1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.
  2. Seuraavat Twitch-streamit: Hyvää Joulua ja Menestystä Vuoteen 2019!

Cockroachin blogi: Omaha!

Keskustelu osiossa 'Blogit ja projektit' , aloittajana cockroach, 9.3.2014.

1. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Re: Cockroachin blogi: Hypereissä tasoja ylöspäin

Päivät 9 ja 10
    Viikonlopun pelit

Taso: 3,5$
    Pelejä: 68 kpl
    Aikaa kului: 2,5 h
    Tuotto: +57$
    Pelikassa: 635$ (Projektin alusta +235$)

Liitetyt tiedostot:

2. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35

Päivä 11

Taso: 3,5$
    Pelejä: 75 kpl
    Aikaa kului: 2,5 h
    Tuotto: +50$
    Pelikassa: 685$ (Projektin alusta +285$)

Liitetyt tiedostot:

• Kiitos Kiitos x 1
  3. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35

Päivät 12-19
    Taso: 7$
    Pelejä: 431 kpl
    Tuotto: -38$
    Pelikassa: 647$ (Projektin alusta +247$)

Nostin noin viikko sitten tason 3,5 $ -> 7 $ peleihin. Seiskoissa oli alkuun kylmää kyytiä ja se laittoi miettimään että miten peliä pitäisi parantaa. Päädyin siihen että pusku rangeissa on kehitettävää. Pyörittelin Holdem Resourcen avulla tilanteita ja tein muutaman lunttilapun ja nyt oon harjoitellut puskemaan laajemmilla rangeilla.

Keväällä pystyin pelaamaan seiskoja voitollisesti, mutta silloin homma kariutui pöytämäärän rajuun nostoon. Nyt en tee samaa virhettä ja olenkin pelannut jo pitkään max 9 pöytää samanaikaisesti. Keväällä minulla oli ranget paljon paremmin hallussa, nyt on aika opetella ne uudestaan. Toivotaan että käppyrät lähtee oikeaan suuntaan ja jos ei, niin lasken tasoa pelikassan ollessa 350$. Fiilis ja motivaatio on tällähetkellä korkealla. Tästä on hyvä jatkaa. Lomaa vielä jäljellä reilu 2 viikkoa.

Liitetyt tiedostot:

• Kiitos Kiitos x 2
  4. Aarnimetsa

Aarnimetsa Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach

Saadut kiitokset:
    5 368

Kerrallaan en suosittele kyllä kellekään tason nostoa. Eli että siirretään suoraan kaikki pelit korkeammalle tasolle. Ennemmin niin että pikku hiljaa vaihtaa pöytiä korkeammalle tasolle. 9 pelaajan hypereissä kun tullee aika nopeasti tuon jälkeen tilanne että joutuu miksaamaan tasoja joka tapauksessa.

5. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Spin and Go!

Lokakuun loppupuolella vaihdoin 9 pelaajan hyperit spin and go -sitareihin. Alla graafia miten spinnarit ovat osaltani sujuneet. Viikon verran kassa tullut jyrkästi alaspäin niin että hirvittää. Vaihdoin eilen 15 d tasolta 7 d tasolle. Suuria svingejä toki tulee ja ne on hyväksyttäviä. Liitin tähän muutaman graafin, voiko noiden perusteella tehdä johtopäätöksiä pelaamisen tasosta? Ongelma on siinä, etten tiedä pelaamisen tasosta tällähetkellä mitään, enkä osaa graafeja oikein tulkita. Meneekö alamäki varianssin piikkiin vai onko ongelman ydin jossain muualla? Eniten huolissani olen my c net adjusted arvosta. Kuulisin mielelläni muilta kommenteja noista graafeista, pystyykö noista tulkitsemaan pelaamisen tasoa?

