetken oltuani turnauksessa ja kaiken tämän nähtyäni vain odotin että päääsen reshovettamaan todella laajasti kyseistä pelaajaa vastaan, tai saan yleensäkin jotain järkevää käteeni. Valitettavasti korttionni oli todella pahnanpohjimmaista ja käytännössä vain kippailin pöydässä. Valitettavasti myös tämä todella helppo pöytä hajotettiin ja myös PS2011 arvottiin toiseen pöytään kanssani, jossa sitten tapahtui katastrofi. Shovetin nimittäin UTGstä jonkun nashshoven, en edes muista kättäni tarkkaan mutta se oli joku K9s tms. eli aika rangen pohjaa ja tiukasti pelannut naispelaaja maksoi heti utg+1. Suureksi yllätykseksi PS2011 maksoi myös perästä ja entistä kauhuissani oli kun näin että hän otti minusta aika löysähkön kopin 88lla, joka vieläpä tiimikisan kannalta minusta hyvinkin kyseenalaista. Päätyin voittamaan käden onnekkaasti ja tiputin oman tiimikaverin pois. Päivä synkkeni entisestään kun hävisin vielä tästä voitetustakin stäkistä lisää merkkejä rereissatessani gutaria flopista ja jatkettuani barrelointia turniin. Pääsin toiseen päivään, mutta varsin heikohkolla stäkillä.

• Kiitos Kiitos x 2
    • Mestari Mestari x 2
  13. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Seuraavana päivänä minua odotti vaikea päätös, toisaalta 6-max kiinnosti, mutta toisaalta taas asemamme tiimikisassa oli niin hyvä, että tuntui järkevämmältä pelata ison fieldin eventtejä mielummin kuin mennä kalliiseen matalamman roin turnaukseen, josta kuitenkaan ei saa pienen osanottajanmäärän takia paljoa pisteitä. Henkilökohtaisesti puhtaasti turnauksena toki 6-max oli paras mahdollinen. (6-max oli järjestetty niin että se ei mennyt ristiin 330-euron turnauksen kanssa). Loppujenlopuksi ajattelin ottaa 110 euron hyperarvan 6-maxiin ja jos ei sillä mene läpi niin ajattelin pelata halvan megafieldin ja panostaa pelkästään tiimikisaan. Hyperarpa nyt ei mennyt erityisen hyvin ja hävisin jossain flipissä.

Seuraavaksi meninkin sitten 110-euron freezouttiin isolla fieldillä, joka alkoi klo 19. Paine oli kova saada alussa merkkejä, sillä jo klo 21 jatkui 330 euroinen turnaus jolloin joutuisin jättämään deepstackin sitoutiksi pöytään ainakin joksikin aikaa. Tämä mielessä pyrinkin mahdollisuuksien mukaan ehkä pelaamaan aktiivisesti ja aggressiivisesti ja valitsemaan hieman korkeamman varianssin pelejä tarvittaessa. Tämä tavoite ehkä onnistuikin kun joku kaveri reshovetti minua vastaan erittäin löysästi KTo ja viittasi syyksi pöytäimagoni. Toisaalta en nyt niin paljoa ollut availlut käsiä, että tuo peli olisi ollut oikeutettua, sillä avaukseni kuitenkin oli aikaisesta positiosta. Jokatapauksessa olin saanut todella mukavasti merkkejä lisää ennen kuin 330 euroinen jatkui ja jätin pöytäni.

330-euroinen jatkui ja minun merkkipinoni oli niin pieni että jouduin oikeastaan pelaamaan sitä pelkästään. Sääntöihin oli kirjattu nimittäin ikävä pykälä, että mikäli pelasi kahtaa turnausta yhtä aikaa piti samassa pöydässä istua muistaakseni vähintään 15-min ennnen vaihtoa. Tämän valvominen toki oli vaikeaa, mutta pelkona oli jos tätä noudatettaisiin kirjaimellisesti, tuho saattaisi olla aika totaalista stäkilleni. Valitettavasti 330-euroinen meni pahimmalla tavalla sitten, sain lisää merkkejä alussa ja vietin aikaa pöydässä shortilla stäkillä aika kauan kunnes lopulta tipuin kahdessa flipissä. Käytännössä siis aikaa tuhlautui ja samaan väliin stäkilleni toisessa turnauksessa oli tapahtunut todella mittavaa tuhoa. Mentyäni jatkamaan 110-euroista jouduin myös allinnittamaan aika nopeasti ja tipuin siitäkin, uhkapeli siis ei ollut kovinkaan kannattavaa ja lisäksi odotusarvoisestikin varmaan kahden turnauksen yhtäaikainen pelaaminen oli tappiollista.

