1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.
  2. Seuraavat Twitch-streamit: Hyvää Joulua ja Menestystä Vuoteen 2019!

Kauriksen Häröpallo Blogi

Keskustelu osiossa 'Eliittiblogit' , aloittajana Kauris84, 31.10.2013.

1. makinee

makinee Active Member

Saadut kiitokset:
    231
    Voit kokea suuren ihmetyksen, kun "pääset" lumiasta eroon. Nopeampi ainakin on ja jos käytät whatsuppia niin toimii reaaliajassa. Kaverilla oli tuo 610 ja whatsupp viestit tuli joskus jopa parin päivän viiveellä :D

• Kiitos Kiitos x 1
  2. Kauris84

Kauris84 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    2 245
    Pääsee sillä lumialla nettiin 2 minuutissa, voi eroa olla tosiaan :mrgreen:

• Hauska Hauska x 1
  3. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Joo-o. Tämähän on tietokone vs. vanha lumia, kirjaimellisesti :D whatsuppikin tuli otettua nyt käyttöön ja älysin kuina kätevä se onkaan. Oon 100 vuotta jäljessä noissa laitteissa et uusia juttuja miljoona vähintään. No, opetellaan...
    Ainakin töissä voi nyt olla netin päässä ja ehkä pelata pokeriakin joko tolla tai käyttää tukiasemana tabletille :whistling: Toki varavirtalähde pitää vielä hankkia.

4. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    VITTU!! No se siitä, ei töitä. Liian ruma ja karvainen naama, veli venäläiselle pitää maksaa palkkaa kun hän tulee suomeen ja istuu koko päivän tekemättä mitään. Kiitos vaan omien silmään kusemisesta. Helvetti soikoon mitä touhua! Saatana toiset joutuu vuositolkulla tekeen paikkansa eteen jotain ja toiset tulevat ja vievät ne !!!!!!! Ja suomessahan kaikki on hyvin???? Voi vittu!

Otin jatkoa 3kk nyt ja 2 päivää viikko, katotaan kuinka sekasin saan tuon mestan, en aio laittaa tikkua ristiin kyllä tuolla ja tuon kotiin kaiken mikä irtoo. Eli "jonon jatkoksi", sinne missä ne muut noudattavat samaa. Se on tasan niin että mä käyn siellä juomas aamukahvit ja tuun kotiin tuon 2 päivää/viikko. Minä en rupea tekemään orjatyötä, ehkä mä olen tehnyt sitä liian helpolla ja luulevat että jatkan, ei tuu tapahtuun.

5. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Tämä viikko vielä 4 päivää ja sit 2 päivää, mutta se on varmaa että mä rupeen tekemään tuolla vaan "omia hommia", eli kaikenmaailman simulaattorinosia ja muuta rupeen väsään mielin määrin. Yks työkaveri siel just teki "kolmipyörän" itelleen eli poljettavan istumapyörän, josta tosin sai jo valitusta et "ei saa tehdä omia hommia". Pitääkö se 4 tuntia tosiaan istua paikallaan ja odotella sitä kerran viikossa tuevaa pientä työkeikkaa eikä aikaa saa käyttää hyödyksi? Paskaa sanon minä. Tosin, tuota se on ollut pitkän aikaa, joskus on pari päivää hommia mut eipä noita ole kun se kerran kaksi kukauteen ja jos onkin, sinne otetaan kans naamarajalla porukkaa tekemään mitään...

6. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    No, tänään tulee uus rattiteline postin tuomana, tai pitäs tulla. Jotain positiivista tähän päivään. Pitänee rääkätä joku auto henkihieveriin tänään jotta saa suurimmat aggroilut pois :D
    Täytyy kyllä sanoa et kun nyt tuli tämä "yllätys", niin pokerille onkin yhtäkkiä ihan sikana enemmän aikaa. Kaikki päivät itse asiassa paitsi noina parina pitää käydä tuolla kääntymässä. Katellaan mitä tapahtuu, mikään ei kuitenkaan ole varmaa nykyään niinku tästäkin hyvin huomaa... Ei mitään säännöllistä.

7. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Dodii, hiukan sai tuota uutta rattitelinettä kasaan. Perhana, on se tukeva laite vaikka sitä epäilin että miten mahtaa heilua tuo rattiteline kun se on tuettu vain tuolta juuresta. Mutta paksu rauta on paksua rautaa. Kyllä se luonnollisesti heiluu hieman fysiikan lakien takia mutta ei mitenkään häiritsevästi, kovempi ajo näyttää sitten joskus...

IMG_20170116_165331.jpg

Näppäimistölle pitää keksiä vielä jou paikka kun hiirelle löyty yllättäen paikka pc:n päällä, kirjotan nytkin näppis sylissä eikä ongelmaa, eli joku pöytätila sille.
    Eikä tota rattitelinettä edes tarvi siirtä mihinkään kun se ei ole tiellä, entinen oli tiellä. Eikä se liiku ilman että nostaa ja se painaa sen 15Kg+ kuitenkin kaikkineen. Se on kuin liimattu tohon mattoon mikä on sen alla...

IMG_20170116_191234.jpg

Penkki on joku 5cm liian matala, mutta se on ihan luonnollista koska puuttuu kiskot välistä mut tuokin uusitaan tässä kun jaksaa... Tosin, tuo rattiteline kun nyt pysyy tuossa se olis ihan sama minkä sohvan tohon laittais kun rattiteline ei luista mihinkään.

Honorin kamerakin tuli nyt korkattua, komiaa! Pirun hyviä kuvia vs. lumia vaikka lumiakin oli ihan ok kamerana.

Neopreenitossut tuli myös testattua kun kerkesin käväseen radalla, helvetisti parempi. Nyt ei muuta kun uo istuin enään ja vähän säädän näyttöjen pöytää ylemmäs.

• Mestari Mestari x 5
    • Kiitos Kiitos x 1
  8. xxIxx

xxIxx Moderator
    Moderator

Saadut kiitokset:
    3 000
    On kyllä helvetin hieno laitos toi sun simusysteemi!!

Miksei enää pokerista tänne vai teetkö oman blogin siitä?

Orjat ei saanu rahaa.

• Kiitos Kiitos x 2
  9. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245

En mä tiedä, ehkä tuo on sama ku muilla et pyttykuvia kyllä tulee mutta muuta dataa ei... Tuloksia todennäkösesti kyllä tulossa sitten kun on sen aika.

Tällä hetkellä olo on sen verran aggro että pitää kärsiä tämä vi*utus työhommeleista, se kun on luissa ja ytimissä asti (menee ohi viikossa parissa kai...) ja sen jälkeen sit katotaan missä mennään.

• Kiitos Kiitos x 1
  10. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Liian pienet näytöt, tohon sopis nyt helkkarin hienosti sellanen kaareva 35" 21:9 näyttö tai jopa 40" tv... :twisted: :P

IMG_20170117_174801.jpg

Tabletti pultattuna pöytään, tai sen teline, sen saa tuosta nypättyä telineen kans irti helposti.

IMG_20170117_174514.jpg

Tuo mun jumalattoman tehokas (kröhöm) "high-tech" vahvistinkin löysi paikan, niinikään pultattu "pöydän alle" tuonne oikeaan reunaan (eka kuva) ja siellä pysyy :D

Nyt alkaa näyttään paremmalta, ei tartte tota pöytää tai tätä ajopenkkisysteemiä kyllä varmaan vuosiin (lupaamatta paras! :mrgreen:) muuttaa mitenkään. Tuo itse penkki vielä vaihtoon ja kiskot alle, koska pitäs saada hieman pituussäätöä, eli eteen/taakse... Itse penkki nyt se olennaisin.

