1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.
  2. Seuraavat Twitch-streamit: Hyvää Joulua ja Menestystä Vuoteen 2019!

Kauriksen Häröpallo Blogi

Keskustelu osiossa 'Eliittiblogit' , aloittajana Kauris84, 31.10.2013.

1. Kauris84

Kauris84 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    2 245
    Täytyy varmaan itse kokeilla samaa...

2. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Jaa-a enpä tiedä... Ehkä tuo on vain sitä että radiohiljaisuus on varsin ikävää minusta, mutta ehkä se myös on pakko vaan nähdä niin että radio on rikki, korjauskelvotonkin ilmeisesti...

Elämä jatkuu...

3. Aarnimetsa

Aarnimetsa Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach

Saadut kiitokset:
    5 368
    Olen tästä aivan samaa mieltä @ps2011 :n kanssa. Ainakaan itse en tahtoisi, että käyttäjät jotka ovat lähteneet pysyvät poissa, vaan haluaisin nähdä tien, jolla ne käyttäjät tulisivat takaisin. Kyseessä on kuitenkin hyviä postaajia ja hyviä tyyppejä.

En myöskään usko, että vain tuosta on kyse, vaan pohjimmainen syy tuosta asiasta taisteluun on jossain syvemmällä. @Jones :n kanssa ainakin on asiasta jo keskusteltu hyvään henkeen, oli kiire ja lähdettävä kotoa nopeasti ja tehtävä päätös haastavasti kirjoitettuun viestiin. Jälkikäteen ajateltuna tuli ylireagoitua ja munittua. Nyt tekisin erilaisen päätöksen.

Ehkä kyseessä on myös jonkin sortin onni onnettomuudessa, että näki kuinka tuosta asiasta nousi niinkin aggressiivinen vastaliike. Nyt tiedän että on yritettävä keskustella niiden kanssa, jotka edellisestä tilanteesta voivat olla ärtyneitä, kun on selvää että ainakin osa käyttäjistämme on ärtyneitä ja rehellisesti sanottuna en ollut ymmärtänyt että siihen olisi ollut syytä.

Jos tämä on meidän suuntaan kommenttia, niin kyse ei ole siitä että emme välittäisi. Olemme @Dayah :n kanssa tällä hetkellä Suomessa matkalla ja pääosin kännykän varassa, jolloin pitkän tekstin kirjoittamiseen ei aina ole nopeasti mahdollisuutta.

Ennen tuota chattikeskustelua, mun suuntaan ei ole suoraan tullut kommenttia että "lähdetään muualle, koska...", mihin olisi voinut helposti reagoida. Lupaan kun palataan kotiin (tiistaina tai keskiviikkona) ottaa aktiivisesti yhteyksiä sellaisiin käyttäjiin joilla uskon olevan syytä olla ärtyneitä. Muhun saa myös ottaa yhteyttä asian tiimoilta vaikka Skypellä, privaviesteillä tai foorumin palauteketjun kautta.

• Kiitos Kiitos x 1
    • Mestari Mestari x 1
  4. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Radiohiljaisuudella tarkoitan sitä että näkyyhän täällä käyttäjiä välillä jotka on aiemmin olleet aktiivisia, nyt käyvät foorumilla ihmettelemässä eikä edes vastaa jos joku kysyy jotain...

5. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Oonko nyt käsittänyt oikein että on ennemminkin kavereita jotka ovat vain lähteneet eivätkä ole puhuneet asiasta, koska vaikuttaa siltä että jos et ole ymmärtänyt että ovat ärtyneitä, eivät ole siis edes asiaa ilmaisseet?
    Itsehän automaattisesti linkitän ärtyneisyyden siihen puheseen mitä näin chatissakin eli jotain että kilpailevien saittien linkkejä ei saa tuoda esille, ei tainnut olla ainoa syy edes... En tosin itse näe selvästi muita syitä kuin luonnollisia.

Harva ilmeisesti asioita tuo esiin noin "suoraan" mutta olen itse yrittänyt sanoa sitä että miksi ei toisi, sitä tuo mun eka postaus juuri yrittää kuvailla: "tuo asia esille".

Tämä on kai se pointti koko asiassa, eivät puhu, "tekevät vain ratkaisut" mikä on Imo. typerää koska voisivat vaikuttaa mutta eivät sitä ilmeisesti tee. Sitten kun muutama arvostettu käyttäjä lähtee tälle tielle, junassa on veturi... Tälle veturille mä sanon että heihei, älä tule takas. Näkemyseroja.