Hyvä asia kuitenkin oli, että klo 00 alkoi vielä uusi mahdollisuus nimittäin keskiyön hyperi 110-euron hinnalla, myös Kaikkipeliin1 oli ilmeisesti varsin kohtuullisessa asemassa Sviten turnauksessa ja aikoi pelata myös keskiyön turboa multitablaten. Keskiyön turbo alkoi osaltani aika hitaanlaisesti, en kauheasti nostanut stäkkiäni ja valuin aika shorttiin stäkkiin. Pöytääni arvottiin myös ikävästi tiimikaveri kaikkipeliin1 ja myös itselle starssilta varsin tuttu nettipelaaja Markovitsus. Häntä vastaan päädyin tekemään todella sairaan kipin, joka todennäköisesti oli lähempänä itsensä nolaamista kuin mitään muuta. Tiesin kyseessä olevan varsin vahvan nettipelaajan, hän avasi ehkä noin 11 bb stäkillä utg+1 positiosta 10max pöydästä, jossa oli todella shortteja stäkkejä noin 2x avauksen. Pöytä myös pääosin hyvin heikko, mutta silti aktiivinen. En ole aivan varman kädestä mutta kippasin muutamaa positiota myöhemmin itsekin varsin shortilla stäkillä 88 tai 99, koska olin itse hetkellä hyvin varma että hän teki tuota avausta jonain eksploittina pelaajapoolia vastaan ja olisi shovettanut jotain muita rangensa heikompia käsiä ja en uskonut hänen juurikaan balansoivan tällä kokoonpanolla. Olin silti jälkikäteen selvemmin mietittynä ehkä itse liian shortti tehdäkseni tällaista. Toisaalta hänen rangensa oli pakko olla erittäin vahva ottaen huomioon etenkin kaksi erittäin shorttia stäkkiä jotka suurella prosentilla varmaan prenä sisällä ja joihin hän oli absoluuttisesti kommittoitunut, samoiten monia muita stäkkejä vastaan käytännössä. Tällainen vaikuttaa tietenkin avausten tuottoon ja tiukentaa rangeja entisestäänkin, puhumattakaan mahdollisista hyvin epäbalansoidusta splittaamisesta shoven ja avauksen välillä ottaen huomioon pelaajapoolin.

Jokatapauksessa tein tuon hyvin kyseenalaisen kipin, sen jälkeen onnistuin parin blindit varastamaan ja sain siirron toiseen pöytään. Tämän jälkeeen sitten pelasin aika standardisti nashovettelemalla ja makselemalla, jota kautta sain parin allinvoiton jälkeen mukavasti merkkejäkin. Päädyin lopulta myös puhkaisemaan FT-bubblenkin maksaessani erittäin shortin stäkin shoven A7o kädellä BBstä. Tietämättäni tässä vaiheessa pelasin myös samassa pöydässä nimimerkki Kuuba2006 kanssa, tästä sain tosin vasta kuulla turnauksen päättymisen jälkeen. FT:hen päästyäni minä olin aika dominoivassa asemassa mitä stäkkiin tulee ja ICM paineen kautta pääsin shovettelemaan todella laajasti. Ikävin ja erikoisin paikka FTssä tuli kun kaikkipeliin shovetti ja olin bbssä, itsellä oli päivänselvä maksukäsi, mutta tiimikisan kannalta kyynisesti minun olisi tietenkin kannattanut kipata. Tuo nyt olisi ollut paitsi hyvin epäreilua muita pelaajia kohtaa myös ilmiselvä kolluusio, joten oli pakko vastentahtoisesti maksaa. Tilanne oli todella outo sillä se oli varmasti ensimmäinen kerta kun olen pokeriturnauksessa finaalipöydässä todella rukoillut itseni häviävän, valitettavasti näin ei käynyt ja tiputin tiimikaverini jatkosta.

Tästä eteenpäin shovettelin sitten jatkuvasti ja onnistuin mm. tiputtamaan Kuuba2006:n ja myös muutama muu pelaaja tipahti, kunnes kosautin todella vahvaa kättä vastaan ja hyperissä isku olikin sitten huomattava. Olin jo epäonnekkaiden häviöiden jälkeen lähellä tippua koko turnauksesta pois, onneksi kuitenkin voitin allinnit ja onnistuin pääsemään HU:n. Hussa sitten turnaus ei kestänyt kättä pidempään kun olin KQlla KTo vastaan prenä sisässä ja KT tuhosi toiveeni ja samalla meni paljon pisteitä pistekisassa. Hyväksi onneksemme kuitenkin kaikkipeliin1 paikkasi tätä häviötä vielä sijoittumalla myös toiseksi Sviten turnauksessaan, mikä teki päivästä loppujenlopuksi kannaltamme varsin loistavan.

Tämän päivän jälkeen pistekisassa kaikki ratkaistiin lopulta viimeisenä päivänä, sekä Main Eventin finaalipöydässä, että viimeisessä 110-euron turboturnauksessa.

#13 Cerf83, 20.3.2017
    Viimeksi muokattu: 20.3.2017
    • Kiitos Kiitos x 3
  14. Ghaleon

Poker Coach

Saadut kiitokset:
    3 706
    Menikö käsi siis jonkinlaisen valvonnan läpi aina vai alkoiko vain omatunto kolkuttaan? Toi nyt on kyseenalaista imo voidaanko kolluusiosta tossa edes syyttää, kun touhussa on tollanen tiimikisa mukana. Et ite en näkis ongelmaa kipata vaikka ois AA kädes.

Toki en lähtis suoranaiseen chip dumppaamiseen et lähtis 3bettaan esim. tiimi kaverin avausta ideana tarkotuksellisesti kipata 4bettiin tai muuta tollasta.