Samalla hieman ergonomiaa kun pitää pokeria pelata. Tuon penkin selkänoja on vähän tämän näkönen: ) Kun parempi olis sellanen ] tuon muotoinen kirjaimin ilmaistuna... Eli selkä menee kieroon herkästi, eli selkä tavallaan uppoo liian pitkälle, ei ole mitään ristiselän tukea ja tuokin on pidemmän päälle ollut rasite.
    Istuinosa rupeaa olemaan aika kova kun on jouset ja ohuehko vaahtomuovi alla. Kyllä se vähän nykyään harmittaa että hävitin istuimen joka mulla oli aiemmin, sellanen harmaa Honda Civicin (tais olla 89vm.) penkki, pirun hyvä penkki mutta se tuli vaihdettua punaseen kuppimalliin joka niinikään putkirunkoisena ei ole tarkoitetu istuttavaksi jatkuvasti.

• Mestari Mestari x 2
  11. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Jännää... Miettikääs tämmöstä lausetta "karenssi ja toimeentulotuki on kannattavampaa kuin työmarkkinatuki, koska talouteen tulee 20€/kk enemmän rahaa toimeentulotuen ja karenssin (-20%) kanssa kuin työmarkkinatuella ollessa ja karenssin jälkeen se on satasia lisää".

Mikä on väärin? En tiedä. Tuo on vieläpä ihan fakta, saisin siis 20€ enemmän rahaa mitä nyt jos ottaisin karenssin ja kun karenssi on ohi, saisin 270€ enemmän käteen... Näinkö sitä suomessa työmarkkinatuella kannustetaan töihin? Tuosta ei ole edes kyse tässä varsinaisesti, mutta miettikää nyt... Karenssin pitäs olla jonkinsortin rangaistus, päinvastoin perheellisille se tuo vain vapauden olla tekemättä mitään ja saa enemmän rahaa... Kuka helvetti näitä juttuja oikein säätää? Joku perheetön ilmeisesti.

Mä en tajua mikä tuossa on pointti, siis idea. Osaako joku kertoa tän selkokielellä miksi näin? Onko tarkotus se että kun perhe saa työmarkkinatukea, pitää jokatapauksessa olla sossun asiakas (olettaen että hakee kaiken minkä saa etuuksina) ? Olen kuvitellut ainakin että työmarkkinatuki olisi elantoa töitä odotellessa yksinään, eli siis sen pitäs yksinään riittää... Yksinasuvalla tai lapsettomalla taas tilanne on aivan eri, sossusta ei tulisi senttiäkään vaan saa "liikaa" tai jos puolison tulot ei vaikuta.

Omalla kohdalla me ei olla haettu sossusta mitään sinä aikana kun mulla on työmarkkinatuki juossut. On tosi typerää näin ajatella eikä se ole oikein, mutta jos miettii että paljonko tuossa on taloudessa "hävitty", on se jotain 3000€ paikkeilla tähän asti. Tämä on ollut aina tiedossa mutta kun ollaan vähemmälläkin pärjätty niin omalla kohdalla en ole noita tukia hakenut edes, ei ole ollut tarvetta.

12. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Voi helkkari oikeesti... :D

Tämä menee kyllä jo rasismin puolelle. Myös omalla kohdalla, kaikki on olleet sitä mieltä että hoidan hommani hyvin ja moni on haavi auki kun sanon että naama ei kelvannut... Meitä on useampia jotka on nyt saaneet ei-oo:ta mukamas ettei ole määrärahoja tai muuta (just ne sitä mainosti et on tullut lisää). Tekosyy ettei tarvitse palkata. Tuo ettei tee mitään työmaalla on helvetin iso vitsi kun ei saa tehdä mitään, pitää olla kuin kone katoksen alla odottamassa että sitä tarvitaan. Pitää olla 4 tuntia ja istua paikallaan. Just yks tyyppi ei saanut edes kuntouttavaan jatkosopimusta kun "istui vaan paikallaan 8 tuntia". Tai sai se sopimuksen mutta ei tuosta rasistiämmältä vaan toiselta pomoista...

