1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.
  2. Seuraavat Twitch-streamit: Hyvää Joulua ja Menestystä Vuoteen 2019!

Kauriksen Häröpallo Blogi

Keskustelu osiossa 'Eliittiblogit' , aloittajana Kauris84, 31.10.2013.

1. vaakku

vaakku Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    365
    Taisin joskus kyselläkkin chatissa vai oliko se täällä blogissa noista sun nukkumishäiriöistä,mutta ei enään muista mitä vastailit...

Itelläkkin oli parisen vuotta unihäiriöitä eräistä elämäntilanteista johtuen ja aika äkkiä se mies menee ihan sippiin ja arki vaikeutuu huomattavasti jos ei saa nukuttua kunnolla.Ei ollut väliä oliko nukkunut 3 tuntia vai 9 tuntia , aina yhtä väsynyt.Ei vaan päässyt syvään uneen.Onneksi itse selvisi pelkällä melatoniinilla , jota tuli latkittua parisen vuotta, vieläkin ajoittain jos tarvii,eikä saa unta

Oletko pyytänyt lekurilta unen saantiin lääkkeitä,luulisi ainakin että löytyy herollekkin semmoisia troppeja että pysyy silmät kiinni koko yön.Arjesta ei vaan tule mitään jos uniongelmat vaivaa pitemmän aikaa.Varsinkin jos sulla olisi vielä tuon kuntouttavan työpaikan jälkeen vielä oikeita töitäkin ehkä luvassa..?

2. Pokeri_Piia

Pokeri_Piia Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    572
    Semmonen nappi mitä ei Suomesta saa, mutta ainaki Amerikasta ja Britanniasta saa ihan käsikauppalääkkeenä: diphenhydramiini. Briteissä nimellä Nytol. Allergia- ja unilääke. Ainakin mulla auttaa hyvin unen saantiin, unessa myös pysyy eikä oo tokkurainen olo herättyä. Tosin tämä nyt ei auta ellei ole ulkomaan reissua tiedossa.

3. Kauris84

Kauris84 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    2 245
    Joo olen kokeillut melatoniinia, tenoxia ja paria muutakin valmistetta, eivät ole vaikuttaneet ongelmiin. Melatoniini ehkä paras noista mutta mulle se teki järkyttäviä sivuoireita jotka ovat muuten hyvin harvinaisia käsittääkseni. Mutta olen tuosta puhunut jo typin (työvoiman palvelukseksus, eli työkkäri versio 2) kanssa että ottavat selvää onko se tuo paniikkihäiriö mistä se johtuu että en ole nukkunut sitten ekan luokan kunnolla... Olen vaan välillä niin helkkarin väsynyt jauhamaan asiasta kun sitä kyllä kuunnellaan mutta mitään ei tapahdu vuosiin... Joskus tuntuu että ei olisi ikinä pitänyt puhua ongelmista. Jos ne tuon takia ei ota töihin niin en enään ikinä puhu ongelmistani tuolla tasolla.

No mutta, heräsin klo 20 illalla ( ja se 25h tuli valvottua, nukuttua 11h) ja eihän se tästä parane, pääse nukkumaan aikaisintaan 23 tunnin päästä taas seuraavaksi, eli hajoillaan nyt sitten taas :wall:
    Kyllä tämä on yhtä helkkarin kidutusta. Tosin pieni chance olis että töiden jäkeen eli joskus varmaan klo 12 huomenna vois nukkua päikkärit, poitsu pitää hakea kuitenkin puol 4. Tässä on vaan aina se riski että nukun sitten pommiin tuosta ja en edes tiedä miten siinä sitten käy (enkä saa välttämättä nukuttua, tämä stressaa alitajunnassa just)... Ei auta jättää tuota poitsua yksin enne kun emäntä tulee kotiin joskus klo 19 tienoilla... GG vaan kahvinkeitin huutaa hoosiannaa huomenna :D

4. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    No, perhana pitänee sitten katella NHL:ää taas paljon ja kerkeää jopa Ghaleonin valmennusta seuraan. Pitää kaivella positiivisuuksia sitten tästäkin...
    Työt nyt menee huumorilla vaikka olis vähän pää kainalossa, ellen nyt sitten jopa nuku siellä jo päikkärit kuten tässä taannoin yks päivä :D Paikallaolo on vain vaatimus kuitenkin...

5. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    No, mulla on asiat vielä hyvin suhteellisesti, joillakin siinä pisteessä että vetää sanattomaksi. Näille ei voi kuin toivoa jaksamisia :roll:

Pokerin osalta on ollut vain freerolleja nyt, ei ole jaksanut alottaa edes kunnon settiä vaan nuo on mennet sivussa.

No, se on joulu kohta ja sen pitäisi olla ilon ja yhdessäolon aikaa, tosin se ei aina ehkä sitä ole mutta yritetään edes :)

6. Pullakahvipro

Pullakahvipro Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    858
    Juo pottu kossua ni on kumma jossei uni maita.... Vaikket vissiin tainnu pahemmin alkkohoolia käytellä, mut sittepä tehoaa paremmin.....:D

Tosin siitä voi tulla sivuoireena norjan puhumista pöntölle :mrgreen:

• Hauska Hauska x 1
  7. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Tosiaan alkoholia en ole koittanut tohon :D Vielä ainakaan, katotaan sitten kun kilahtaa kunnolla :mrgreen: Täytyy sanoa eukolle että kaivaa sitten ainakin Norjan ja Puolan sanakirjat kun yrittää ymmärtää :lol::lol:

• Hauska Hauska x 2
  8. makinee

makinee Active Member

Saadut kiitokset:
    231
    Mites sitten nuo opamox, ketipinor, mirtazapiini ? Onko kokemusta ? Unen tuomisessa... Tossa ketipinorissa alussa kyllä aamulla on pientä tokkuraa, mutta helpottaa jo viikossa parissa.

9. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Ketipinor, kuullostaa tutulta, olisko se ollut just se mikä sai mut oksentaan ja olo oli kuin kännisellä, eli ei asiaa ovesta ulos aamulla :D
    Sitten oli joku toinen joka oli tarkoitettu +65v. ikäisille ja lamaannuttaa norsunkin mutta en muista sen nimeä millään...

Joka tapauksessa olen sitä mieltä että unilääkkeeet ei tähän auta. Ensinnäkin niitä pitäs syödä paljon ja pitkään ja toisekseen en koe olevani niin sairas että lääkkeille olisi mitään selitystä, enkä ole edes satavarma että se on itse ongelma... Seuraavana onkin sitten edessä tuo paniikkihäiriöjuttu, siihen melkein sit tulee kuuri tai arvaan että sitä ehdottavat "pilleri naamriin ja kotiin" eli sekin jää varmaan tutkimatta sen kummemmin... No, saa nähdä.

Kohta on joulukin, ei tuollaisia tarvi murehtia nyt. Työt tehty ja nyt vois vaikka nukkua taas ja ihan vaan rauhoittua :D

• Kiitos Kiitos x 1
  10. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Voi venäjä... Nyt sitten kilahti peli kesken kaiken, olin kisaa alottamassa Project Carsissa ja näytöt meni mustaksi, sitä ennen katosi ratista forcet ja koko ratti ei kalibroitunut mikä on hyvin harvinainen mutta satunnaisesti mahdollinen bugi kuulemma pelissä ja se tapahtuu jos ottaa kisan restarttina. En käytä restarttia kuin juuri tämmöisissä tilanteissa että jotain teknisiä vikoja tms. Mitään ei fyysisesti hajonnut (vielä ainakaan :twisted:), mutta henkinen vi*utus jäi kun paalupaikka ja kaikki :D

Jännä juttu, nyt kun on seurattu asiaa paremmin niin tuossa näytönohjaimessa on jotain häikkää, siinä on aiemmin ollut jo kuulemma jotain häikkää kun on yritetty pyörittää 144Hz näyttöjä (kahta ilmeisesti) mutta perus 60Hz on toiminut aiemmin moitteetta. Minä kun en tuon syvemmälle tiedä mistä on kyse niin en osaa arvata edes, mutta jokatapauksessa kohta pitää hankkia uutta rautaa ainakin tuon verran. Uusi kone kuitenkin tulee hankittua jos työtä tippuu alkuvuodesta mutta näytönohjaimen hankin heti kun siltä näyttää koska sen saa sitten pölittyä tästä uuteen koneeseen.

Yksi ongelma voisi teitysti olla virtalähdekin joka kuulemma on hyvin pieni kun asiaa kysyy keneltä tahansa joka pelejä pelaa (360w), se riittää spekseihin mutta se ei jotenkin ole tarpeeksi sitä varten kun nuo osat nappaa hetkellisesti enemmän virtaa tai jotenkin noin se kuulemma menee... Mene ja tiedä.

11. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Hyvää joulua vain. Kohta ruokaa & saunomista ja lahjoja. :coffee:

• Kiitos Kiitos x 2
  12. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Hyi, ketipinor. Sehän on psykoosilääke mutta sitä määrätään yleislääkkeeksi vähän kaikkeen kun "unilääkkeisiin ja rauhoittaviin jää koukkuun". :wtf: Sitäkin myrkkyä kokeiltu, pienimmästäkin annoksesta oli zombie myös seuraavan päivän.

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
    • Hauska Hauska x 1
  13. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Juu osa noista on jopa ihan suoraan ADHD lääkkeitä tai muuten tarkoitettu nimellisesti jollekin pyöreässä huoneessa elävälle :D

14. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Ei kun ketipinor on skitsofreniaan ja psykooseihin mut pienemmällä annoksella psykiatrit tykkää määrätä sitä vaivaan ku vaivaan. Mul on ADD, ei ADHD:t elä pyöreessä huoneessa... Ei kaikki skitsofreenikotkaan. ADHD-lääkkeitähän nimenomaan määrätään kitsaasti jopa diagnoosin omaaville, mieluiten tyrkytetään SSRI-lääkkeitä ja psykoosilääkkeitä.

15. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    En mä tiedä tarkemmin noista, oon ihan pihalla kaikista noista :lol:

16. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Sitten olet onnekas jos olet pihalla etkä oo päässyt kaikkien psykotrooppisten aineiden koekaniiniksi...

17. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Joo jos sen noin ajattelee niin kyllä :D Tosin, mähän olen lääkevastainen muutenkin. Se on vaan luontoani vastaan syödä lääkkeitä jos ei oikesti ole mitään vikaa...

18. Pokeri_Piia

Saadut kiitokset:
    572
    Eihän se tarkota että vikaa olis jos syö lääkkeitä. Jos niistä on apua niin ottaa, jos ei ole niin ei ota.

19. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Joo siis sehän siinä onkin et en itse mielelläni syö jos ei ole varsinaista "tarvetta". Huvikseen voi syödä vaikka sitten multivitaa jota muuten itse syön että jaksan päivät...

• Kiitos Kiitos x 1
  20. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Tommosen videon löysin...

Kauheesti ei ole näitä kyllä tehty missä 21:9 pelataan normi konsolilla mutta imo. ei nuo mustat reunat tuossa häiritse yhtään pleikkarikäytössä, ei ainakaan siltä näytä... ?

Tossa toinen ja joku väitti ainakin murossa että ei toimis muka ultrawidenä PS4 pelit :D Vähän säätää FOVia ja thats it...

#3320 Kauris84, 26.12.2016
    Viimeksi muokattu: 26.12.2016
  21. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    On taas vähän kummallinen unirytmi, nukun töiden jälkeen ja valvon yön ja samoilla silmillä töihin, itse asiassa tämähän tuntuu hyvältä näinpäin... Jokseenkin luontevammalta.
    Perhana, tämähän sopis hienosti kun menee töiden jälkeen nukkuun ja heräilee siinä 20- 22 ilalla ja aloittaisi grindit ja samoilla silmillä sit töihin.. Täytynee kokeilla. Tosin, kauheesti ei sit kerkeä tekeen muuta päivällä mut tuskin se nyt on niin tähdellistäkään. Kun ei joka viikko tarvis näinpäin nukkua mutta se antais jotakuinkin 4-5 päivää lisää pokerille, tai yötä...

Samalla tuli muuten testattua tuo bussimatka jos nyt töihin pääsee että sillähän pääsee hyvinkin jo klo 07.00 työmaalle, ei tarvi fillaroida pakkasessa eikä miettiä heti ekana auton ostoa, toki se jossainvälissä tulee hankittua mutta sellanen stressinaiheuttaja se ei enään ole mitä se on ollut tässä jo jonkinaikaa.