6. MarkusY

MarkusY Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    3 980
    Oon hampaat irvessä yrittänyt tästä keskustelusta pysyä erossa koska olet jokakerta suuttunut kun olen tänne blogiin jotain kirjoittanut mutta nyt on kyllä pakko jo sanoa että on parisivua niin kryptistä tekstiä että olisi tämmöinen pyyntö: sensijaan että vaadit joitain nimeltämäärittämättömiä henkilöitä puhumaan suoraan niin voisitko itse lopettaa tuon kiertelyn ja kaartelun ja kertoa mikä on ongelma ja kuka/ketkä siihen on osallisena?

Puhetta oli kymmenistä henkilöistä, välillä oon itse olettanut kuuluvani tähän joukkoon ja välillä on niin mystistä tekstinpätkää että olen todennut että ei se varmaan sitten minuun liitykään.

Eli herra Kauris jos nyt lopettaa sen kiertelyn ja kaartelun ja latoo nimiä tiskiin (ei varmaan ongelma kun kerran chatissakin ovat olleet) ja kertoo mikä on ongelman nimi.

7. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Kolkuttaako omatunto? En itse ainakaan usko moderaattorista.
    Taisin valita vääränlaisen lauseen tuohon pieneen tekstiin "arvostettu käyttäjä" voi muotilla "uskottava tyyppi" jotta ei tule käsitystä että se olisi joku tietty saatika vain manialta...

8. MarkusY

Saadut kiitokset:
    3 980
    Ei kiitos kysymästä. Voisitko nyt lopettaa tuon kiertelyn ja kertoa mikä on ongelman nimi?

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  9. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Käyttäjäkato, yhtäkkinen nopea sellainen (suhteessa nopea olisko viikko?). Kaveria katoaa kuin tuhka tuuleen sanomatta mitään ja kuten sanoin, lähes yhtä aikaa on kuin joku veturi vetäisi vaunut toisaalle. Noin lyhennettynä.

10. MarkusY

Saadut kiitokset:
    3 980
  11. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Toin asian esille omassa blogissa just sen takia että tänne voin rustata sen mitä ajattelen suoraan. Ei ole tarkotus kenestäkään tehdä syyllistä mihinkään. Ei pidä ottaa itseensä vaikka se ehkä vaikeeta on joskus :)

12. 3rdStreet

3rdStreet Member

Saadut kiitokset:
    39
    On ollut ilo lukea tätä useamman sivun (todellakin aktiivista) keskustelua porukan kesken, mutta en yhtään käsitä vieläkään mistä tässä on oikein kysymys kuitenkaan. :D Tää pitää omalla tavalla tietynlaisessa jännityksessä lopputuloksesta. :beer:

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  13. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Pistän sen nyt ihan kuvan kanssa mistä mä puhuin, tämähän ei ole uniikki kohta/puheenaihe, näitä on ollut ennenkin ja jostain syystä ajatelin siitä blogiini reagoida (voimakkaasti, koska voimakas sana saa asiaa esille). Mutta esim. viimeinen lause kertoo jo jotain...

Ehkä yritän tuota tuossa alkuperäisesä tekstissä sanoa juuri mitä esim. Partanen tuossa sanoo, kertokaa, puhukaa, mielipide se on hiirelläkin ihan kuin reikä rinkelillä ( :D )

• Kiitos Kiitos x 1
  14. Aarnimetsa

Aarnimetsa Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach

Saadut kiitokset:
    5 368
    Jos verrataan vaikka kuukauden tasaiseen, meillä on aktiivisempi chatti, enemmän postauksia ja kehuja. Samoin sivulatauksien ja uniikkien vierailijoiden mukaan ollaan 10% korkeammalla kuukauden takaiseen verrattuna.

Siitä miltä asia tuntuu on vaikeampi kommentoida, mutta mun käytössä olevien tilastoiden perusteella siinä ei ole perää että olisi tapahtunut viikossa suurta käyttäjäkatoa.