Itseäni lähinnä vituttaa se että tuossa meni puolitoista vuotta täysin hukkaan ja tuntuu että kaikkeni sille annoin että voisi työllistyä, astuin suoraan kuntouttavan työtoiminnan kusetukseen...
    Karenssi tai jatkaa tuota saatanan typerää touhua. En tiedä, odotan vaan koska räjähdän ja annan kuulua kunnolla tuolla :D

13. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    En tiedä mikä helkkarin voodoo mulla on päällä, koska jos tuosta nyt täytyy karenssi ottaa niin sit jälleen lähtee pokerirollit veke... Monesko kerta, onko joku laskenut? Riittääkö 50? Ainakin 4 vuotta tässä on tuota yritetty kasata ja taas ollaan tilanteessa kun joku taikoo ongelmia ja taas ei tule pokerista mitään.. VITTU! Paljonko ihminen sietää paskaa niskaan? Välillä tuntuu että mun elämä on sit että odotan vuosia asioita ja sit ne ei toteudu ikinä tai jos toteutuu, ne katoaa...

14. Pokeri_Piia

Pokeri_Piia Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    572
    Noi KELAt ja työkkärit tuntuu aika usein et vaikeuttaa ihmisten elämää vaik pitäs olevinaan auttaa. Niinku keksitään jotain palkatonta "kuntouttavaa työtoimintaa", mutta sitten työtön ei saa tehdä mitään millä vois oikeesti työllistyä kuten opiskella tai tehdä freelance-hommia. Työkkärin päiväkerhoissa pitää käydä mutta itse ei saa aktivoitua vaik sitä aina hoetaan että työttömiä pitää "aktivoida".

15. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Sitähän se on lain puitteissa mutta raha ei aina ole ratkaisu yksinään... Saadan työttömät pois työttömien kirjoilta tuollakin tavalla, se on vain paperissa näkyvä juttu.

Jotenkin tuntuu siltä et onkohan se burnout nyt tässä sitten kun joka päivä meinaa oksentaa tai on jo paha olo työmaan portilla, oon ihan lopussa muutenkin. Jo ajatus sinne menosta on typerää... Yhtä työlästä saada motivaatio edes lähteä ulos ovesta.... Mutta miten helvetissä mä "vakavanaamainen" kaveri osaan näyttää että asiat ei ole ok kun negatiivisuus ei ole mulle millään tavalla luonteen piirre, se siis ei näy ulospäin. Pitäs vissiin oikeesti viskasta joku teitokone seinälle työkkärissä ennen kun ne huomaa että mikään ei ole kohdallaan... Jonkinlainen masennuskausi tästä nyt ainakin tuli..taas.

16. makinee

makinee Active Member

Saadut kiitokset:
    231
    Täytyy myöntää, että komian rallisimun oot rakennellu! Tollasella kelpais ajella :)

Toi kelan kanssa kun joutuu taistelee tuntuu ihan päätä seinään hommalta välillä..... :/ sitä en myöskään ymmärrä,. miksi työttömyystuki on suurempi kuin opintotuki... ja sitten jos olet työttömänä niin on usein tilanteita, että ei kannata ottaa työtä vastaan koska palkka on melkein saman kun työttömyystuki. Tämä ei kyllä edistä työllisyyttä :D

Suuri tekijä työnteossa jaksamisella on, että viihtyy työpaikalla. Sitä jaksaa vaikka lapioida paskaa, jos työporukka ja ilmapiiri on hyviä!

Toivottavasti helpottaa!

• Kiitos Kiitos x 2
  17. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Joo eiköhän tuo helpota. Hetken se pistelee kuin Sunday Millionin sija 13 tippuminen AA vs. KK. mutta menee ajan kanssa ohi :)

• Hauska Hauska x 1
  18. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Btw. Toimii mania tällä puhelimella todella hyvin. Lieneeköhän hyvä puhelin vai toimiva saitti :P

• Kiitos Kiitos x 1
  19. makinee

makinee Active Member

Saadut kiitokset:
    231
    varmaan kummatkin!