Liitetyt tiedostot:

6. Aarnimetsa

Aarnimetsa Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach

Saadut kiitokset:
    5 368
    PT4 ei laske EV:tä ihan loogisesti, vaan kannattaa laskea tuolla esitetyllä kaavalla chipeistä http://www.pokerimania.com/forum/genera ... html#p1453 , mitä se oikeastaan tarkoittaakaan. Jos nuo kaikki ovat spinnareita mitä tuossa on mukana, niin 42000 chippiä voitettuna noin 2400 peliin tarkoittanee pienen tappion tekemistä. PT4 ottaa Net adjusted-arvoon mukaan myös sitä minkälaisia palkintopotteja on arvottu, eli pelin tason osalta se on huonompi mittari kuin chipit.

Spinnareihin tarvitaan myös reippaasti isompaa kassaa kuin 9-max hypereihin, jolloin en suosittele pelaamaan ainakaan isompia pelejä kuin mitä olet pelannut 9-max hypereitä.

7. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Aarnin postauksesta oli paljon hyötyä. Vaikka olin aloittanut spinnarit runaamalla kuin jumala, niin siitä huolimatta pelaamiseni oli tappiollista. Viime blogipäivityksen jälkeen mittarit näyttävät erilaisilta. Käytännön ainut muutos pelaamiseen oli, että pienemmillä blinditasoilla aloin painottamaan postflop peliä, vähentäen preflop arpomista. Olen pelannut ainoastaan 7 dollarin pelejä. Toki vieläkään en ole tyytyväinen pelitasooni. Pienellä hienosäädöillä lähdetään taas parantamaan pelaamista. En usko että mitään isoja muutoksia pelaaminen tarvitsee, mutta sieltä täältä pitäisi löytää parannettavaa. Yksi asia mihin en ole koskaan kiinnittänyt riittävästi huomiota on miten paljon eritilanteissa korotan. Lähden sitä työstämään seuraavaksi.

Kun on vain aikaa, niin aion katsoa Pokerimanian tarjoamat viimeisimmät spinnari videot.

Liitetyt tiedostot:

• 5.png
      5.png
      Tiedostokoko:
      154,3 KB
      Luettu:
      299
    • 11.png
      11.png
      Tiedostokoko:
      132,9 KB
      Luettu:
      296
  8. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Noniin kokeillaas taas aktivoitua foorumilla. Olen siirtymässä itselleni lähes kokonaan uuden pelimuodon pariin, eli pot limit omahan. Muutos on suuri, sillä en ole pelannut aikaisemmin käteispelejä juuri lainkaan en edes teksussa. Tavoitteena ottaa suuria kehitysaskeleita ja kehittyä mahdollisimman nopeasti omaha paistista voittavaksi omaha jyräksi.

Sitä ennen niputan vähän vanhoja pelejä yhteen. Edellisestä blogipäivityksestä on paljon aikaa ja paljon on ehtinyt pokerin saralla tapahtua. Siirryin pois spinnareista (pelattuani niitä 9000 kpl) ja keskityin turbo nopeuksisiin sittareireihin 888 pokerilla ja partypokerilla. Noita kahta sivustoa miksaamalla saa hyvin pelejä käyntiin iltaisin.

Tässä 888 pokerin 9 max turbo sittarit

blogi888.png

Tässä partypokerin 9 max turbo sittarit

blogiparty.png

Tässä vielä spinnarit kaikkineen mitä pelasin. Ne eivät lähteneet kunnon lentoon ikinä. Eikä jackpotit osuneet. Tulos kuitenkin + merkkinen :)

blogispinnarit.png

Sittarit alkoivat vähän kyllästyttämään ja siksi pääpaino on nyt omahassa. Tarkoituksena ei kuitenkaan ole jättää sittareita kokonaan vaan pelata niitä sen verran että pystyn rahoittamaan omahan opettelun niillä rahoilla, siihen saakka kunnes olen voittava pelaaja omahassa.