• Kiitos Kiitos x 2
  15. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Mutta onko siinä eroteltuna mitään, vai onko vain overall? Osahan painaa menemään viestiä chattiin varmaan satoja päivässä enemmän mitä aiemmin jne.
    Hyvähän se on jos ei ainakaan ole vähentynyt. Viikonloppuna ainakin on ollut poulaa paljon ja nytkin jopa käyttäjiä joita ei ole näkynyt varmaan puoleen vuoteen... :roll:

16. Kyyberi

Kyyberi Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach Moderator

Saadut kiitokset:
    2 746
    #kärpänen #härkänen

Osaa käyttäjistä on vissiin pidempään ketuttanut jotkut asiat, ja #käyrägatessa ainakin osa pääsi purkamaan tuntojaan. Moderointilinja herättää aina silloin tällöin keskustelua ja tuntuu että siitäkin on tehty iso asia. Ainakaan mä en ole foorumilla nähnyt että linkkejä olisi paljon poistettu, jos on ollut joku selkeä tarve se linkata. Toki on yksi näkökulma että miksi lähteä muiden linjalle ja kieltää kilpailijoiden mainonta, mutta sama linjaus (ja kovempikin) se on siellä kilpailijoilla. Jos suostuttaisiin vapaampaan linjaan, niin keskusteltaisiin sen linjasta. Miksei saa mainostaa enemmän jne. Johonkin se linja on vedettävä, ja nyt se on vedetty siihen missä se tällä hetkellä on. Ja tähänkin jokainen saa reagoida miten haluaa, ja vaihtaa foorumia ja yhteisöä jos tuntuu että täytyy. Eikä siitä mun mielestä kenenkään tarvitse suuttua.

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 3
  17. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Kauriksen häröpallo blogi, suorastaan kryptinen sellainen :D

18. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Kyllä tämä blogi on sen verran pahaa mieltä saanut aikaan että jotain sille on tehtävä. Viimeistään nyt kun mielipiteet on tullut julki että se on turha, kryptinen jopa, mitä lie sillä tarkoitetaan, varmaan "erilaisten" ihmisten mukiloimista olettaisin. Pyydän anteeksi etten ole sinä, etkä sinä minä.
    Projekteille on toinen paikka ja pokerista en edes sano mitään.

"Tournament is end".

19. JoelH

JoelH Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 236
    Mulla menee nyt yli hilseen, ensin toitotetaan et mielipiteet on omia ja sittenkun muut ihmiset tuo omat mielipiteet esille vastauksina niin ne on sitten "väärin" ja niihin reagoidaan yllä olevalla tavalla marttyyrikortilla. Muistetaan nyt että mielipiteet on tosiaan mielipiteitä Eikä niistä kenenkään pitäisi pahastua.

• Kiitos Kiitos x 2
  20. Kyyberi

Kyyberi Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach Moderator

Saadut kiitokset:
    2 746
    Kuten sanottua, kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseensä ja aika pitkälle sen saa kertoakin. Mutta samaan aikaan pitää hyväksyä se että kaikki eivät ole samaa mieltä. Ja jossain määrin olisi yleensä suotavaa että omien mielipiteiden takana pystyisi seisomaankin, jos joku niitä hieman haastaa.

Koitin referoida tapahtumat ytimekkäästi, sanokaa jos jossain meni pieleen:

- Osa käyttäjistä ei tykkää Maniasta erinäisistä syistä ja ovat siten vähentäneet aktiivisuuttaan
    - Kauris veti herneen nenään ja kritisoi voimakkaasti lähtijöitä
    - Suurin osa ei tajua edes mistä on kysymys
    - Syntyi keskustelua siitä että kaikilla on oikeus surffata netissä missä haluaa
    - Kauriksen mielipide kyseenalaistettiin ja pyydettiin konkretiaa
    - Kauris pahoitti mielensä ja vetosi siihen että hänellä on oikeus mielipiteeseen
    - Tuotiin esiin että myös Kauriksen kohteeksi joutuneilla on oikeus mielipiteisiinsä
    - Marttyyrikortti

En toivo enkä halua että Kauris lopettaa kirjoitteluaan. Hän on kuitenkin iso osa Manian yhteisöä. Välillä roiskuu kun jutellaan (kuvainnollisesti), eikä tämä ole ensimmäinen kerta. Toivottavasti ei myöskään viimeinen. Kun voimakkaat mielipiteet kohtaavat, syntyy kipinöitä. Tärkeää on ettei anneta niiden sytyttää tulipaloja.