15. Pokeri_Piia

Pokeri_Piia Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    572
    Muistatko ulkoa nashin puskutaulukot vai katotko kännykästä niitä liveturnauksissa?

16. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Kyllä tietenkin tuossa nimenomaan taustalla vaikuttaa se miten haluaa a) pelin olevan "reilua" muille turnausta pelaaville b) haluaa itse menestyä. Itse nyt en yleisestikään halua menestyä keinolla millä hyvänsä. Tuossa nimenomaisessa tilanteessahan olisi toiminta ollut todella röyhkeää, koska olin pakotettu käytännössä maksamaan kaikilla käsillä.

Yleisestihän tuon tiimikisan suhteen oli paljon ongelmia säännöissä, jotka ovat erinäköisiä porsaanreikiä täynnä, joka mahdollistaa, ehkä jopa suorastaan kannustaa kaikennäköiseen hyvin kyseenalaiseen peliin.Esimerkkinä vaikka sääntö joiden mukaan pisteet määrityivät diilin jälkeisten rahajakaumien osalta eli puhtaasti rahasumma jaettuna keski-sisäänosto (re-entryt ja rebuyt esim. vaikuttivat tähän). Tämä mahdollistaa taktisen pelaamisen pisteiden osalta, etenkin turnauksissa joissa paljon pelaajia, esimerkkinä voidaan ottaa megafieldin 110-euron turnaus jossa Hussa taisteltiin noin 14k palkintopotista ykkösen ja kakkosen rahat yhdistettynä siis. Tällaisessa turnauksessa yksinkertainen tie käyttää hyväksi sääntöjen porsaanreikää on tehdä toiselle pelaajelle ehdotus seuraavasta diilistä... Mikäli oletaan vaikka että 14k palkintopotista 1. rahat on 8k ja 2. 6k, niin voisin hyvin ehdottaa toiselle pelaajalle että teemme voittaja saa kaiken diilin HUssa ja hän häviää Hun tahallaan minulle, palkkioksi tästä maksan turnauksen jälkeen hänelle vaikkapa 9k, joka siis 1k enemmän mitä alkuperäinen ykköspalkinto. Järjestäjät eivät tietenkään tiedä tästä rahanjaosta kulissin takana mitään ja pistekisaan turnaus kirjautuisi niin että kaiken voittnut joukkue saisi reilusti yli 100-pistettä ja varman voiton tiimikisassa (tiimikisa voitettiin reilusti alle 100-pisteellä). Koska tiimikisan palkinto oli noin 13k, niin lisäpisteiden arvo olisi paljon enemmän mitä diilissä jaettu ekstraraha. Valitettavasti tuollainen sivusumma pahimmillaan saattaa vaikuttaa turnausten diileihin ja loppupeleihin, etenkin halvemmissa turnauksissa pisteiden merkitys saattaa olla paljon suurempi kuin varsinaisten palkintorahojen osuus, jolloin todennäköisyydet erinäköiseen kyseenalaiseen kikkailuun kasvavat väistämättä.

Itsehän jälkikäteen sain tietoa finaalipöytä diiliin osallistuneelta, että jopa Main Eventin finaalipöydässä virolaisosapuolet olisivat ehdotelleet näiden tiimikisan rahojen tuomista keskusteluun ja kaupankäyntiin. Suomalaisosapuolten mukaan suomalaiset olisivat tästä kuitenkin kieltäytyneet, toki tämä nyt ei ole aukoton todiste siitä mitä todella tapahtui, koska kyseisillä osapuolilla nyt ei varmasti olisi kauheita intressejä aiheesta keskustella mikäli jotain tällaista peliä olisi pelattu. Tavallaan kuvaavaa kuitenkin on, että tällaisia keskusteluja käydään jopa tapahtuman suurimman turnauksen finaalipöydässä jossa palkintorahat ovat suurimmat jopa omasta takaa. Pienissä 110-euroisissa nyt mahdollista on käyttää porsaanreikiä aika härskisti hyväkseen ja pistesysteemi todellakin kannustaa siihen, mikäli moraali vain antaa myöten. Suunnittelupuolella mielestäni tässä käynyt moka kun kisa vain lykätty pystyyn, eikä mietitty ilmeisesti juuri lainkaan porsaanreikiä, tai vaikutuksia turnausten tapahtumiin. Pahin skenaariohan on, että joidenkin pelaajien toimesta voidaan tehdä sivudiilejä finaalipöydässä ja esim yhteispelin uhriksi joutuu ulkopuolisia pelaajia. En tietenkään väitä, että tällaisia olis tapahtunut, kyse vaan siitä että tällaiseen toimintaan kannustaminen sivubetsin muodon takia ei ole hyvä asia, mikäli halutaan hyvä "rehti" pelikokemus kaikille. Järkevintä varmaan olis jakaa pisteitä pelkästään sijoitusten mukaan, toki ei tämä kaikkia ongelmia poistaisi, mutta kuitenkin auttaisi.

17. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    En tietenkään muista ulkoa, kuten usein puhuttukin ei mitään vakiotaulukoita ole edes olemassa. Takana olevat stäkit vaikuttavat oleellisesti rangeihin jne. Itse varmasti kuten usea muukin pelaaja on pyöritellyt softilla tilanteita niin paljon, että tuntuma on aika tarkka, toki varmasti rajakäsien kanssa saatan yksittäisissä tilanteissa tehdä virheitä suuntaan tai toiseen. En siis väitä että teen tismalleen 100% oikeita ratkaisuja joka tilanteessa ja jokaisilla stäkkikombinaatioilla ja palkintorakenteilla, tärkeintä nyt varmaan on että tekee pääpiirteittäin oikeita ratkaisuja. Lisähuomiona vielä että livetilanteessa kaikkien stäkkien täydellinen arviointi on ainakin minulle mahdotonta, joten lisäepätarkkuutta tuo se että en tiedä tismalleen jokaista takana olevaan stäkkiä.

18. Pokeri_Piia

Pokeri_Piia Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    572
    Okei. Mietin tota aina että muistaako prot ne taulukot ulkoa että voi käyttää liveturnauksissakin. Kai niitä voi kuitenkin suuntaa antavasti käyttää vaikka tapauskohtaisesti pitää arvioida. Mä varmaan katon liian suoraan koska en osaa arvioida hyvin tilannetta.

19. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Myös eksploittaavat riidit on aika tärkeitä, monesti kädet joissa vastustaja ei tee mitään antavat myös paljon informaatiota. Etenkin tilanteet joissa vastustajan pitäisi tehdä tiettyä liikettä todella suurella prosentilla, mutta ei hän toimiikin toisella tavalla on hyvinkin kuvaavia. Tuossa aiemmassa kirjoituksessa kuvasin tätä lähinnä postfloppia ajatellen, sama koskee tietenkin prefloppia myös. Esimerkiksi jos vastustajan saapuu efektiivisesti hyvin shorttina kahdesti vaikkapa sb, jossa oikea shoverange olisi vaikka 80%, mutta kippaa molempina kertoina, tietenkin syy voi olla siinä että hän on saanut kaksi kertaa huonoimpaan 20% kuuluvan käden, mutta jo tässä kohtaa voidaan lievästi alkaa olettamaan skenaariota, että hän on todennäköisemmin ainakin hieman liian tiukka. Mitä enemmän tällaista informaatiota saat sitä enemmän voit alkaa tekemään muutoksia oman pelisi ympärille, turnausympäristössä kun informaatio on hyvin rajallista pitää juuri tarttua nopeasti tällaisiin pieneenkin informaation rippeisiin. Ei tietenkään kannata mennä täysin sekaisin eksploittaamisen suhteen, silloin helposti päätyy vain eksploittamaan itseään, mutta pikkuhiljaa kannatta toki tehdä pelistrategiaan yhä voimakkaampia muutoksia. Tästä hyvänä esimerkkinä liittyen tuohonkin finaalipöytään oli yksi virolainen jonka kanssa olin pelaillut aika kauan ja nähnyt jo tarpeeksi että olin hyvin varma että hän makseli aivan liian tiukasti, tähän liittyi myös kerran tarkkojen kipattujen korttien näyttäminen, joka antoi vieläkin enemmän informaatiota. Bahamalta muistan että stallaava venäläinen myös sb shoveani vastaan kippasi ATon bbstä näyttäen korttinsa, tämän jälkeen tiesin voivani shovettaa kaikki kaksi korttia häntä vastaan.

20. Rataraato

Rataraato Active Member

Saadut kiitokset:
    237

• Hauska Hauska x 3
  21. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Viimeisenä päivänä tilanne oli siis erittäin tiukka, joukkueemme lähti päivään ykkössijalta ja minä PS2011 ja Kaikkipeliin1 pelasimme kaikki 110-euron turboturnausta. Valitettavasti finaalipöydässä oli kaksi tiimiä joilla oli vielä mahdollisuus nousta ohitsemme, lisäksi Paasosen tiimi hengitty myös niskaamme, kykenimme tietenkin hoitamaan pelin kotia menestymällä turbossa. Omalta kohdaltani turbo lähti liikkeelle hyvin hitaasti, en kauheasti saanut hyviä käsiä, ainoastaan joitakin pieniä potteja kotia. Pöydän vaihdon jälkeen pöytääni tuli sekä Paasonen, että myöskin PS2011, joista ensimmäinen oli pudotuslistalla ja jälkimmäisen suhteen taas toivoin välttäväni kaikkea törmäilyä. PS2011 oli tässä vaiheessa todella mukava stäkki, muistaakseni noin 3x alkustäkki. Valitettavasti hän kohtasi karmeimman mahdollisen skenaarion kun D avasi hän 3bettasi sbstä ja todella aggro BB 4betshovetti (kyseinen kaveri oli pelannut minun ja PS2011 kanssa 330-euroisessa pitkään todella löysällä ja aggrolla tyylillä) PS2011lla oli AKo joten mitään mahdollisuutta ei ollut kippiin ja BBllä oli TT jolloin oli yli 6x alkustäkin edestä flippiä, valitettavasti toinen kaveri voitti ison flipin ja PS2011 oli ulkona. Myös kaikkipeliin1 oli ulkona, joten olin ainut toivo enää tiimillemme, eikä minunkaan tilanne hääviltä näyttänyt.