Olen nytkin katellut helkkarin paljon videoita pokerista öisin ja omaan peliinkin on taas saatu "jotain" lisää. Täytyy tammikuu käyttää tohon pokeriohjelmaan ja tehdä jonkinlainen sotasuunnitelma että mitä rupeaa pelaamaan ja missä. Aion muuttaa kuitenkin systeemejä vähän enemmän siihen että ei vedettäisi lokaa vaan oikeesti ruvettaisi pelaamaan pokeria.
    Eukolle sanotaan että rolleja ei ole, rupean siis ehkä hivenen idiootiksi mutta pakko jos meinaa saada pokerista yhtään mitään sen suurempa harrastusta. Eli kyllä se olis aika ruveta olemaan hivenen itsekäs...

Tuli eilen tehtyä uudet vaihdeläpät tohon rattiin alumiinista tai oikeastaan "jatkopalat". Huomenna jos töissä on aikaa tai sit kotona, teen ne loppuun asti. Taas kerran säästin sen 60€ noissakin.

NHL:ssä muuten pelit jatkuu taas joten ei tule niin tylsä yö :tup:

22. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  23. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Tylsä työpäivä, mut sainpahan jotain enemmän tai vähemmän hyödyllistä aikaan... Perus poikki ja pulttaus lukkomutterein kun niittejä ei löytynyt ja tuota "Y" osaa ei viitsi tehdä alumiinista, se ei kestäisi kun taas tuo alkuperinen on terästä. Tietty hiilikuitu olis komiaa mut se nyt ei tähän rattiin tule kuuloonkaan, nämä kestää kyllä kauemmin kun tuo ratti itessään :D

WP_000867.jpg

Tuliko tästä nyt Dumbo?

WP_000869.jpg

Aika norsulta näyttä, norsua siitä ei pitänyt tulla vaan...

WP_000870.jpg

Vaihdeläpät joilla heittää Ferrarin kanssa läppää :D Toimii hyvin ja ovat jopa oikealla paikalla vaikka en mitään mitannut sen kummemmin kun silmämääräisesti tein ajatuksen pohjalta, sormet pitää mahtua ratin ympäri ja mahtuu hanskatkin vielä... Mietin että tulikohan liian painavat mutta alumiini on kevyttä ja rajakytkimet joilla se toimii on jäykät, eli taas kerran hommat onnistui osin tuurilla... "Käytännön" testaus myöhemmin sitten.

Ratin keskiöön pitää tehdä vielä pieni levy, kenties alumiinia sekin koska elektroniikka paistaa ikävästi läpi tosta ratin keskeltä...

WP_000866.jpg

Mittaristolle tai siis "tabletille" mä teen kans myöhemmin kiinteän "kojelaudan" (mullahan on noita 5 ja töistä saan lisää :D). Mutta se vasta sitten joskus about 157 vuoden päästä kun tuo ratin teline tulee vaihtumaan ja tiedä vaikka koko rattikin... Mutta tää itse näpertäminen on kivaa, luo hienon tunteen kun joku itse tehty toimii ja etenkin jos vahingosa on itse siihen tyytyväinen. Eihän koskaan omiin tekeleisiin voi olla tarpeeksi tyytyväinen mutta kaikella on rajansa.

:coffee:

• Mestari Mestari x 2
  24. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Mitä ovat microtason pelit. Ei, ne ei ole 50€ pelejä, eikä ne ole edes 20€ pelejä, eikä edes 10€. Tämä tuntuu monelta unohtuvan että on olemassa midstakes mikä on aika jännää. Joskus olen kuullut puhuttavat 20€ abilla pelaavasta micropeluristakin... :crazy:

25. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Tuli tossa töissä ideanpoikanen taas. Kun nyt ollaan päästy simuajelussa sille tasolle että pitää olla tablettia ja nappiboxia niin mäpä kehittelen sellasen telineen johon nuo saa kaikki kiinni ilman että tarvii tehdä pöytään tai rattiin yhtäkään ylimääräistä reikää ja se tulee sopimaan kaikkiin ratteihin alustasta tai ratin telineestä riippumatta. Perhana kun mulla olis työtila ja työkalut, tästä saisi oikeesti varmaan jonkinlaisen bisnesidean. Toki se ei myy miljoonia mutta on sen verran "tehokas" juttu kuitenkin että kaupaksi menee varmasti...
    Prototyyppiä pitää ruveta suunnitteleen sikäli kun työmaalla riittää ylimääräistä alumiinia, ei se kai paljon maksaisikaan kun tuohon menee yksi n. 50x50x2 alumiinilevy.

• Kiitos Kiitos x 1
Lataa...