Nyt on vähän käyty tunnustelemassa miltä omaha vaikuttaa. Paljon aloittelijoiden virheitä olen tehnyt, mutta niistä koitan ottaa opikseni. Muutamia opetusvideota olen katsonut ja niistä saanut kyllä selkeitä suuntaviivoja pelaamiseen. Tarkoitus käyttää nyt alkuun paljon aikaa opiskeluun. Seuraavassa blogipäivityksessä sitten tarkemmin miten ne pelit ovat lähteneet omahan parissa käyntiin.

• Mestari Mestari x 3
    • Kiitos Kiitos x 2
  9. Kyyberi

Kyyberi Well-Known Member
    Ylläpidon jäsen Poker Coach Moderator

Saadut kiitokset:
    2 746
    Tervetuloa ylihuomenna Manian PLO-iltaan katsomaan ja keskustelemaan. :)

10. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Laitetaan vähän tilannepäivitystä kun jakojakin on tullut omahaan ihan mukavasti. Aloitin 888 pokerilla ja alku oli vaikea. Pelaamisen lisäksi olen käyttänyt paljon aikaa omahan opiskeluun. Olen lukenut artikkeleita ja katsonut opetusvideoita. Virheitä tulee edelleen kokoajan, mutta jonkinlainen ajatus tai suuntaviiva on muodostumassa. Opetusvideoiden katsominen on vienyt vähän ylimääräistä aikaa, kun on pitänyt laittaa pauselle ja googlata mitä mikäkin pokeri termi tarkoittaa :D

Olen nyt pelannut viikon ajan pokerstarssilla plo zoomia. Opiskelun kannalta toi vaikuttaa hyvältä pelimuodolta, kun jakoja tulee nopeasti, mutta silti riittää että keskittyy vain yhteen pöytään. Toki statseista ei saa kovin paljoo irti, kun pelaajat vaihtuu ja oikeastaan kenestäkään ei ole vielä riittävästi dataa. Aloituskäsivalikoiman kehittämisen ja pelin dynamiikan opiskelun kannata ihan hyvä että jakoja tulee paljon ja keskittyminen aina vain yhdessä pöydässä kerrallaan.

Projekti jatkuu edelleen pelaamalla ja opiskelemalla. Koitan etsiä pelaamisestani virheitä ja kitkeä niitä pois. Oppia tulee paljon joka videosta ja pelaamalla. Haen vielä suuntaviivoja, en pilkun tarkkaa pelaamista, siksi en vielä postaile käsiä sen tarkempaa analysointia varten. Sen aika tulee vielä. Katsoin viime yönä loistavan videon, missä Kyyberi analysoi playerin session. Preflop peliin tuosta videosta saa hyviä näkökulmia. Miksi ei aina kannata 3 betata hyvää kättä. Multiway pottista saa paremmin valueta. Lisäksi esim KK:n 3bettaaminen aiheuttaa sen, että vihut pelaa tietämättään postflopissa oikein sinua vastaan, kun he laittavat sinut nauloille. Tossa videossa oli paljon muitakin hyviä pointteja. Esim. Mikrotasoilla pärjää paremmin kun ensin odotetaan osumaa ja sitten vasta laitetaan rahaa sisään.

Laitetaan vielä käppyrää että miten ne omput ovat lähteneet käyntiin.
    Pokerstars PL10 ZOOM
    omppublogi111.png

888 poker PL10
    blogi1888.png

Opiskelutilastot:
    Katsotut pokerimanian opetusvideot: 2 kpl
    Katsotut muiden sivostojen opetusvideot: 2 kpl
    Luetut pokeriartikkelit 5 kpl
    Opiskeluun käytetty aika: 8 tuntia

• Kiitos Kiitos x 1
  11. Kyyberi

Saadut kiitokset:
    2 746
    Videoiden ja artikkeleiden lisäksi yksi aliarvostetuimmista (ja kuitenkin samalla erittäin tehokkaasta) opiskelumenetelmistä on osallistua perjantaisiin omppuiltoihin. Ja nimenomaan osallistua, eikä vain passiivisesti katsoa.