Onnistuin kuitenkin jonkinverran toipumaan stäkin suhteen ja sain tuplatkin preflopallinnissa tyypillisessä flipissä, minut myös siirrettiin toiseen pöytään jossa reshovetin muistaakseni kaksi kertaa joista molemmat meni läpi, toisella kertaa toivoin oikein maksua kun kädessäni TT. Omaksi kohtaloksi sitten koitui turbotyylin blindien nousut ja 12bb shove Dstä avaamattomaan muistaakseni A6olla ja bbllä sattui herämään TTllä, joka piti. Tiimikisan kannalta positiivinen asia oli, että Paasosen tiimistä myös kaikki olivat ulkona, samoin muutkin tiimiläiset lukuuottamatta kahta tiimiä finaalipöydässä. Tilanne siinä oli se että heidän tuli sijoittua top 2. ulkopuolelle (ilman diiliä) jolloin voittaisimme. Olin henkilökohtaisesti varma lähes että tavalla tai toisella ft tiimit tiedostaisivat tilanteensa ja ehkä tekisivät sopivan diilin jolla homma hoidettaisiin. Tästä syystä olin aika välinpitämätön tilanteen suhteen ja ehdotin kaikkipeliin1:lle ruokailua hotellin ravintolassa.

Tänne menimmekin ja kävimme todella pitkiä ja mielenkiintoisia keskusteluita pokeristrategiasta yms. emmekä paljoa seurailleet finaalipöytää. Ainut tieto minkä sain oli kaveriltani, joka itseasiassa oli aiheesta kiinnostuneempi kuin minä ja seurasi Twitchistä FT lähetystä ja jännitti puolestani ja postaili pari tekstiviestiä. Palattuamme lopulta alas tuli vastaamme ft:ssä olleita Knaapisen tiimiläisiä, jotka selittivät että peli pelattu rehellisesti, samoin diilit jne. Tuossa vaiheessa en rehellisesti asiasta ollut kovinkaan vakuuttunut, mutta yhtälailla olimme siis hävinneet. Aloimme tämän jälkeen naukkailemaan hieman alkoholia pettymykseemme, en henkilökohtaisesti rahan takia niinkään ollut pettynyt, vaan olin aika paljon tehnyt töitä voiton takia ja hävisimme tuon viime hetkillä. Myöhemmin diilissä mukana ollut kävi keskustelua kanssamme ja kertoi sitten virolaisten kähmimisestä ja sanoi että suomalaiset eivät olleet tuohon suostuneet, joten kaipa kaikki meni rehdisti ja me tuskinpa olisimme voittaneet muutoinkaan kun kaksi vahvaa tiimiä pääsi lopulta mainissa noin pitkälle, emmekä saaneet lisäpisteitä.

Myöhemmässä vaiheessa iltaa sitten kaikkipeliin1 houkutteli minut livekäteiseen mukaan, joka ei tosiaan ollut järkevää sinänsä koska olin varsin humalassa. Tultuani pöytään koitin lopettaa alkoholin juonnin ja mielestäni sainkin lisää järkeä ajatteluuni sitämukaa mitä peli eteni. Pöytä oli todella pehmeä pääosin tasoltaan ja nostin tasaiseti 200 euron alkuostostani ehkä noin 600 euroon. Valitettavasti hävisin tämän kaiken illan päättäneessä potissa, pöydässä oli straddle, jonka jälkeen useita maksuja BBstä reissasin AKolla stradle reissasi isosti päälle. Tässä spotissa käytännössä ajattelin että splittistrategia ihan ok, ottaen huomioon kaikki informaatio jaossa, katsoin kellostani "satunnaisluvun ja päädyin maksamaan tällä kertaa. Floppi oli QJT ja toiminta minusta meni että checkrereissasin vastustajaa heti flopilla, peliini vaikutti käytännössä ns. liveriidit ja betsikokoriidit enemmän kuin mikään muu, uskoin että vastustaja ei betsannut mitään kipatakseen tuossa. Hänellä olikin JJ, valitettavasti pöytä runnasi 44 joten hän lopulta voitti tuon potin ja putsasi minut. Vaikka olisin varmaan selvänäkin hävinnyt tuossa kaikki, niin ei kauhean järkevää minusta mennä noin yleensä huonossa pelikunnossa pelaamaan..

Käteispelien kuva noin yleensä ei kuitenkaan ollut mitenkään näin synkkä mitä tässä käy ilmi, yhtä iltaa aiemmin olin voittanut todella hyvin rahaa käteisessä, hyvin lyhyessä ajassa. Tässä suurin lahjoittaja oli hyvin humalassa ollut suomalaismies, jolla oli ehkä 10k edestä käteistä taskuissa 500 euron seteleinä joita esitteli minullekin yhdessä vaiheessa (ilman pyytämättäni), hän myös kehuskeli pöydässä olevansa miljonääri ja hävittyään minulle useita potteja, kutsui minua köyhän näköiseksi yms. Hän myös haastoi minua ja toista pöydässä olevaa 100/50 euron blindeillä Hu pokeriin. Harmittaa ettei ollut enempää rollia, olisi nimittäin tuota nimenomaista pelaajaa vastaan ollut hurja odotusarvoinen bb/100 Hussa, vaikken voi kehua olevani tuon pelin spesialisti. Ehkä olis kannattanut vetäistä muutenkin 10k tililtä ja kokeilla kovalla uhkapelillä, tuo pelaaja oli jopa fisujen maailmassa omaa luokkaansa. Tavallaan myös huomasin käteistä pelatessani, että en tosiaan ole sopiva henkilö tuohon pelimuotoon, minua säälitti noin yleisesti monen vastustajan kohdalla edes voittaa rahaa heitä vastaan. Etenkin tuollaiset humalaiset joiden kohdalla ei varmuutta siitä onko heillä rahaa edes hävitä, en oikein halunnut noita vastaan pelata. Tällainen miljonäärityyppi joka vittuilee jokaiselle pelaajalle tietenkin asia erikseen, tunsin suoranaista nautintoa tällaista vastaan pelatessa ja voittessani. Valitettavasti sitten etenkin käteispokerissa on se toinenkin puolensa.