• Mestari Mestari x 3
    • Kiitos Kiitos x 1
  21. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Eikö se ole vähän erireilua että mun mielipide kyseenalaistetaan JA vaaditaan aina jotain faktaa mutta aina kun joku muu sanoo mielipiteensä, siitä ei vaadita mitään vaan päinvastoin oli se millainen heitto tahansa, se on olevinaan aina oikein?
    (tämä on kysymys eikä päde mihinkään, ei ole loukkaava ketään kohtaan, ei henkilökohtaista eikä osoitettu suoraan kehenkään)

Tämä ei ole myöskään mikään marttyyrihommeli. Tämä on täysin tuon Kuuban chattikommentoinnin syytä että tämä blogi meni ja pysyy kiinni tämän jälkeen.

22. ps2011

ps2011 Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 987
    Vaikka tämä blogi meni kiinni ja minun ei pitänyt tähän enää kommentoida, niin pieni tarkennus.

Kuka vetosi ensimmäisenä faktoihin?

Ja +++ @Kyyberi n yhteenvedolle

Nyt lupaan, että tämä on viimeinen postaus tähän blogiin, tästä aiheesta.

• Kiitos Kiitos x 2
  23. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Hyvä "vastaus". Hyödytti tosi paljon. Ilmeisesti kysyin että "olinko eka" :D

24. Farseer

Farseer Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    1 079
    Hmm... tätä seurannut lähinnä sivusta. Muutama mindnote, vaikka blogi onkin nyt suljettu.

- MTT-pelaajien näkökulmasta Mania ei ole oikein tuottanut järkevää sisältöä. Onko ihme että MTT-pelaajat kyllästyvät ja siirtyvät muille areenoille? Toki vaikea homma varmasti myös Manialle koittaa saada järkevää MTT-materiaalia nollaresursseilla.

- Aika moni asia on itseänikin rassannut Manian taholta ja olen itsekin lähtöä miettinyt. Silti itse pysynyt, mutta kyllähän se ihmetyttää kuinka esimerkiksi tässä blogissa ensin ihmetellään miksi käyttäjät lähtee ja seuraavaksi toivotetaan kaikki hevonkuuseen.

- Kyyberin manaamaan "käyrägateen". Musta imo. siinä oli ihan asiaa taustalla, ei ole järkevää esitellä elokuussa pelkästään edellisen vuoden tuloksia referensseinä. Etenkin kun meneillään oleva vuosi ei ollut mennyt niin hyvin niin nousee väistämättä esiin että koitetaanko tällä nyt valkopestä tuloksia. Ja tuo asenne kritiikkiin mitä siellä ketjussa ja sen jälkeenkin on noussut esille... on aika sairas. Kymmenkunta arvostettua käyttäjää esittää kritiikkiä niin luulisi että siihen suhtauduttaisiin hieman vakavammin. Iso osa myös seurasi vääntöä taustalla mielenkiinnolla (mm. minä) ja olen todella pettynyt tuohon nykyisinkin näkyvään asenteeseen että kyseessä olisi muka ollut "kiusanteko".

Jossain määrin foorumin hiljenemiseen varmasti syynä myös tuo että pelkästä pokerista keskustelu käy puuduttavaksi ajan myötä. Ja etenkin kun käyttäjä on muutenkin jo vähän kyllästynyt voi tulla kärpäsestä härkänen ja esimerkiksi tuo linkkijupakka olla se korsi joka katkaisee kamelin selän.

Itse olen koittanut tuoda esille paljon erilaisia tapoja millä Manian aktiivisuusastetta voitaisiin nostaa ja myös (ihan oikeasti pyyteettömästi) tapoja miten foorumi voisi tuottaa sen verran ettei vain nojattaisi ylläpitäjäpariskunnan hyväntahtoisuuteen. Ehkä ongelma on osin minussa, mutta jotenkin on tuntunut että muutosvastarinta tuntuu kovin voimakkaalta ja kehittävä palaute otetaan liian helposti kritiikkinä vaikka se ei suoranaisesti ole sellaiseksi tarkoitettu.

• Mestari Mestari x 1
  25. Kauris84

Saadut kiitokset:
    2 245
    Tätä blogia voi pitää "avoinna" vielä tuonlaisia kommenteja varten. ^

26. Kuuba

Kuuba Well-Known Member

Saadut kiitokset:
    264
    Harvoin olen Farseerin kanssa samaa mieltä, mutta tässä asiassa olen.

• Kiitos Kiitos x 1
Lataa...