Peliä kannattaa katsoa ajatellen "mitä mä tekisin?". Esim. jos on avattu käsi ja floppi tulee pöytään, niin voit itse miettiä löisitkö konttarin vai et. Jos löisit, miten ison. Jos mä teen jotain eri tavalla, kuuntele perustelenko sitä. Jos en perustele, kysy chatissa. Toki viiveen takia tämä on hieman työlästä, mutta taatusti hedelmällistä. Jos spotti on sellainen että oma ratkaisusi olisi melkolailla täysin erilainen, voidaan se käsi merkitä ja käydä rauhassa läpi session lopuksi.

Osallistumalla aktiivisesti syntyy pokerikeskustelua, joka kehittää pokeriajattelua ja -näkemystä. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, ei chatissa kauheata ruuhkaa ole joten olemalla erittäin aktiivinen saa käytännössä 1,5h ajaksi meikäläisen ilmaiseksi keskustelemaan ja opettamaan.

Turhia tai "tyhmiä" kysymyksiä ei ole. Omppuiltojen historiassa kertaakaan en ole sanonut tai ajatellut edes että olipas naurettava kysymys, tai jättänyt kysymykseen tietoisesti vastaamatta. Tervetuloa paikalle, tällä viikolla vedetäänkin sopivasti suomeksi.

• Kiitos Kiitos x 2
  12. xxIxx

xxIxx Moderator
    Moderator

Saadut kiitokset:
    3 000
    Ja kun valmennusta ei ole käytössä toinen aliarvostettu opiskelumuoto

Käsianalyysit.
    GL!

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  13. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Laitetaanhan taas päivitystä. Lomat alko töistä ja sen myötä taas enemmän aikaa keskittyä olennaiseen, eli omahan opiskeluun. Oon jatkanut omaha zoomin pelaamista. Alko olemaan jo luottamusta PL10:een, siispä otin shotin PL25. Alku meni vahvasti. Otin ihan opiskelun kannalta ton shotin ja vaikka tultiin nopeesti vuoren huipulta alas, niin näin jälkeen päin olen erittäinkin tyytyväinen, että tuli kokeiltua. Opiskelu intoa toi nosti. Oon löytänyt hyviä omaha blogeja mitä oon lueskellut ja käynyt myös toisten käsihistorioita ajatuksella läpi. Nyt alkaa oma peli olemaan sillä tasolla, että ratkaisut eripelitilanteissa tulee melko nopeaan. Voi siis sanoa, että se oma pelityyli ja tapa on nyt löytynyt, toki vaikeita päätöksiä tulee edelleen ja varmastikkin kaikkea valuee en pysty vielä ottamaan mikä olisi saatavilla. Nyt on siis hyvä aika aloittaa se käsien postaaminen foorumeille toisten arvioitaviksi.

Muutama valmennus takaperin kysyin aloituskäsien valinnasta. Katsoin valmennuksen jälkikatseluna. Kiitokset Kyyberille hyvästä vastauksesta. Olen ottanut tavakseni harjoitella aloituskäsiä odds oraclen avulla.

Mikäköhän on etten saa blogin nimeä vaihettua. Jos joku moderaattori pystyisi vaihtaa nimen: Cockroachin blogi: Omaha 031016.png

14. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Eiliset pelit meni hienosti. Ei mitään väliä tulos käyrästä, mutta ev menee sinne minne pitääkin. Isoja asioita minulle. Hieno saada onnistumisia. Tarkoitus pelailla vielä vähintään muutama päivä PLO5 ja jos näyttää siltä että biittaan tason, niin sitten nostan PLO10 tasolle. Seuraavat tasojen nousut sitten hitaammin.