Noin muuten reissu oli erinomainen viihdepuolelta, etenkin mieleeni jäi hauska illanvietto kaikkipeliin1 ja PS2011 kanssa, yksi hauskimmista illoistani ikinä pokerinpelaajien seurassa. Päädyimme vahingossa jopa strippibaariin joka eräänlainen kruunu illanvietolle, innolla odotankin mahdollista tilaisuutta uusintaan mitä tulee illanviettoon, kyseisten herrasmiesten kanssa. Mika Paasonen jäi myös mieleen äärimmäisen positiivisessa mielessä, hän oli täydellisen riisuttu kaikesta siitä useasti pokerinpelaajiin liittyvästä egoilusta yms. todella jalat maanpinnalla oleva kaveri jonka kanssa oli hauska vaihtaa mietteitä.

• Kiitos Kiitos x 2
  22. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Tallinnan matka sujui siis ihan ok rahallisessa mielessä, vaikken suurta voittanutkaan. Onnekseni olin sentään vaihtanut prosentteja kaikkipeliin1 kanssa jättäen hänelle pelkkää turskaa ja voittaen itse hänen rahastuksistaan. Toki olisin halunnut tilanteen olevan molemminsuuntainen, mutta ei voi mitään joskus menee näin, parhaani yritin.

Mitä taas tulee peliini, eniten ylpeä oli tuosta Main Event suorituksestani, se omasta mielestä paras turnaus mitä koskaan livenä pelannut. Etenkin olin tyytyväinen sihen että voitin paljon sellaisia potteja mitä minun ei olisi "kuulunut" voittaa. Tällä tarkoitan sitä, että poikkesin useissa kohdissa paljon siitä pelistä minkä uskoin olevan ns. oikein ja balansoitua tehdäkseni keräämäni informaation kohdalta hyvin röyhkeitäkin peliliikkeitä. Esimerkiksi useita overbetsejä tai rereissuja tilanteissa joissa ylibluffasin vain aivan röyhkeästi, koska uskoin vastustajien käytännössä kippaavan koko rangensa. Tämä myös toimi erittäin tehokkaasti. Tietenkin jos yksityiskohtiin mennään turha ylpistyä, tein yhtälailla varmasti myös virheitä paljon (joita en itsekään tiedostanut), mutta vertailukohta tässä onkin oma nykyinen taso ja suhteessa siihen suoriuduin omasta mielestä mainiosti.

Lupasin myös alussa kirjoittaa jotain nettipeleistäni. Niiden suhteen olen aika pettynyt itseeni. Olen pääosin hyvin laiskasti pelannut nettipokeria tähän mennessä vuotta, verrattuna etenkin aiempaan toimintaani. Toki suuri vaikuttava tekijä ovat olleet matkat, sairastumiset yms. Lisäksi Tallinnan jälkeen tililtäni katosi 8500 euroa, joka oli melkoinen henkinen takaisku. Nukuin muutamia öitä heikosti ja sen jälkeen pelimotivaatio katosi joksikin aikaa ja omasta mielestä pelasinkin aika huonosti suhteessa omaan tasooni. Lisäksi streemit ovat vaikuttaneet ehdottomasti negatiivisesti peliini, usein keskityn pelatessa niihin liikaa ja saatan misclickkailla tai en muista käden aiempia aktioita ja teen siitä syystä typeryyksiä yms. Lisäksi vaan saatan katsoa muiden pelaamista ja unohtaa aloittaa omia pelejä... Kaikenkaikkiaan tässä suhteessa pitäis ottaa itseään niskasta kiinni ja saada aikaiseksi järkevää volyymia. Valitettavasti taas matka edessä, jolloin varmaan nettipokerit jää tyysti väliin, joten ei tämä sen suhteen hyvältä näytä lähitulevaisuudessa.

Sittarit ja spinarit poistettuna volyymini ja tulokset näyttävät tältä tämän vuoden osalta pääpiirteittäin, tosin Veikkaus-pokeri puuttuu.

http://i.imgur.com/vJL3qMP.jpg

Tänään pikaisen laskun mukaan 80. päivä tältä vuodelta eli suoritukseni on surkeat 14 turnausta pyöreästi päivää kohti, ja olen vieläpä melkoinen massagrindaaja kun pelaan, joten eipä kehumista volyymin suhteen. Käteistäkään en ole kauheasti pelannut joten sekään ei selitys ole, vaan yksinkertaisesti vähä pelaaminen ja huomattava lomailu.