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  20. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Joku kaunis päivä mä osta vielä 200 - 300 superautoa ja maksan niistä 1500€ - 2500€... Jaa ettei onnistu vai?

Mutta en vielä, en ennen kun tuo resoluutio ynnä muu saadaan siedettäväksi :coffee: Varmaan montakin kertaa tän blogiin linkannut mutta kun..kun... :mrgreen:

• Kiitos Kiitos x 1
  21. makinee

makinee Active Member

Saadut kiitokset:
    231
    Sitte ku sulla on tollanen simu niin tuun kyllä ajelee :D

• Kiitos Kiitos x 1
  22. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Tuo vaatii jo oman tilan johonkin nurkkaan... Mutta joskus vielä :whistling:

• Hauska Hauska x 1
  23. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Prkle, jos meillä ei ole säätöä, niin me tehdään säätöä...
    IMG_20170119_193718.jpg

Korkeutta pari senttiä ja tuolia taakse 5cm. Nyt se olis melko oikealla kohdalla ehkä... Tämmönen pikaviritys tohon. Enskuus tulee uus tuoli jostain, vähän vielä auki tuo homma mut siinä pitäs sit olla kiskot...

Btw. nyt mahtuu kotiteatterin subwooferkin penkin alle... :P

E: Että olen hyvä :P Ajoasento on täydellinen nyt. Mikä mittanauha, missä? :D

• Hauska Hauska x 1
    • Mestari Mestari x 1
  24. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Pari päivää olen ollut ihmeellisen hyvävointinen, lienee syy tuo että en ressaa mistään ja nukun silloin kun nukun ja herään kun herään, nytkin klo 5->16.

Sellanen stressinpurkaus tuli tuossa eilen aamuyöstä jostain syystä, olin aivan rento ja mikään ei tuntunut häiritsevän, ei mikään ajatus ja en edes kyllä ajattellut mitään, taisin siinä jokusen kyyneleenkin tipauttaa... Elämä on joskus yhtä helvettiä ja se ei tarvi olla edes fyysisesti sitä, henkinen puoli on vähintään yhtä raskasta.

Aivan kun jänittynyt kuminauha olisi vihdoin irronnut toisesta päästä. Nyt on eka kerta varmaan kuukauteen kun herään ilman että olen vihainen tai päätä särkee kuin hullulla :D On se kumma miten stressi ja elämä vaikuttaa oloon noinkin, ainoa ongelma on varmaan se että en osaa purkaa sitä itse silloin kun haluaisin, sen pitää tapahtua omin nokkineen ajan kanssa...Kuten vähän kaikki mulla, kaikelle on oma aikansa ja asioiden pakottaminen on luonteenvastaista.

Tämä kuukausi jos onnistuisi oleen ilman isompia stressejä ja näin niin uskaltaa sitten taas ruveta pokeriakin pelaamaan, se tosin ei aiheuta pitkäaikaista stressiä sen kummemmin mutta se ei toimi jos pelaan tietäen että kaikki vi*uttaa valmiiksi.
    Pakkohan se on sanoa mutta työttömänä työhön yrittäminen haittaa harrastuksia aika rankasti, ei pelkästään se että teet työhakemuksia vaan kaikki, kun kaikki on hemmetin sekasin ja tulet toimeen juuri ja juuri, ei vaan ole varaa rentoutua henkisesti yhtään.

25. makinee

makinee Active Member

Saadut kiitokset:
    231
    Kyllä henkinen helvetti voi olla jopa rankempaa kuin fyysinen. Fyysiseen pahaan oloon usein auttaa perus särkylääkkeet yms, henkiseen onkin hiukan hankalampaa saada mitään helpotusta....

Stressin vähentäminen kaikin keinoin on yks todella hyvä ja toimiva ratkaisu!

• Kiitos Kiitos x 2
Lataa...