3lokakuutapelit.png

• Mestari Mestari x 1
  15. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Edellisen blogi päivityksen jälkeiset pelit. Nostinkin tason jo nopeammin PL25:een koska oli vaikeaa löytää motivaatiota enää alemmista tasoista. Samalla laskin pöytämäärää ja nyt pelaan samanaikaisesti vain yhtä pöytää. Tässä vaiheessa opiskelua kyllä järkevintä keskittyä vain yhteen pöytään. blogi11102016.png

16. Dayah

Dayah Administrator
    Ylläpidon jäsen Moderator

Saadut kiitokset:
    1 986
    Vaihdettu! Viestien muokkausaika vaihtui alustapäivityksessä, nätisti pyytämällä voin vaihtaa tarpeen vaatiessa blogien otsikoita ;)

• Kiitos Kiitos x 1
  17. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Omahaa olen pelannut nyt 90000 jakoa ja pelit ovat ehkä paranemaan päin. Näin ainakin koen sen. Olen onnistunut parantamaan etenkin blindi pelaamista. Tonnin verran omahaan kuitenkin kerennyt jo kuoppaamaan rahaa yhteensä, kun alkuun arvioin väärin taitotasoni ja pelasin liikaa PLO25 pelejä. Noh nytten uskon että isoin vuoto on paikattu ja blindeiltä en enää häviä liikaa rahaa. Pitää saada kuitenkin jakoja paljon nyt alle, jotta voi varmuudella sanoa että onko pelaaminen bindeistä nyt riittävän vahvalla tasolla. Tavoitteena saada blindi pelaaminen sille tasolle, etten ainakaan niissä paljoa häviä rahaa.

Kaikki pelit positioittain. Kyllä toi BB on ollut suuri ongelma.
    evbbtotal.png

Viimeaikaiset pelit. Toivottavasti kehitystä oikeasti tapahtunut, eikä parantunut blindi pelaaminen ole pelkkää varianssia. Nämä pelit PLO10 tasolta.
    blindipelaaminen.png

18. Ghaleon

Ghaleon Well-Known Member
    Poker Coach

Saadut kiitokset:
    3 706
    Paljos se käkyssä on hyvät lukemat noin yleisesti blindeilta? Normiahan se on et tehdään tappiota noista positioista ellei pelit sitten ole erittäin pehmeitä.

19. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Olisin itsekkin kiinnostunut tietämään mikä mikrotasoilla on saavutettavissa. Olen laittanut ylös Henri Koiviston suosittelemat tavoite win ratet positioittain. Toki nämä ovat kaiketi PLO500 panostasoilta ja ylempää.

Henri koiviston winratet vs. norjalais regun winratet
    SB -18 BB/100 _______________ -20 BB/100
    BB -35 BB/100 _______________ -35 BB/100
    EP 14 BB/100 _______________ 12 BB/100
    MP 20 BB/100 _______________ 18 BB/100
    CO 27 BB/100 _______________ 25 BB/100
    BUTTON 37 BB/100 __________ 35 BB/100

Luulisi että mikrotasoilla voisi pystyä parempaan jos tekee kaiken oikein. Vai sotkeeko suhteessa isompi rake nämä suunnitelmat? En tiedä.

20. Kyyberi

Saadut kiitokset:
    2 746
    Tollanen -20/-35 blindeilta on varmaankin mikroissa se mitä kannattaa tavoitella. Vihut on huonompia mutta rake paljon isompi. Nuo aika pitkälti kumoavat toisensa. Lähinnä tossa sun plo25 kuvassa juurikin BB taitaa olla se isoin ongelma. Kannattaa katsella vähän millasilla käsillä teet tappiota, esim. filtteröimällä 40%-100% ja 60%-100% ranget ja vertaamalla sen winratea 1-40% rangeen.