Mitä taas tulee itse pelituloksiin, niin yhtäkään merkittävää voittoa en ole voittanut, vaan tulos tasaisesti pienempiä voittoja. Paikkoja tosin ollut hyvin tärkeimpinä nyt tulee winamaxin seriesin FT ja Partyn 109d Main Eventin FT, joista kumpikin päättyi osaltani katastrofiin. Ensimmäisen kohdalla vieläpä en ollut mielestäni parhaimmillaan turnauksen loppuvaiheilla mitä tulee suoritukseeni. (Olin juuri kotiutunut Bahamalta silloin ja unirytmit ihan sekaisin ja pelasin sitä todella väsyneenä joten ehkä tämä hieman antaa anteeksi suoritustasoani, mutta ei kaikkea)

Onneksi tulevaisuus sinänsä näyttää valoisammalta sillä nyt olen saanut selvitettyä tuon pitkään vaivanneen rahavarkauden ja korvaukset kaikista menettämistäni rahoista tililleni. Lisäksi olen hankkinut uuden tietokoneen. jota tarkoitus käyttää omavalmennukseen ja taitojen kehittämiseen. Saan tietokoneen Jimm'siltä mitä ilmeisimmin matkani jälkeen vasta käyttööni, sen jälkeen pitää aloittaa sitten ankara työ postfloptaitojen hiomisen suhteen. Koitan myös päästä grindausrytmiin ja saada peleihin volyymia kunnolla silloin kun pelaan ja parantaa tuota streemivuotoani. Tässä siis melkoisesti tavoitetta nettipelien suhteen.

#22 Cerf83, 21.3.2017
    Viimeksi muokattu: 22.3.2017
    • Kiitos Kiitos x 1
  23. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Tällä viikolla edessä matka Irlantiin, Irish openiin johon paikka tuli voitettua Ipokerin sateliitista. Tuosta Ipokerin sateliitista vielä senverran, että kyseessä ehkä yksi heikompitasoisista 100-euroisista mitä netissä olen pelannut, minähän pelasin sitä ehkä 3-4 kertaa ennenkuin osuin, kerran jopa bublaten paketin, joka kerta toiminta pöydissä oli todella käsittämätöntä. Samanlaista taso on noissa Ipokerin Vegas-sateliiteissa joita tullut tilalle nyttemmin, jos jotain kiinostaa Vegas, niin nuo sateliitit varmaan aika helppoja ainakin mitä tasoon tulee. Ipokerin paketissa hyvä bonus oli, että matkarahaa oli riittävästi, esimerkiksi aikanaan starssin paketissa 1k turnaukseen tuli vaivaiset 400-euroa matkarahaa ilman majoituksia, Ipokerin paketissa sentään 800-euroa+majoitukset.

Lähes yhtä suuri syy kuin livepokeri on se etten ole koskaan käynyt Irlannissa ja Dublinissa ja turnausten jälkeen on suunnitelmissa tutustua samalla muutaman päivän kaupunkiinkin. Itseä kiinnostaa paljon nuo historialliset nähtävyydet ja niitä piisaa varmasti koko ajaksi.

Mitä tulee peleihin, niin Mainin lisäksi ajattelin ainakin pelata 550-euron 6maxin ja muutoin sitten sivuturnaukset riippuvat aika vahvasti menestyksestäni pääturnauksessa. Mikäli noutaja tulee heti alkuun, niin pelattavaahan on koko ajaksi aikalailla loputtomasti, toivotaan ettei nyt ihan totaalista tunkitusta ole tiedossa.

Aiemmista livekokemuksista olen taas oppinut jotain, Bahamalla koitin kädet poimia muistiin pelkkien aivojen avulla, mutta totesin että itse tilanteessa ei tule keskityttyä tarpeeksi käsien muistamiseen, että ne kykenisi aivan tarkasti palauttamaan jälkikäteen. Virossa yritin kirjoittaa käsiä kännykälle, mutta sekin tuntui epäkätevältä. Nyt hommasin mukaani muistivihon johon voin kirjata käsiä mahdollisimman tarkasti muistiin heti käden jälkeen, kaikki toiminta, betsikoot ja stäkkisyvyydet jne.. Tarkoitus sitten tuoda mielenkiintoisia käsiä kotia ja analysoida tilanteita samaan tapaan mitä nettipelien suhteen. Mikäli todella kiinnostavia käsiä tulee, yritän laittaa tännekin.

Nettipeleissä taas eilinen oli sitä itseään, Sunnuntait kyllä vakiopaikka tuhota viikon tuloksesta iso prosentti noissa megafieldeissä, joissa ei sitten seiso kuitenkaan. Sinänsä kuitenkin turha kai itkeä tuon takia, kun muuten kuukausi ja viikko mennyt hyvin, mitä tulee tulokseen peliä kohti. Vaikkei mitään isompia voittoja ole tullutkaan.

Ongelmia on silti vielä pelimäärissä, vaikka nyt hieman ahkerammin pelannut, silti tulee liiaksi laiskoteltua, eikä turnauksia/päivää kohti ole kuin 19 kappaletta noin, kun lukeman pitäis olla noin 30 minimissään. Onneksi nuo korttirikokset on selvitetty ja motivaatio on jatkuvasti ollut nousussa.