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  21. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Kiitos vinkeistä. Pitääpä kokeilla filtteröidä kun saan hyvän otannan pelejä. Tein vajaa kuukausi sitten postflop pelaamiseen muutoksia ja luulen että hävisin blindejä juurikin heikon postflopin takia. Pelaan tällä pelityylillä (kun tuntuu toimivan) jonkun aikaa, että saan hyvän otannan pelejä ja alan sitten hienosäätää rangeja kuntoon. Myös liian kova multitablaaminen oli vienyt minua vain syvempiin vesiin. Kolme tai jopa neljä zoom pöytää samaan aikaan on aivan liikaa. :D Tuntuu että tästä asiasta olen kirjoittanut tähän blogiin aivan liikaa. Se on vaan yksi asia mitä ei ikinä opi. Noh nytten mennään kahdella pöydällä.

Paripäivää vedelty ev BB 30 lukemilla.8-) PLO25.
    9-10toukokuuta.png

22. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Viikon peleistä vähän inffoa. Ensimmäistä kertaa tuntuu omahan pelaaminen hyvälle. Parannettavaa toki löytyy vieläkin. Oma pelitapa on muodostumassa, mutta siinäkin piilee riskinsä että alan pelaa liian kaavamaisesti enkä analysoi jokaista boardia ja tilannetta erikseen. Bonareitten kanssa 331$ voittoa. Ekaa kertaa tuntuu myös että biittaan tämän tason, mikä aikasemmin ollut minulle hankala. Katsotaan miten jatkossa menee.

Kaikki pelit PLO25
    9.5-15.5.png

23. makinee

makinee Active Member

Saadut kiitokset:
    231
    Täytyy sanoa, että melko jäätävän hyvä Evbb/100 :) Toteutunutki kelpais :D Toki otanta on todella pieni.

24. cockroach

cockroach Member

Saadut kiitokset:
    35
    Viime kuukausi oli ensimmäinen voitollinen kuukausi omahassa. Siitä olen tyytyväinen. Kuukauden alussa pelit runnas hienosti ja tein murskaavaa evbb tulosta, mutta sitten tuulet kääntyivät vastaisiksi ja loppuen lopuksi kuukaudesta jäi käteen vain 1,5 evbb/100 tulos. Pelasin kyllä joitain sessioita todella huonosti. Tasaisuus pitää löytää myös silloin flopit, turnit ja riverit eivät vaan osu. Monesti stackki meni myös kun lähdin bluffina painaa useamman kadun. Selkeesti toi pitää paikkansa, että mikroissa pärjää paremmin kun ensin odotetaan osumaa ja sitten sitten vasta laitetaan rahaa sisään.

Noh pelaaminen on myös kehittynyt kuukauden aikana. SB maksu rangeen olen tehnyt muutoksia ja kippailen siitä enemmän mm. tuplasuitti käsiä jotka connectaa huonosti. En tiedä onko oikein sanottu. Eli siis kuten esim Ad9d7c4c -> päätyy usein kippiin nykyään. Ja muutenkaan en enää arvosta tuplasuitti käsiä niin paljoo jos siinä on paljon pieniä kortteja ja kortit vielä erillään toisistaan.

3 betin kylmänä maksaminen on kanssa sellainen jota ennen harrastin paljon, mutta nykyään vaadin siihen todella vahvan käden, että lähden makseleen.

Se tasaisuus pitää vaan nyt löytää. Omasta databasesta saisin enemmän irti jos pelaisin samantyyliset jaot suunnilleen samallatavalla. Ainakin noi perustettomat 3 kadun bluffit pitää saada nyt pois. Pitää myös tottua varianssiin.

(Toi rake on kyllä ihan törkeä mikrotasoilla. Kuukaudessa 21420 jakoa ja maksoin 656 $ rakea ja sain rakebackkia tolla ajalla 120 $.)

• Kiitos Kiitos x 3
  25. DonJohnson

DonJohnson Active Member

Saadut kiitokset:
    36
    Onnittelut hyvästä tuloksesta! Tuo on kyllä valitettavaa että saitit pitävät niin korkeaa rakea pienillä tasoilla. Yksi pokerin koukuttavuuksista on juuri tasojen nouseminen oman kehittymisen kautta ja äärikorkealla rakella se tehdään pelaajille todella vaikeaksi.

Lataa...