Harmi vaan että suunnitelmia pelin kehittämiseksi estää Jimm'sin uskomattoman hidas toiminta, kun tilasin tietokoneeni he antoivat toimitusaika arvioksi enintään 1viikko osille+kokoaminen, ja nyt kohta tulee 3-viikkoa enkä ole saanut vielä konetta, eikä heillä ole kuulemma edes osiakaan vielä. Soitin jo kertaalleen ja valitin toiminnasta, ei kovin järkevää toimintaa lupaille asiakkaalle tiettyjä toimitusaikoja ja sitten totaalisesti missata ne. Lisäksi jos toimitus viivästyy, asiallista olisi ottaa asiakkaaseen yhteyttä ja kertoa mikä tilanne on, tuotakaan ei tehty oma-alotteisesti. En tiedä onko vaan tosi huono tuuri kaupan kanssa, mutta Turussa asuessa oli myös ongelmia heidän suhteensa.

Into kyllä kova koneen suhteen, pitää vaan toivoa että saisin sen matkan jälkeen, sitten tarkoitus aloittaa kova työ oman pelin saattamiselle paremmalle tasolle. Paljon on kyllä töitä tehtävänä, en voi sanoa olevani kovinkaan tyytyväinen omaan pelilliseen tasoon, etenkään monimutkaisissa postfloptilanteissa.

Käteistäkin tullut hieman pelattua taas pitkästä aikaa, tulokset vähän kaksijakoiset, Starssilla tuli otettua nousuja, mutta sitten taas oikeastaan kaikki nousut tuli hävittyä hudittomalla saitilla ihan uskomattomalle fisulle muutamissa setupeissa. Tämä siis NL400 tasolta, starssilla pelasin pienempää Zoomia jne. Sinänsä kyllä hauskaa miten iso ero peleissä oli, vaikka minut perseraiskattiin hudittomalla saitilla niin pöydän taso kyllä heikompaa mitä Starssin peleissä. Toisaalta itseä kiehtoo juuri Starssin pelit ihan opetusarvonsa suhteen, mukava välillä käydä kamppailemassa siellä vahvempaa vastusta vastaan ihan senkin kautta että saa analysointiin käsiä.

• Kiitos Kiitos x 2
    • Mestari Mestari x 1
  24. Cerf83

Cerf83 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    437
    Kävin pelaamassa huvin vuoksi elämäni ensimmäisen HU-turnauksen. Kokemus oli kyllä todella huono kaikenkaikkiaan. Ensiksi pelaamamääräksi tuli 22, jolloin turnaus muodostettiin niin että 12 pelaajaa joutui pelaamaan ensimmäisen kierroksen ja 10 pääsi suoraan jatkoon. Tämähän antaa aika röyhkeän edun niille joilla arpaonni käy tässä vaiheessa, mikäli edes mitään arvontaa yleensä järjestettiin. Tapaa jolla jatkoon suoraan päässeet valtiin ei kerrottu, eikä muutenkaan mitään infoa annettu. Henkilökunta väitteli aluksi mitä tehdään ja paikanpäällä tuntui päättäneen asian omilla tavoillaan. Minä sitten tietenkin kuuluin huono-onnisiin ja jouduin pelaamaan heti ensimmäiseltä kierrokselta asti.

Vastaani asettui Tonybet hupparinen mies, tämä ei varsinaisesti kertonut vahvoista pelitaidosta. HU eteni hyvin hitaasti sillä itsellä nyt ei ainakaan erityisen hyviä käsiä tullut, ei bluffaamisen tai valuen kannalta, lähinnä pieniä potteja liikkui suuntaan jos toiseen. Pelin kannalta ratkaisevaksi jaoksi muodostui jako jossa avasin Dstä ehkä 40bb tms efektiivisesti vastustaja 3bettasi noin 9bb ja shovetin 4bettinä 99n ja vastustajani maksoi A2olla tämän, river oli sitten A jolloin hävisin. Itselle jäi tämän jälkeen vain jotain 11bb. Tämän jälkeen sitten sain muutamia blindejä lisää shoveilla ja viimeinen jako oli kun vastustaja avasi 2x D ja minulla BB.ssä KQ jonka reshovetin ja hän maksoi AAlla. Rakenne oli aika tavalla hyperi ja lisää varianssia lisäsi tuo arvontasysteemi, joten jälkikäteen ajateltuna en kyllä helposti uudestaan HU liveturnaukseen mene, vaikka pelimuotona se on ihan hauska.

25. Ghaleon

Poker Coach

Saadut kiitokset:
    3 706
    Heh kunnon paisti muuvi kyl vihulta tos ratkasu kädessä. Meinaan sun avaus oli varmaan jotain 2-2.5bb väliltä kun 40bb efektiivisillä ollaan. Siihen to 9bb 3betin teko on melkonen överi ottaen efektiiviset huomioon. Lisäksi A2o preflop poikki meno 40bb deep kuulostaa hyvin kyseenalaiselta vaikka ois liipasin herkkä vihuki vastassa. Käytännössä menis kyl tollasella stackillä A2o aina maksu rangeen mulla. Ei 3betillä oikein mitään hyvää saavuta.

Lataa...